[O2] Kodowanie kluczyka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jacko1
    Classic
    • 2014
    • 2

    [O2] Kodowanie kluczyka

    Planuje podłączyć interfejs do gniazda obd2. Czy używając go mogę stracić gwarancje?
    Zgaduje że nie, dopóki nie będę ingerował w oprogramowanie auta, czyli wykorzystywał go tylko i wyłącznie do pozyskiwania informacji. Mimo to ciekawi mnie czy czasem w logu oprogramowania auta nie będzie zostawał ślad po podłączeniu tego urządzenia, a co za tym idzie powód żeby się przyczepić w przypadku napraw gwarancyjnych.
    Proszę podzielcie się doświadczeniem albo może ktoś z serwisu powie czy to zostawia ślady?
  • MrBrzoza
    Classic
    • 2012
    • 17

    #2
    [O2] Kodowanie kluczyka

    Witam,

    Mam problem, wymieniłem baterię w swoim pilocie scyzoryku.
    Po wymianie niestety pilot przestał obsługiwać otwieranie i zamykanie samochodu.

    Wypróbowałem sposób parowania opisany w instrukcji oraz wszystkie znalezione na forum sposoby uruchomienia ręcznego pilota lecz bez skutku.

    Potem wziąłem się za kabelek i VCDS zgodnie z opisem z tego wątku Kluczyk scyzoryk do Minta.

    Niestety jak wybiorę programowanie jednego pilota to po przyciśnięciu przycisku otwierania niby potwierdza zaprogramowanie błyśnięciem kierunków ale pilot nadal nie działa. Jak wybiorę cyfrę 2 dla dwóch pilotów to nic się nie dzieje, nie mruga na potwierdzenie i czasami wywala błąd "01179 - Incorrect Key Programming".

    Drugi pilot działa bez problemu. Czy zbieg okoliczności i po prostu pilot się popsuł w czasie wymiany baterii?

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      moim skromnym zdaniem pilot raczej nie mógł się zepsuć przy wymianie baterii
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • MrBrzoza
        Classic
        • 2012
        • 17

        #4
        Witam,

        Czyli pewnie serwis ASO żeby zakodowali?
        Wie może ktoś ile kosztuje u nich taka przyjemność?

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          MrBrzoza, ale po co od razu ASO ? zakodować Ci może np. elektryk mający sprzęt
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • MrBrzoza
            Classic
            • 2012
            • 17

            #6
            No i właśnie wróciłem od elektryka.

            Próbował zakodować go najpierw tak jak ja przez VCDS'a i nic.
            Później próbował zrobić to samo VAS'em i także nic.

            Stwierdził, że padł nadajnik i trzeba wymienić część kluczyka z nadajnikiem.

            Pozdrawiam,

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 940

              #7
              A jaki NR pilota kupiłes? Org czy jakis składak ?

              Komentarz

              • MrBrzoza
                Classic
                • 2012
                • 17

                #8
                Problem w tym, że nie kupowałem, to oryginalny kluczyk który miałem i działał.
                Wymieniłem baterię i nie chce działać.

                Ale przed chwilą doczytałem się w instrukcji od VCDS'a, że jak są zajęte pamięci to może kluczyk nie dać się zaprogramować. Trzeba wyczyścić pamięć i jeszcze raz programować.

                Za niedługo spróbuję ale boję się czy przez to nie rozprogramuję sobie i drugi kluczyk i w ogóle będzie kicha.

                Pozdrawiam,

                Komentarz

                • piotrex
                  L&K
                  • 2011
                  • 1116
                  • Volkswagen

                  #9
                  Po wymianie baterii wciskasz na pilocie klawisz np zamykania samochodu a następnie przekręcasz kluczyk w zamku aby odryglować samochód. To wszstko -kluczyk się dogadał z samochodem.
                  Piotrek

                  Fabia III Combi 1.0 CHYB
                  Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                  Komentarz

                  • MrBrzoza
                    Classic
                    • 2012
                    • 17

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrex
                    Po wymianie baterii wciskasz na pilocie klawisz np zamykania samochodu a następnie przekręcasz kluczyk w zamku aby odryglować samochód. To wszstko -kluczyk się dogadał z samochodem.
                    Teoretycznie tak, z resztą tak jest napisane w instrukcji, ale tak jak pisałem wcześniej ten sposób nie działa.

                    Próbowałem wczoraj jeszcze raz przez VCDS'a. Najpierw wykasowałem wszystkie zapamiętane piloty. Później zabrałem się za programowanie. Ale też to trochę działa inaczej niż w instrukcji. Nie wystarczy wcisnąć tylko przycisk otwierania. W tym samym czasie kluczyk musi być w stacyjce i zapłon na ON. Czyli musiałem mieszać kluczykami.

                    Po tej operacji pilot zadziałał ale pozwolił otworzyć i zamknąć auto tylko 3 razy, potem znowu przestał działać. Później już nie udało mi się go ponownie zaprogramować.

                    Będę próbował jeszcze w weekend ale coś mi się wydaje, że jednak padł pilot. Drugi pilot kasuje i programuje się bez problemu.

                    Pozdrawiam,

                    Komentarz

                    • piotrex
                      L&K
                      • 2011
                      • 1116
                      • Volkswagen

                      #11
                      A sprałeś napięcie baterii którą wsadziłeś ?
                      Piotrek

                      Fabia III Combi 1.0 CHYB
                      Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                      Komentarz

                      • MrBrzoza
                        Classic
                        • 2012
                        • 17

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrex
                        A sprałeś napięcie baterii którą wsadziłeś ?
                        Tak, oczywiście sprawdzałem 3,16 V.

                        Pozdrawiam,

                        --- edit ---

                        Witam Ponownie,

                        Temat chyba można już zamknąć. Raczej na pewno padnięty jest pilot.
                        Dzisiaj ponownie na spokojnie podłączyłem auto pod komputer.
                        Wykasowałem zapamiętane piloty. Sprawdziłem, nie działają ani jeden ani drugi.
                        Programowanie, na pierwszy ogień poszedł ten uszkodzony.
                        Auto potwierdziło programowanie mrugnięciem, potem drugi ten sprawny, auto znowu mrugnęło.
                        Wychodzę z samochodu zamykam drzwi. Pilot sprawny zaprogramował się i działa.
                        Ten padnięty niestety nie. Tak więc jednak padaka.

                        Dzięki wszystkim za pomoc, udaję się zamówić nowego pilota.

                        Pozdrawiam,

                        Komentarz

                        Pracuję...