Podkład reaktywny pod grunt epoksydowy- zda egzamin?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spiker79
    Classic
    • 2013
    • 14

    Podkład reaktywny pod grunt epoksydowy- zda egzamin?

    Wyglądało na mały dzwonek :wink: a zeszłoroczny widziałem w necie :wink:

    PS. ostatnio nie mogę trafić na spota przez kochana prace, może ogarniemy mini spocik w jakiś weekend?
  • maryjan112
    Classic
    • 2012
    • 34

    #2
    Podkład reaktywny pod grunt epoksydowy- zda egzamin?

    Witam

    Po długim oczekiwaniu kolega wziął na warsztat moją Octaviankę. Akcja nazywa się "rdza podwozia". Mam trochę doświadczenia z walką z rudym ale nie miałbym szans samemu podołać temu wyzwaniu. Cały spód jest już prawie gotowy do akcji (zdemotowane zawieszenie, wydech, bak, osłony termiczne, wał idt). Jest sporo punktów do ogarnięcia ale kolega mówi, że nie ma dramatu. Mam jednak małe wątpliwości co do technologii.
    Wcześniej gdy robiłem zaprawki na nadwoziu kolejność prac była taka: rude całkowicie usunąć do żywego, odtłuszczanie, grunt epoksydowy, baza, lakier.
    Przy podwoziu kolega zaproponował mi taki system: rude całkowicie usunąć do żywego (szlifierka ewentualnie piaskarka), na gołą blachę podkład reaktywny (gdyby nie dało się całkowicie usunąć rdzy awaryjnie Rost Umwaldner Loctite), potem grunt epoksydowy, na to rozcieńczona masa kauczukowa Terolan 53 Special podana natryskowo -nie z pędzla (czytałem o niej w karcie technicznej, że ze względu na dużą zgodność z powłokami PCW nadaje się także do uzupełnień zabezpieczeń podwozia), na to baran Terotex Record 2000.

    Moje największe wątpliwości dotyczą tego czy podład reaktywny na surową blachę a na to grunt epoksydowy będzie technologicznie ok?
    Nigdy nie korzystałem z podkładu reaktywnego tylko dawałem grunt epoksydowy bezpośrednio na blachę. Kolega mechanik twierdzi jednak, że lepiej dać najpierw podkład reaktywny.
    Ktoś z Kolegów może podzielić się doświadczeniem?

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      Zamieszczone przez maryjan112
      Moje największe wątpliwości dotyczą tego czy podład reaktywny na surową blachę a na to grunt epoksydowy będzie technologicznie ok?
      Nigdy nie korzystałem z podkładu reaktywnego tylko dawałem grunt epoksydowy bezpośrednio na blachę. Kolega mechanik twierdzi jednak, że lepiej dać najpierw podkład reaktywny.
      Ktoś z Kolegów może podzielić się doświadczeniem
      Kolega zle proponuje....na podklady kwasoutwardzalne/reaktywne NIE aplikujemy
      podkladow epoksydowych.
      Wash primery pokrywamy podkladami akrylowymi 2K.
      Zaden producent nie dopuszcza takiej mozliwosci.
      W zaleznosci na jakiej ochronie bardziej nam zalezy stosujemy nastepujace metody.
      -podklad reaktywny...super ochrona antykorozyjna na skutek pasywacji podloza,super przyczepnosc,a potem pokrywamy podkladem akrylowym.
      -podklad epoksydowy...dobra ochrona antykorozyjna,dobry izolator przed wilgocia poprzez bardzo
      scisle wiazania czasteczek,dobre zabezpieczenie chemiczne...i na wierzch nakladamy podklad
      akrylowy,lakier
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • maryjan112
        Classic
        • 2012
        • 34

        #4
        A Kolega gebek na ktory wariant by sie zdecydowal na moim miejscu?

        A może rozważyć opcje aby pod podklad epoxydowy dac tego Loctite 7505 Rost Uwaldnera (oczywiscie na idealnie oczyszczona blache)?

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #5
          Zamieszczone przez maryjan112
          A Kolega gebek na ktory wariant by sie zdecydowal na moim miejscu?
          Ja bym zastosowal do podwozia grunt reaktywny,potem cienka warstwe podkladu akrylowego jako izolatora.
          A potem jakies zabezpieczenia chlorokauczukowe tzw.baranki.
          Ewentualnie mozna pominac podklad akrylowy,jesli producent dopuszcza nakladanie ''baranka''bezposrednio na grunty reaktywne.
          W co osobiscie watpie...mi znany producent zabrania.
          Co do tego Loctice...to go nie znam i nie wiem jak go ''jesc'' :szeroki_usmiech
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • maryjan112
            Classic
            • 2012
            • 34

            #6
            Ostatnie pytanie.
            Jeśli zdecyduje się na opcje z podkładem reaktywnym to poniższy grunt będzie odpowiedni? Nie jest to epoksyd więc chyba jest akrylowy?

            Komentarz

            • Robert82
              Classic
              • 2012
              • 7

              #7
              Dupont chyba ma możliwość nakładania epoksydu na wash primera, ale nie jestem pewny.
              Ja za to dałbym epoksyd i baranka (ale nie masę bitumiczną) na podwozie jeżeli macie dojście do pistoletu do piaskowania i jest to robione punktowo.

              Reaktywny z epoksydem(obydwa novol professional) się odparza- sprawdzone na własnej skórze
              Octa 2.0 8v kombi

              Komentarz

              • gebek
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1214

                #8
                Zamieszczone przez maryjan112
                Ostatnie pytanie.
                Jeśli zdecyduje się na opcje z podkładem reaktywnym to poniższy grunt będzie odpowiedni? Nie jest to epoksyd więc chyba jest akrylowy?

                http://allegro.pl/wurth-hs-podklad-w...816927364.html
                Tak bedzie dobry...nawet jest napisane,ze mozna stosowac na podklady reaktywne.
                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                Nie synku...to diesel PD.

                Honda...the power of dreams.
                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                Komentarz

                Pracuję...