tomekb1, tych aut /powiedzmy max. 5-letnich/ nie widać masowo na szrotach, bo ich nowi właściciele ślepo wierzą, że jak kupili to "cacko" to za parę zł można dalej śmigać kolejne "200"kkm :wink:
Octavia 1.6 nierówna praca silnika zaraz po uruchomieniu
Zwiń
X
-
Octavia 1.6 nierówna praca silnika zaraz po uruchomieniu
Witam, octavia 1.6 AKL benzyna/gaz od jakiegos czasu mam pewien problem a mianowicie na zimnym lub chłodnym silniku po uruchomieniu przez jakies 5 do 10 sekund bardzo nierówno pracuje jakby wypadał zapłon na kilku cylindrach i zaraz po tym praca sie wyrównuje i jest juz wszystko w porządalu. W czasie jazdy nic sie nie dzieje chodzi elegancko. Co to do cholery sie porobiło. Po wpięciu testera pojawił sie błąd od sondy ale po wykasowaniu sie nie pojawił a silnik na zimnym dalej kuleje.
-
-
Re: Octavia 1.6 nierówna praca silnika zaraz po uruchomieniu
Zamieszczone przez gregresoctavia 1.6 AKL benzyna/gaz od jakiegos czasu mam pewien problem a mianowicie na zimnym lub chłodnym silniku po uruchomieniu przez jakies 5 do 10 sekund bardzo nierówno pracuje jakby wypadał zapłon na kilku cylindrachPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
tom.tom, to jak masz w dupie to auto i silnik to sprzedaj samochód i nie miej problemów.
Kup sobie mercedesa i będziesz miał spokój (może)
Skoda, to nie jest jakieś nie wiadomo jakie super jakościowo auto.
A poza tym każdy samochód sie psuje, jeden wcześniej drugi później.
Sorry, za OT, ale nie mogłem wytrzymaćKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_ostom.tom, oliwe co 30 tys wymieniasz??? no chyba, ze duzo bierze i co jakis czas jest nowa dolewana :diabelski_usmiech
Dlaczego się dziwisz że wymieniam co 30 tys. ? To normalny przebieg dla 5W30, a ja leję 0W40 Mobil 1. Dla LPG zalecają wymianę co 15 tys, ale nie mam zamiaru tego robić. Ma jeździć 30 tys. na oleju i koniec.
dominik9420, no może nie mam całkiem w d..ie auta, ale nauczyłem się, że to samochód ma służyć człowiekowi, a nie odwrotnie. Więc nie zapuszczam auta, jednak nie wymieniam nic na wyrost. Wyleczyłem się natomiast z chuchania i dmuchania na auto, z przejmowania się trzaskami wnętrza, rysami, plamkami asfaltu na lakierze itd... W środku i w bagażniku mam porządek, silnika nie myję - niech się cały zawali kurzem. Po prostu auto ma mi służyć.Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Owszem kolego, ale jeśli na siłę nie pozwalasz autu służyć bezawaryjnie to się nie dziw że ci się chrzani. Każdy wie że silniki z gazem wymagają częstszej wymiany oleju, świec i kabli zapłonowych itp Ale skoro wolisz zarżnąć silnik bo nie chce ci się np oleju czy świec wymienić (a można to zrobić w 20 minut bez "rozbierania połowy silnika" jak zaznaczyłeś) to już Twój problem :P Jak chcesz żeby coś służyło bezawaryjnie i bez jakiegokolwiek dbania to kup sobie taczki..... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez aronusZamieszczone przez piotrek_osgregres, jak juz pisałem w kilku podobnych tematach zacznij od wymiany filtra paliwa koszt ok 25 zł.
Komentarz
-
-
mroko wyjaśnienie dlaczego nie jeździ się autem na gaz po 30.000 km? Bardzo proste i nie wymaga cytowania doktorów czy profesorów. Auto na jeżdżące na gazie ma o wiele wyższą temperaturę spalania w komorze cylindra niż przy jeździe na benzynie przez co i olej szybciej traci swoje właściwości smarne przez podwyższoną temperaturę elementów z którymi styka się olej. Krótko mówiąc szybciej się przepracowywuje. A że to syntetyk.... pozorna oszczędność a potem slinik do remontu :wink: To taka sama bajka jak to że nie wymienia się oleju w skrzyni :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kajtiiiwyjaśnienie dlaczego nie jeździ się autem na gaz po 30.000 km?
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem że jeżeli dla danego oleju (spełniającego) odpowiednie normy dla którego producent zaleca wymianę np co 30 000km to jeżdżąc na gazie należy go zmieniać częściej.
Jazda na LPG w stosunku do benzyny ma dla oleju sporo korzyści np. brak zmywania filmu olejowego z gładzi cylindra, brak rozrzedzania oleju (znaczne zmniejszenie zmiany lepkości w czasie eksploatacji), a także znaczne zmniejszenie powstawaniu nagaru i innych smrodów wynikających z połączenia benzyny z olejem. Co ma wpływ na wydłużenie "trwałości" oleju.
Przy obecnych instalacjach LPG temperatura spalania w stosunku do benzyny wcale nie jest aż taka znaczna i przy obecnie stosowanych olejach (mających wiele dodatków wydłużających ich trwałość czyli również zwiększenie odporności na wyższe temperatury) nie widzę powodów aby zmieniać olej wcześniej niż podaje producent.
Teoria częstszej wymiany oleju miała uzasadnienie dla instalacji LPG I i II generacji gdzie skład mieszanki w sumie był bliżej nieokreślony i z reguły była to mieszanka za uboga (bo każdy chciał żeby paliło jak najmniej) powodująca znaczny wzrost temp w komorze spalania oraz przy stosowaniu olejów słabej jakości.
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
Komentarz