[O1] problem przy odpalaniu TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sienia
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] problem przy odpalaniu TDI

    Witam, na sprzedaż mam 4 komplety oryginalnych felg stalowych.
    Felgi nowe, nigdy nie używane. Rozmiar: 7"x16" ET 45, 5x112.
    Cena za komplet 550 zł.
    Kontakt email: [email protected], gg: 5765035
    Odbiór tylko osobisty w Warszawie, chyba że ktoś zorganizuje transport/wysyłkę.



    Kamil
  • rims.net.pl
    Ambiente
    • 2010
    • 214

    #2
    [O1] problem przy odpalaniu TDI

    Zastanawia mnie problem z odpalaniem mojej Occi, objawy tak jak na filmiku:
    filmik
    Silnik jakby dusił sie przy odpalaniu i gasł, przytrzumując go na rozruszniku odpala za piewrwszy razem tak jak na filmie. Dzieje sie tak tylko w chłodniejsze dni.
    Problem jest zawsze po dluzszym przestoju np po nocy. Jak odpale rano... dojade do pracy, to wychodząc z pracy po 8h problemu nie ma.
    Dodatkowo lekkie dymienie na siwo ktore po kilku sekundach ustaje.

    Zastanawiam sie czy to aby nie zbyt wczesny kąt wyprzedzenia wtrysku?
    Leasing bez BIK
    http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

    Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Kąt wyprzedzenia sprawdź - owszem. Ale wygląda tak jakby zapowietrzony układ paliwowy był. Kiedy filtr paliwa zmieniałeś? A dla wszelkiej pewności bym sprawdził jeszcze w jakim stanie jest bateryjka bo zima idzie i co tam czujnik temperatury pokazuje do sterownika.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • kabanos
        RS
        • 2011
        • 4544
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Jeśli wcześniej nie było problemu, to typuję świece żarowe.

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz

        • rims.net.pl
          Ambiente
          • 2010
          • 214

          #5
          kabanos - swiece są ok, sprawdziłem już

          Zamieszczone przez alxxx
          Kąt wyprzedzenia sprawdź - owszem. Ale wygląda tak jakby zapowietrzony układ paliwowy był. Kiedy filtr paliwa zmieniałeś? A dla wszelkiej pewności bym sprawdził jeszcze w jakim stanie jest bateryjka bo zima idzie i co tam czujnik temperatury pokazuje do sterownika.
          filtr paliwa ma 40 tys km, jak sprawdzić czy układ paliwowy jest zapowietrzony?
          akumulator nowy
          czujnik temperatury rozumiem ze tylko przez VAG sprawdze?
          te wtryski caly czas mi chodzą po glowie, jak kasował mi kolega inspekcje to wspominał mi ze mam bardzo wczesny kąt wyprzedzenia. Ale ze nic sie z autem nie działo to nie ruszałem tego.
          Leasing bez BIK
          http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

          Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            przede wszystkim wymień filtr paliwa - jek jest zapowietrzony uklad-najprostszy sposób przegon auto 10 km po trasie. odpowietrzy sie.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Zamieszczone przez kabanos
              Jeśli wcześniej nie było problemu, to typuję świece żarowe.
              Zdrowy motor przy tych temp a i niższych powinien spokojnie palić nawet z niegrzejącymi świeczkami

              Zamieszczone przez rims.net.pl
              filtr paliwa ma 40 tys km, jak sprawdzić czy układ paliwowy jest zapowietrzony?
              Zmień filtr, nowy zalej czystym olejem zmień uszczelki które będą w zestawie i jak się przejedziesz to się samo odpowietrzy. Niewielki koszt, a przed zimą napewno nie zaszkodzi.

              Zamieszczone przez rims.net.pl
              czujnik temperatury rozumiem ze tylko przez VAG sprawdze?
              Tak dobrze by było z rana przed odpaleniem sprawdzić grupę 007 w engine jakie są temp i porównać.

