[O1] 1,9 TDI Turbo nierówno działa / szarpie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Aurel
    Classic
    • 2013
    • 4

    [O1] 1,9 TDI Turbo nierówno działa / szarpie

    Ale spokojnie można zgłosić do spółdzielni/wspólnoty czy co tam jeszcze macie o założenie słupków. U nas założyli, problem zniknął. Jeśli nie można, to w inny sposób uprzykrzyć takiemu. Ale jest jedno ale. Jak kto złapie, to ..
    W poprzednim miejscu zamieszkania mieliśmy sąsiada, który zapomniał, że sam tak parkował. I kiedyś ktoś go złapał, jak jemu to zaczęło "przeszkadzać".
  • BaKo
    Classic
    • 2012
    • 22

    #2
    [O1] 1,9 TDI Turbo nierówno działa / szarpie

    Witam.


    Ostatnio zauwazyłem, że przy przyśpieszeniu włącza się turbina a po dodaniu mocniej gazu zaczyna poszarpywać nie działa w ciągłym cyklu tylko przerywa i dodaje e.c.t.

    Czym może to być spowodowane i w jaki sposób mozna znaleźć usterke? Komputer wykaże?

    Jeśli temat istnieje to prosiłbym o informacje o nim, ponieważ szukałem po forach i nie moglem znaleźć nic odpowiedniego.

    Pozdrawiam
    /BaKo

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Po czym wnioskujesz, że to faktycznie turbina? Może EGR robi jaja. Komputer wykaże, trzeba zrobić logi
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • tombiel
        Classic
        • 2011
        • 24

        #4
        jesli to turbina to byc moze przycina sie gruszka

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          BaKo, przede wszystkim to podaj co za auto lub co za silnik ponieważ w O1 nie było ARL-a.
          Generalnie trzeba diagnozować bo tak to wróżenie z fusów. Może być sporo przyczyn.
          No i turbina się nie włącza, ona cały czas działa
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • BaKo
            Classic
            • 2012
            • 22

            #6
            Zamieszczone przez alxxx
            Po czym wnioskujesz, że to faktycznie turbina? Może EGR robi jaja. Komputer wykaże, trzeba zrobić logi
            Nie jestem specjalistą od dźwięków ale jeśli słyszałem turbine gdy miałem pedał w podłodze a ona raz dodawała mocy a raz nie to napisałem to co słyszałem.

            DGW
            PostWysłany: Wczoraj 20:50 Temat postu:
            BaKo, przede wszystkim to podaj co za auto lub co za silnik ponieważ w O1 nie było ARL-a.
            Generalnie trzeba diagnozować bo tak to wróżenie z fusów. Może być sporo przyczyn.
            No i turbina się nie włącza, ona cały czas działa
            wiem że turbina działa caly czas, jestem o tym poprawiany na każdym kroku od znajomych ale musiałem jakoś ujać zdanie żeby można było to zrozumieć.
            Odnosnie informacji co do auta to mały problem mam ponieważ.. Skoda Octavia 1 1999 1.9 TDI 90 Konny po chip tuningu. Jeśli moge jakoś pomoc w znalezieniu informacji to prosze powiedzieć gdzie i jeśli tam będą to podaje od ręki.

            Pozdrawiam i dziekuje za szybkie odpowiedzi

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Jeśli jesteś pewien że to 90-tka i auto krajowe to na 100% jest to AGR ale i tak nie zmienia to faktu że bez podpięcia to wróżenie z fusów. Chip tuning dawno był robiony i przez kogo?
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • BaKo
                Classic
                • 2012
                • 22

                #8
                Chip tuning był robiony (prawdopodobnie) w tamtym roku lub 2 lata temu przez poprzedniego właściciela w Warszawie. Jeśli są potrzebne dokladniejsze informacje to musiałbym być w domu bo przy sobie tych danych nie nosze.

                Nie mam wyjscia podłączyć się pod komputer musze tylko narazie bidnie w kieszeni... do konca tygodnia powinienem temat rozpoznać. Tylko o co pytać czy ogólnie? Jak podejść do tematu u mechanika żeby nie leciał mnie w tzw "kulki"

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  BaKo, popatrz tu.. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53257 Masz Dwóch kolegów z Olsztyna napewno pomogą w diagnozie, czytaniu błędów a i logi statyczne też napewno zrobią.
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • BaKo
                    Classic
                    • 2012
                    • 22

                    #10
                    Witam.

                    Byłem u mechanika... wznawiam temat ponieważ mam mały dulemat. Mianowicie chodzi o to co mi powiedział mechanik.

                    Sprawdził to o co go prosiłem i teraz tak:
                    1. Turbina sprawna (działa niby jak powinna)
                    2. Wyszło pare usterek.

                    Chodzi o punkt 2, ponieważ cena wyszła taka że zastanawiam się bardziej nad sprzedażą niż robotą mianowicie:
                    Ustawienie Początku Wtrysku <--- Elektryk
                    Przegląd rozrządu <-- wymiana możliwa szczotek i tulejek oraz to co wyjdzie przy sprawdzaniu
                    Wymiana filtra kabiny <--- zrobiłem sam, banał
                    Pasek alternatora <-- do wymiany pewnie razem z napinaczem
                    Termostat <-- wymiana zaczyna działać przy 78 stopniach C a nie jak fabrycznie przy 87 stopnia C

                    Wyliczył mi to wszystko prócz wymiany filtra na 765 zł (tak na szybko).. Ja się zorientowałem że same częsci przykladowo tylko wymiana szczotek i tulejek w rozruszniku, wymiana paska i napinacza oraz termostatu bedzie mnie kosztowała około 250 zł za same częsci jednak jest mały problem. Nie jestem pewien jakie to częsci maja być dokładnie.

                    Prosiłbym o pomoc w poinformowaniu mnie jakie częsci miałbym kupić.. kupiłbym je przykładowo na allegro za niższą cene znajac symbole i wtedy wymianiałbym sam ze znajomym który jest z wykszłatcenia mechanikiem wiec wyszłoby to o wiele taniej.

                    Problemem jest również to że silnik mam ustawiony poprzecznie co bedzie powodowało rozebranie prawej częsci samochodu by dostać się dobrze do paska alternatora czy dobrze mowie?

                    Pozdrawiam i czekam na informacje jak zdobyć wszelkie dane do moich części zamiennych.
                    BaKo

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez BaKo
                      Ustawienie Początku Wtrysku <--- Elektryk
                      czy aby napewno początku? Dobrze masz silnik opisany w profilu?

                      To co piszesz to zwykła eksploatacja, nie prawy bok tylko przód samochodu trzeba rozbebeszyć. Napisz do kolegów z komercyjnych działów - podaj vin to Ci wszystkie numery podadzą.
                      Jeszcze jedno, robił logi ten spec? czy jak to sprawdził to turbo?
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • BaKo
                        Classic
                        • 2012
                        • 22

                        #12
                        Zamieszczone przez DGW
                        Jeśli jesteś pewien że to 90-tka i auto krajowe to na 100% jest to AGR ale i tak nie zmienia to faktu że bez podpięcia to wróżenie z fusów. Chip tuning dawno był robiony i przez kogo?
                        Jak kolega wyżej napisał takie posiadam auto (nie zmieniłem w profilu chyba)

                        Odnośnie Ustawienia Początku Wtrysku <-- to tak napisałem na kartce gdy dyktował mi mechanik

                        Przód samochodu jak rozbebesze to sie nie dostane ponieważ pasek alternatora znajduje się po lewej stronie silnik patrząc po otwarciu maski między silnikiem a filtrem paliwa.
                        Odnośnie VIN to podawać mam gdzie? (i przypomnij gdzie go można znaleźć prócz nalepki w bagażniku bo tam jej niestety nie ma ;/)

                        Nie zrobił logów na bierząco sprawdzał.

                        Turbine z tego co dobrze mi wiadomo sprawdzał pod ciśniomierzem, piłował ją i wskazówka uciekała przy bardzo dużych obrotach a niby tak ma być. U elektryka do którego teraz chce wstawić poprosze o pełen zestaw diagnostyki auta. Jeśli jest taka możliwość

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Sprawdź na obudowie rozrządu, albo na wlepie w bagażniku jakie masz oznaczenie silnika i zmień w profilu.. zapewne na ten AGR.

                          Jeżeli masz agr to się zgadza, ustawić początek wtrysku (sam to możesz zrobić jak masz VAGa np.)

                          VIN? na dowodzie rejestracyjnym Jak przepuścisz vin przez jakiś dekoder na necie to Ci wypisze teżoznaczenie motoru.

                          Co do rozrządu to dobrze prawisz, z prawej strony masz patrząc "z miejsca" kierowcy, pasek alternatora sam sobie zmienisz wystarczy popuścić napinacz.. jeszcze zależnie czy masz klime czy nie - jak nie będzie prościej.

                          A co do elektryka.. to zrobił by Ci jakis kolega z forum z kompem komplet logów i by było duuużo jaśniej co tam siedzi w tym Twoim aucie zanim dasz do naprawy. Popatrz tu:
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • BaKo
                            Classic
                            • 2012
                            • 22

                            #14
                            Pisałem wcześniej że w bagażniku niestety nie ma ;/.. szukane było juz pare razy. Pewnie AGR bo coś tak kojarze u mechanika.

                            Vin <-- Podziękował za podpowiedź

                            Niestety mam klime (w sumie to stety) ale to też da się załatwić i można by było zmienić rolke napinacza przy okazji. Jednak rozbieranie nadkola, koła, filtra paliwa, wszystkich rzeczy które się tam znajdują to troche roboty jest ale bede twardy a garaż i kanał mam wiec brakuje tylko piwka do pracy.

                            Link już wcześniej dostałem, jednak nie jestem tak z środka Olsztyna tylko bardziej przy granicy (staram się nie podawać wszystkich informacji :P)

                            Zobaczymy niedlugo postawie do elektryka u mnie w mieście to poprosze o logi moze zrobi a jak nie to pojade na wycieczke do kolegów z forum wczesniej sie ugadujac.

                            Dzieki za informacje odnosnie sprawdzenia VIN w internecie niedlugo sie tym zajme i moze bede wiedzial jakie konkretnie częsci potrzebuje.

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              Witam
                              chcislbym opisac swoj problem podobny. Otoz od jakiegos czasu przy ok 2500 tys/obr lekko czasami szarpie autkiem. Wczoraj tez mi sie to zrobilo ale teraz mryga mi kontrolka swiec zarowych. Czujnik stop wymieniony, stopy mam. Ma ktos moze pomysl co to ?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Wrozka Hiacynta udzieli odpowiedzi - podlaczyc komputer, bo jak mruga to jest jakis blad, a blad moze podpowiedziec co go boli
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                Pracuję...