[O1] Problem z rozruchem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba772
    Drive
    • 2010
    • 68

    [O1] Problem z rozruchem

    Zamieszczone przez sadzik
    Tomaszek dzieki za prezentacje ekipy mojej połówce...ciągle jest pod wrażeniem
    Hmmm... To musiało ciekawie wyglądać :wink:
  • Iwan89
    Ambiente
    • 2009
    • 183

    #2
    [O1] Problem z rozruchem

    Witam,

    mam ostatnio coraz większe problemy z rozruchem. Przy odpalaniu wariują mi zamki (tj. zamykają się częściowo). Mam takie wrażenie jakby był spadek napięcia, rozrusznik też nie kręci jakoś żwawo, ale może to przez to, że część energii zamiast na rozruch idzie na zamki.. Tak czy inaczej, podejrzewam akumulator. Dziś przejechałem 150 km i po 5 minutowym postoju przy ponownym rozruchu znowu pozamykała się część zamków. Jakie są wasze podejrzenia?

    Komentarz

    • kudłaty78
      Ambiente
      • 2011
      • 148

      #3
      Iwan89, Na moje oko to masz akumulator rozładowany
      Octavia IIFL Ambiente
      Octavia I FL L&K

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        akumulator, alternator, rozrusznik
        czyli po kolei sprawdzić przed rozruchem na zimno ile masz napięcia conajmniej musi być powyżej 12 volt minimum
        sprawdzić ładowanie na rozruchu na akumie i bezpośrednio od regulatora żeby zobaczyć jakie są straty
        a rozrusznik jeśli słabo kręci to przed zima dać do regeneracji
        a efekt przygasania to ewidentnie słaba akuma

        Komentarz

        • Iwan89
          Ambiente
          • 2009
          • 183

          #5
          Właśnie tak podejrzewam akumulator. Rozrusznik na ciepłym silniku i bez mrozów odpada od razu. Te zamykające się zamki przy rozruchu pojawiają się od pewnego czasu, co raz częściej i co raz więcej się zamyka, na początku tylko bagażnik. Moim zdaniem, jeśli po 150 km akumulator nie był świetnie naładowany no to raczej jego wina, bo jak by ładowania nie było to by zgasł mi w trasie.

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            rozrusznik to taki diabeł że jak ciepło to pali oki padają tulejki które z czasem sie wyrabiają więc kiedyś padnie
            jak chcesz wymieniać aku jednak proponuje sprawdzić ładowanie a po tym do jakiegoś dobrego sklepu gdzie sprawdzą ci akumę pod obciążeniem

            Komentarz

            • Iwan89
              Ambiente
              • 2009
              • 183

              #7
              Nie bardzo wiem jak sprawdzić ładowanie. Takie rzeczy to w warsztacie czy stacji kontroli, czy po prostu w sklepie?

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Iwan89, zwykły mirnik uniwersalny i do dzieła.

                Tu masz mały manual:


                Akumulator pod obciążeniem sprawdzisz w każdym punkcie gdzie sprzedają akumulatory lub u większości mechaniorów.

                Kupić dobry akumulator - nie mały wydatek
                Naprawić rozrusznik jeżeli padnięty - też nie mały :P
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  kupujesz miernik coś w stylu

                  najlepiej aby miał również opcję sprawdzania czy kabel jest cały - ciągłość przewodu - opcja sygnalizacja dźwiękiem - niewielki koszt
                  np
                  http://allegro.pl/bk776-uniwersalny-...816007238.html są jeszcze z czujnikiem temperatury tylko droższe wystarczy ten drugi

                  można taki miernik kupić w auchan lub każdym sklepie elektrycznym dwa kabelki wpinasz ustawiasz dcv i podpinasz do akumy i wyświetla ci się jaki masz prąd - oczywiście pomiar przed rozruchem i w czasie pracy ładowanie powinno być powyżej 13,8 volta jak masz niższe to alternator do regeneracji lub tylko wymiana regulatora niższy koszt jeśli nie jest uzdolniony technicznie to warsztat
                  alternator to tak samo obudowa alternatora jeden kabel i śruba do której masz taki gruby kabel odchodzący to drugi kabel

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #10
                    Wymień aku i problem zniknie
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • Iwan89
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 183

                      #11
                      Mam pytanie bo w tym manualu jest, że miernik ma być podpięty podczas rozruchu a to raczej ciężkie, bo nie bardzo mam go jak wpiąć. Mogę zrobić jeden pomiar przed rozruchem i drugi po rozruchu, ma to jakieś znaczenie?

                      Komentarz

                      • krisoctav
                        Rider
                        • 2008
                        • 417

                        #12
                        podczas rozruchu tzn uruchamiasz silnik i na uruchomionym podpinasz miernik do akumulatora

                        Komentarz

                        • Iwan89
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 183

                          #13
                          Sorki, że tak szczegółowo wypytuje, ale to ma być do akumulatora czy do klem? bo nie wiem czy to jest jakaś różnica?