              Kąt wyprzedzenia ustaw.. tak dla świętego spokoju jeżeli jest grubo wyjechany poza "widełki" to mogą być jajka z paleniem

              BTW.. Zaraz odezwą się opinie, że to wzdłuży ALH - one maja problemy z paleniem i "mape Panie trza zmienić" :lol: :roll:
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez rims.net.pl
                filtr paliwa ma 40 tys km, jak sprawdzić czy układ paliwowy jest zapowietrzony?
                A nie powinno się zmieniać co 2 wymianę oleju?

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • RAFAL1983
                  Rider
                  • 2011
                  • 335

                  #9
                  ja by obstawial na filtr paliwa po tylu kilometrach mimowolnie zbiera sie troche wody oczywiscie jak jezdzisz na malych dystansach .. ja u siebie i wbusie zmieniam co roku malo kosztuje ale nie bedzie problemow z rozruchem...
                  OCTAVIA 1 1,9TDI 4X4
                  IVECO DAILY 2,3HPI DHL

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Wykonaj logi statyczne VCDSem lub VAGiem.... 000,001,004,007,013 oraz 000 Basic Settings
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • rims.net.pl
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 214

                      #11
                      ok, wymienie filtr i sprawdze logi pod vagiem
                      dam znac co nastąpi
                      Leasing bez BIK
                      http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                      Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                      Komentarz

                      • Damian-jg
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 229

                        #12
                        E tam pali na dotyk
                        FIAT Service

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #13
                          Na filmiku widać, że podczas kręcenia rozrusznikiem zapaliła się kontrolka ABS i ESP czyli napięcie na akumulatorze spadło do jakieś 9V. Być może rozrusznik dużo prądu już zjada lub aku niedoładowany/słaby.

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez kornat
                            Być może rozrusznik dużo prądu już zjada lub aku niedoładowany/słaby.
                            Pisał kolega że bateria nowa. Poza tym, co w tym dziwnego że podczas długiego kręcenia się to zaświeciło? Sterownik głupi nie jest i odłączy to co mu nie potrzebne w trakcie rozruchu jak mu trzeba prądu.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #15
                              Tak tylko napisałem bo u mnie dopiero jak było w dzień poniżej -16*C to się kontrolka ABS zapalała.

                              Komentarz

                              • rims.net.pl
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 214

                                #16
                                aku sprawdzony, ładowanie tez - wszystko w normie.
                                Filtr paliwa wymieniony. Zmian po wymianie filtra nie ma, pali tak jak palił oporami.
                                Czekalem jeszcze az przyjdzie kabelek do vaga - sprawdzilem kat wyprzedzenia wtrysku...
                                wynik ponizej...
                                Nie znam sie dokladnie na interpretacji ale wydaje mi sie ze 38 to stanowczo za mało...
                                Załączone pliki
                                Leasing bez BIK
                                http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                Komentarz

                                • bzyq
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 129

                                  #17
                                  ten wykres masz źle zrobiony bo nie wybrałeś swojego silnika jest zrobiony dla 1Z a nie dla ALH.. jednak najlepsze wartości to 49-52
                                  VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                  Komentarz

                                  • rims.net.pl
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 214

                                    #18
                                    to moj pierwszy dzień z vag'iem ops:
                                    no nic... ide pobawic sie jeszcze raz zaraz wrzuce poprawny
                                    Leasing bez BIK
                                    http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                    Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                    Komentarz

                                    • bzyq
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 129

                                      #19
                                      no tam będziesz miał do wyboru jak rozwiniesz listę.
                                      co do odpalania zależy też jak samochód jest jeżdżony/użytkowany.. jeżeli samochód jeździ bardziej po mieście niż w trasy, od sklepu do sklepu to się nie dziw mój jak tydzień jeździ po mieście, prowadzi jeszcze mama lekkim PSJ to odpala masakrycznie.. pojadę w lekką trasę (30-50km) + moja noga (wystarczy raz dobrze przepalić, 2 bieg i jak ja to mówie, do czerwoności, ok. 4000 obrotów) i już po takim czymś na następny dzień, mróz nie mróz pali na dotyk
                                      VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                      Komentarz

