Witam.
Mam problem z hamulcami.
Skoda Octavia 2 , 1.9 TDI, 105KM, 2005r.
Mechanik na przeglądzie stwierdził że mam do wymiany tylny lewy zacisk,
hamulce były super, delikatne naciśnięcie na pedał (twardy), był problem tylko z ręcznym.
Zacisk został wymieniony na lekko używany (który podobno był 100% sprawny).
Zacisk założył, odpowietrzył tą lewą tylną stronę, i tu zaczyna się już problem, bo hamulec jest mizerny, pedał leci w podłogę przy pierwszym naciśnięciu.
Diagnoza mechanika - układ się ułoży...
Mija kilka dni dalej to samo,szkoda gadać.
Skoda była już u 4 mechaników, ostatni stwierdził że ten zacisk wymieniony jest niesprawny.
Zdjął zacisk zaślepił przewód, na postoju pedał hamulca zrobił się twardy, i nie leciał w podłogę.
Taki był przed wymianą.
Założyliśmy ten stary, na którym hamulec był sprawny - z myślą że będzie hamulec.
Niestety dalej to samo , pedał leci ,hamulce szkoda gadać.
Wizyty te kosztowały mnie już 310zł, mija tydzień i hamulcy sprawnych brak.
Układ był odpowietrzany wiele razy, również z pomocą komputera (pompa ABSu).
Proszę o pomoc, może ktoś przerabiał podobny problem.
Jeśli nigdzie nie ma wycieków, to układ źle odpowietrzony.
Trzeba to zrobić ręcznie za pomocą pompy hamulcowej, a nie urządzeniem co odsysa.
Przy odpowietrzaniu wszystkich kół trzeba przelać co najmniej 1 litr płynu.
Skocz do DGW, który jest polecany.
No chyba, ze płyn nigdy nie był wymieniany i zrobiła sie taka zupa, ze nowy płyn wykończył pompę, ale to mało prawdopodobne. Także nadal stawiam na złe odpowietrzenie. Ważna jest kolejność jak i ilość płynu "przepuszczona" przez każdy odpowietrznik.
To są poprostu jakieś jaja, że już 4 niby mechanik i nie może poradzić sobie z tym, mimo że hamulce były idealne przed zamianą tego cholernego zacisku.
ale dzieki za sugestie.
Przykładowa technologia:
Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.
Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.
Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS.
Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności:
• Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie)
• Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający)
• Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy.
Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca ( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar.
[ Dodano: Pon 10 Gru, 12 11:51 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Przykładowa technologia:
Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.
Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.
Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS.
Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności:
• Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie)
• Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający)
• Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy.
Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca ( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar.
I tu może być niespodzianka dla mechaników, którzy umysłowo zastopowali na etapie Golfa 2. Odpowietrzamy od przodu nie od tyłu
Dzięki za całość.
Umówiłem sie na jutro rano, będzie regeneracja zacisków tylnych, są zestawy z tłoczkiem...
Zobaczymy co dalej...
Ale już mnie to zaczyna powoli ciśnienie podnosić.
Gdyby ktoś jeszcze wpadł na jakiś pomysł to z góry dzięki.
Ja, gdy wymieniałem płyn hamulcowy, odpowietrzałem to w następujący sposób: pompowanie pedałem aż zaczął lecieć czysty płyn, potem kolega przykrecał odpowietrznik, ja pompowałem do oporu, następnie odkręcił odpowietrznik, pedał na maxa do dołu (cały czas trzymałem wciśnięty), odpowietrznik zakręcamy i gotowe Robiłem to w kolejności: lewe tylne koło, lewe przednie, prawe przednie. Z tyłu miałem tylko odpowietrznik na lewym, nie wiem jak będzie u Ciebie. Nie wiem czy nie lepiej byłoby Ci wziąć sobie kogoś do pomocy i samemu to zrobić. Wystarczy tylko druga osoba, lewarek i płyn hamulcowy Pozdrawiam :!:
I kolejny (niby mechanik) nie poradził sobie, przerosło go zadanie.
Uważam że jest nawet gorzej jak było.
Zastanawia mnie jedna sprawa, jak zaślepi się przewód hamulcowy na tym lewym tylnym zacisku, to hamulec jest ok, twardy pedał, jak tylko będzie zacisk to dupa.
Wczoraj byłem jeszcze na stacji kontroli pojazdów, na rolkach...
siła hamowania jest praktycznie jednakowa , tył i przód.
Ale nawet on sam stwierdził że układ jest zapowietrzony mimo to.
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 21:28 ]
Przelałem około 0,75l płynu, odpowietrzałem tylko pedałem,tył,później przòd.tylko czy stacyjka musi byc przekrecona na zaplon? Ale jest już dużo lepiej...
Komentarz