                          Komentarz

                          • krisoctav
                            Rider
                            • 2008
                            • 417

                            #14
                            nie ma znaczenia czy przykładasz do klem czy do akumy ładowanie i tak idzie do akumy czyli przez klemy czyli reasumując do akumulatora czy klem nie ma różnicy

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              Jak nie wiesz jak sparwdzić aku to podjedz do pierwszego lepszego sklepu czy zakładu gdzie sprzedają akumulatyory. Sprawdzą na miejscu czy jest ładowanie i ile ono wynosi.
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • dontak
                                Rider
                                • 2008
                                • 586
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez krisoctav
                                można taki miernik kupić w auchan lub każdym sklepie elektrycznym dwa kabelki wpinasz ustawiasz dcv i podpinasz do akumy i wyświetla ci się jaki masz prąd - oczywiście pomiar przed rozruchem i w czasie pracy ładowanie powinno być powyżej 13,8 volta jak masz niższe to alternator do regeneracji lub tylko wymiana regulatora niższy koszt jeśli nie jest uzdolniony technicznie to warsztat
                                alternator to tak samo obudowa alternatora jeden kabel i śruba do której masz taki gruby kabel odchodzący to drugi kabel
                                Tak dla ścisłości w tym pomiarze sprawdza się napięcie a nie prąd!
                                OIII 1.2 TSI 105 KM

                                Komentarz

                                • Iwan89
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 183

                                  #17
                                  Okey już sprawdziłem i aku miał napięcie 12,30, ale był dobrze doładowany, dwa dni temu jeździłem nim ponad 3,5h jednego dnia. Po rozruchu napięcie wynosiło 14,30. Dziś przy rozruchu nie było najmniejszego problemu, pewnie wcześniej napięcie na aku było dużo niższe. Co dalej? :wink:

                                  Komentarz

                                  • dontak
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 586
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Moim zdaniem aku do wymiany. Możesz jeszcze spróbować go podratować. Weź go do domu na noc i podłącz prostownik. Pomoże na jakiś czas ale generalnie musisz pomyśleć nad wymianą.
                                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                                    Komentarz

                                    • krisoctav
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 417

                                      #19
                                      jeżeli na rozruchu masz napięcie ładowania 14,3 tzn alternator jest oki to pozostaje sprawdzić akumę w sklepie gdzie sprzedają akumy i sprawdzą pod obciążeniem oraz gęstość elektrolitu wtedy będziesz wiedział czy winna jest akuma na 99 procent wychodzi że tak pewnie z racji wieku nie trzyma prądu i naładowanie prostownikiem pomaga na chwilę lepszy mróz i siądzie od razu

                                      Komentarz

                                      • Iwan89
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 183

                                        #20
                                        Kurcze słuchajcie. Wczoraj wieczorem przejechałem ok 30 km, ok 50 minut jazdy. Dziś ok. 19 wsiadam, samochód oszroniony bo -4,5 wg. wskazań kompa. Wiedziałem, że będzie ciężko więc 5x rozgrzałem świece żarowe i przy pierwszej próbie która trwała jakieś 5 sekund kręcenia, rozrusznik na jakby trochę spowolnionych obrotach kręcił, ale cały czas równomiernie, ale silnik nie mógł zaskoczyć. Potem druga próba i w końcu zaskoczył po ok. 3 sekundach kręcenia. Dodam, że nawet w lato mi się zdarzyło, że auto nie odpalało od strzała tylko musiałem kręcić trochę. Więc podejrzewam, że problem jest trochę w aku, ale jak widzicie coś jeszcze musi być powodem tego, że tak długo muszę kręcić żeby załapał.

                                        Im niższa temperatura, tym auto ciężej kręci rozrusznikiem i później załapuje. Czy niska temperatura obniża możliwości rozruchowe aku, czy to raczej wina rozrusznika czy może jeszcze coś innego?

                                        Ps. Dysponuje kablem do Vaga i mogę sprawdzić jeśli coś wskażecie.

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Iwan89
                                          Czy niska temperatura obniża możliwości rozruchowe aku
                                          Sprawdź jakie masz napięcie po nocy przed odpaleniem i jakie masz podczas kręcenia.
                                          Być może rozrusznik. Podobno jak nie osiąga 200obr/min to nie podaje paliwa czy jakoś tak.

                                          Komentarz

                                          • Iwan89
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 183

                                            #22
                                            Ostatnio po dwóch dniach stania miałem 11,30 v. podczas kręcenia to bym musiał w dwie osoby, ale nie powinno spaść czy jak?

                                            Komentarz

                                            • kornat
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 578

                                              #23
                                              No to mało, sprawdź jeszcze jak silnik pracuje ile masz oraz zaraz po zgaszeniu. Jeżeli zaraz po zgaszeniu będzie więcej niż 12V to coś żre prąd lub już faktycznie aku padaka.
                                              Aby sprawdzić czy coś żre prąd, to czerwony kabelek miernika przełóż do wejścia 10A po czym nastaw pokrętło na 10A a następnie odepnij klemę masy i jednym kabelkiem miernika przyłóż do masowego słupka akumulatora a drugi kabelek do klemy. Jak wskazanie będzie większe niż 0,02A to coś zjada prąd. Jak będzie mniejsze od 0,02A to akumulator już nie trzyma.

                                              Komentarz

                                              • Iwan89
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 183

                                                #24
                                                Zaraz po zgaszeniu sprawdziłem i było ponad 12, bodajże 12,35v. Czyli jest szansa, że podczas mrozu aku dostarcza zbyt małe napięcie i przez to rozrusznik chodzi wolniej?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...