                                      • rims.net.pl
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 214

                                        #20
                                        Zmienilem na golf ALH, skodziny nie bylo, ale to w zasadzie nic nie zmienilo, wykres taki sam.
                                        Co do jezdzenia... malo miasta, wiekszosc trasa po 25 km w jedna strone.
                                        Gdzies czytalem ze zbyt wczesny kat powoduje problemy z odpalaniem.
                                        Leasing bez BIK
                                        http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                        Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                        Komentarz

                                        • thickel
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 51
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          Tak jak wyżej pisał bzyq kąt wtrysku musi oscylować pomiędzy wartościami 49-52 jeżeli jest mniejszy lub większy silnik będzie miał kłopoty z porannym odpalaniem, jak masz trochę pojęcia o mechanice to samemu go sobie ustawisz ja w mojej octavii wstrzeliłem się w prawidłową wartość chyba za piątym podejściem. Tylko pamiętaj silnik ma być rozgrzany do temperatury 90 stopni, i wtedy sprawdzasz jaki masz kąt wtrysku
                                          Załączone pliki
                                          Seryjne 1.9 TDI AGR + wtryski ASV

                                          Komentarz

                                          • rims.net.pl
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 214

                                            #22
                                            thickel dzieki za "instrukcje" bardzo pomogła.

                                            Kąt ustawiony - chyba za 10 razem - zawsze minimalnie bylo za duzo albo za mało - udało mi sie wpasować w wartość 52.

                                            Na następny dzień sprawdziłem czy poranne odpalanie nie bedzie juz zmorą i jak ręką odjął, przy -5 st. pali od strzału
                                            Dymienie dalej zostało - ale widać taka uroda już mojej occi

                                            Dziekuję wszystkim którzy podpowiadali co sprawdzić
                                            Leasing bez BIK
                                            http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                            Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              #23
                                              rims - moja też poddymia na zimnym po odpaleniu (zimą) chyba TTTM.

                                              Co do kąta wtrysku - wartość w środku to optimum. Jednak pasek się wyciąga i kąt się rozjeżdża (minimalnie ale zawsze) i dobrze go sprawdzić co 20-30k km.
                                              Inny patent to ustawić go pod górną kreską - tak mi ustawiał Aligator, tak sam ustawiłem po wymianie drugiego rozrządu - najmniejszych problemów z paleniem nawet przy -20st.
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • kamilios19
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 86

                                                #24
                                                mam problem z swoja octavia 1,9 tdi alh ma teraz kolo 130 koni 245tys przebiegu strasznie ciezko odpala znaczy trzeba bardzo dlugo krecic az zalapie a jak zalapie z tlumika wywala hmure bialego dyu sprawdzalem pod kompem mial zle ustawiony kat wtrysku. wymienilem teraz rozrzad ustawione wszystko zostalo dobrze a palenie jeszcze sie pogorszyło ... ale jak raz zalapie odpali zgasi sie to juz potem j est dobrze a jak znow po stoi pare godzin jest problem... czy to moze byc problem z pompa wtryskowa?
                                                Ambiente MÓj SZKODNIK: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36079

                                                Komentarz

                                                • rims.net.pl
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 214

                                                  #25
                                                  kamilios19 zeby sie upewnić... masz na 100% ALH silnik? bo gdzies widzialem w Twoim szkodniku wykres z hamowni i chyba mi się rzucilo w oczy ze pierwszy test pokazał 101KM.

                                                  sprawdzaleś swiece?
                                                  akumulator?

                                                  sam ustawialeś kąt wtrysku? rozgrzałeś silnik? ustawienia pomiaru?
                                                  Leasing bez BIK
                                                  http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                                  Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...