Auto stalo z pol godziny po jezdzie, wsiadlem, przekrecilem kluczyk
- silnik cos trudniej odpalal - musialem potrzymac 2-3s czyli dluzej
niz normalnie. Odpalil z lekkimi klopotami, zaswiecila sie ikona silnika...
Objawy:
- trudniejszy rozruch - pomaga pokrecenie 2-3s i/lub lekki gaz,
- na obrotach jalowych silnik "jakby" pracowal z wibracjami,
- podczas rozruchu czuc niewielkie szarpniecia / wibracje,
- podczas rozruchu zdazylo sie ze dwa razy ze strzelil w tlumik(?),
- jeden raz silnik wystartowal normalnie, ale pozniej juz jak poprzednio,
- obroty biegu jalowego sa na normalnym poziomie,
- nie gasnie na jalowym,
- jezdzi normalnie (chyba).
Umowilem sie na 8 rano na odczyt komputra i mam nadzieje naprawe.
A teraz konkurs - ktos ma pomysl co sie stalo?
Nagrod niestety nie bedzie poza uznaniem
Ps. Da sie odczytac kod bledu nie podlaczajac do komputra?
turba nie ma więc troche mniej do myslenia :diabelski_usmiech
filtr paliwa zatkany
sonda lambda
nieszczelnosc w układzie paliwowym
świece kable skoro strzelił z wydechu
przyczyn może być sporo
jak chcesz odczytać kod błedu nie podpinając kompa??
...jak chcesz odczytać kod błedu nie podpinając kompa??
Pytam czy sie da
W Espero jesli dobrze pamietam mozna bylo jakas kombinacja czegos-tam
przy przekrecaniu kluczyka wprowadzic komputr w stan migania dioda
- z liczby migniec wynikaly kody.
Mialem nadzieje, ze tu bedzie podobnie...
Gdyby to bylo CC700 ;-) napisalbym "zatkana dysza biegu jalowego"
Takie dziwne strzelanie to mialem przed wymiana filtra paliwa - po wymianie filtra po problemie. Ale jak miales wymieniane świece to moze cos nie tak masz złożony ten kolektor plastikowy, albo uszczelki wypadly - ale tu raczej na biegu jałowym skakałby obroty. Jak juz kiedys w podobnym temacie pisałem - zaczął bym od filtra paliwa.
niewiem jak jest w octavi 1.6 ale większość aut już tak ma że pompa paliwa podaje stałe ciśnienie do silnika a jak silnik ma za dużo to wraca do baku wiem jedno na wielu swoich przykładach że filt może dawać w pipe podłączysz jutro to bedziesz wiedział
No ale co moze byc filtrem paliwa jesli na wysokich obrotach pracuje dobrze?
Przeciez wtedy wlasnie musi plynac wiecej paliwa...
q
u mnie było to tak: jak odpalałem auto np po nocy i odrazu nie dodałem gazu to były jakis dziwne strzały w wydech itp. Wyglądało to na to, ze przy rozruchu pompka nie mogła podać tyle paliwa ile było potrzeba. Wymienilem filtr i strzały się skonczyły - dziwne ale prawdziwe - gazownik mnie na to naprowadził, bo wspomniał mi, ze moze pompka paliwa siada.....- a tu sie okazało, ze fitlr musiał byc przypchany
masz gaz?? bo piszesz że zawsze palony na benzynie ALE jak sie ma gaz zazwyczaj w baku jest rezerwa lub susza a pompa chodzi cały czas i pompuje ten syf z dna baku w kółko i w kółko :diabelski_usmiech a jak nie masz gazu a czesto jeżdzisz na oparach to tak samo może być przytkany filtr :szeroki_usmiech koszt filtra nie jest duży a jak dawno nie był zmieniany to warto zmienić
WITAM WSZYSTKICH! Jeżeli mogę wtrącić się to miałem taki przypadek Fiacie Siena 1.2 1999r. siadła jedna z cewek zapłonowych[są dwie]. Szarpał,kichał ikonka świeciła i diagnoza była jedna:cewka. Ale jak jesteś umówiony z fachowcem to sie wszystko wyjaśni.Życze powodzenia.
Witam!Po mojemu wystrzał z tłumika to efekt nie spalonej mieszanki paliwowopowietrznej.Ztego wynika że coś jest z ukladem zapłonowym.Moge sie mylić ale jest takie moje zdanie. Brak paliwa lub jego mniejsze ciśnienie powodowalo by szarpanie i nierównom prace silnika. hyba żejest instalacja gazowa i sie zawiesił zawór odcinający benzyne w trakcie pracy na LPG.pozdrawiam.
To nie jest ikonka silnika,
Tylko kontrolka układu kontroli spalin.
Wniosek, albo mieszanka jest nieprawidłowa, albo jakiś czujnik padł
.
Odczytaj błędy
[ Dodano: Pią 28 Gru, 12 19:10 ] aniol,
Zamieszczone przez kukubara
rozruch zawsze na benzynie...
można wywnioskować, że jest instalacja LPG
Zamieszczone przez kukubara
- podczas rozruchu zdazylo sie ze dwa razy ze strzelil w tlumik(?),
To się nazywa wypadanie zapłonu :szeroki_usmiech
Przewody, swiece, kopułka do sprawdzenia/wymiany
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
WITAM! kolego a te wypadanie zapłonu jak to określasz nie jest spowodowane brakiem lub słabom iskrom? Bo po mojemu tak to wygląda. I do tych swiec, kabli i kopułki dodaj cewke bo teraz jusz rzadko który producent stosuje kopułki.Pisze o nowo projektowanych silnikach.pozdrawiam. :szeroki_usmiech
No bez jaj...
AEE to jest stary konstrukcyjnie silnik
Bez odczytania błędów, to będziemy tutaj tylko wróżyć z fusów (jak ktoś ma)
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
And the winer is - czujnik polozenia walu czy jakos tak
OCZYWISCIE dzisiaj auto pali bez problemow.
Blad skasowany, nie pojawil sie ponownie narazie, ale tak czy owak czujnik
zamowilem i po niedzieli wymienie przy okazji wymiany tarcz i klockow...
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz