Od pewnego czasu zwiększyło się zużycie oleju dość mocno ale zauważyłem że tylko w sytuacjach kiedy jadę autostradą z 4 osobami 140 km/h lub jak ostatnio z kompletem ludzi 70 - 120km/h z dość mocnym przyspieszaniem pod górki itd. Jednym słowem dość dynamiczna jazda. Silnik nie kopci inaczej niż normalny diesel ani nie widać śladów wycieków.
Przychodzi mi na myśl że to może turbina. Co sądzicie?
Jak sprawdzić, jakie mogą być objawy i czy jeśli to turbina to czekać póki się nie zepsuje czy można coś zaradzić już teraz?
kozak13, jak byś miał instrukcję,to mógłbyś w niej wyczytać że silnik może sobie łyknąć nawet do 1 litra oleju na 1000km :idea: i jest to całkiem normalny objaw,tak jak napisałeś po jezdzie autostradą lub z kompletem pasażerów
Od pewnego czasu zwiększyło się zużycie oleju dość mocno ale zauważyłem że tylko w sytuacjach kiedy jadę autostradą z 4 osobami 140 km/h lub jak ostatnio z kompletem ludzi 70 - 120km/h z dość mocnym przyspieszaniem pod górki itd. Jednym słowem dość dynamiczna jazda. Silnik nie kopci inaczej niż normalny diesel ani nie widać śladów wycieków.
Przychodzi mi na myśl że to może turbina. Co sądzicie?
Jak sprawdzić, jakie mogą być objawy i czy jeśli to turbina to czekać póki się nie zepsuje czy można coś zaradzić już teraz?
OK, dane producenta danymi ale kolega pisze, że "ostatnio" także chyba nie było w tym problemu takiego wczesniej.
Może turbina zaczyna zaciągać trochę? Bo z tego co piszesz to jest to przy większym obciążeniu/obrotach- gdy dmucha konkretnie....
Sporo ubywa?
No właśnie wcześniej się tak nie działo. Stało się nawet tak że na dystansie 13 tys km od wymiany do wymiany silnik sam upomniał się o olej kontrolką. Drugi raz przed wyjazdem z domu sprawdzony olej ok a po 300 km dynamicznej drogi jak pisałem wcześniej na bagnecie niski poziom. Dolałem ok 0,5 litra oleju i wróciłem spokojnie (90km/h) do domu i stan oleju normalny tj. powyżej wygięcia na bagnecie. Wniosek! Ubytek występuje przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na obroty.
TDI ma prawo brać olej, zwłaszcza przy ostrej jeździe.
Zapalanie się kontrolki oleju czasem jest tylko sygnałem czysto informacyjnym. W o1 jak przez ileś km (nie pamiętam ile) nie otworzysz maski, to komputer sam Ci przypomina że należy skontrolować poziom oleju i zapala kontrolkę.
0,5 l na odcinku 300 km to faktycznie sporo....popatrz czy Ci dalej ubywa. Czy może jednak trochę źle popatrzyłeś na miarke? Ile wcześniej dolałeś i do jakiego poziomu?
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
TDI ma prawo brać olej, zwłaszcza przy ostrej jeździe.
.........
0,5 l na odcinku 300 km to faktycznie sporo....popatrz czy Ci dalej ubywa. Czy może jednak trochę źle popatrzyłeś na miarke? Ile wcześniej dolałeś i do jakiego poziomu?
Faktycznie jak tyle zjada to z czymś jest źle w piecyku.
Bo że na dystansie 13-15 tys "miarkę" zjadła i trzeba było dolać to normalka a już wogóle przy ciężkiej nodze wg mnie. Moja się czasami mieściła, czasami musiałem dolać.
A po czipie teraz więcej zjada ale to 0,5 l na 3-4 kkm. Nie na kilkaset :shock:
Od pewnego czasu zwiększyło się zużycie oleju dość mocno ale zauważyłem że tylko w sytuacjach kiedy jadę autostradą z 4 osobami 140 km/h lub jak ostatnio z kompletem ludzi 70 - 120km/h z dość mocnym przyspieszaniem pod górki itd. Jednym słowem dość dynamiczna jazda. Silnik nie kopci inaczej niż normalny diesel ani nie widać śladów wycieków.
Przychodzi mi na myśl że to może turbina. Co sądzicie?
Jak sprawdzić, jakie mogą być objawy i czy jeśli to turbina to czekać póki się nie zepsuje czy można coś zaradzić już teraz?
ciężko tak na odległość stwierdzić u mnie też zauważyłem że po podróży z UK do PL czyli jakieś 2kkm z prędkościami ok 130-150km/h muszę dolewać koło 300ml z tym że u mnie widać wyraźnie że wali olejem z odmy i z tego co wiem to na to nie ma rady, ponoć pomaga wymiana odmy na nową ale po jakimś czasie znów się to dzieje nawet separator oleju z lublina wiele mi nie pomógł coś tam się w buteleczce zebrało a w dolocie jak było mokro tak jest więc się poddałem i chyba kupie nową odmę ale na cuda nie liczę, jak ci pali zdecydowanie więcej oleju niż wcześniej to może już czas zajrzeć do turbo albo pierścień zgarniający na tłoku się zawiesił czy coś...
Komentarz