Zamieszczone przez Arti_r1
[O1] Szarpanie 1.6 AEE LPG
Zwiń
X
-
[O1] Szarpanie 1.6 AEE LPG
Witam wszystkich
Chciałbym zasięgnąć porady zanim pojadę do mechanika lub specjalisty od LPG
Otóż było tak:
Jeździłem sobie na PB i LPG bez problemu.
Przyszedł czas na wymianę świec i czyszczenie + adaptację przepustnicy.
Po tych naprawach (po zrobieniu w dwóch trasach ok. 350km) zauważyłem, że : Na PB auto jeździ tak jak jeździło, pali tak jak paliło (ciepły i zimny silnik).
Przy przełączaniu z PB na LPG auto nie gaśnie.
Natomiast na LPG zaczęły się pewne szarpania, po rozgrzaniu już auta, przy dodawaniu gazu w zakresie obrotów od ok. 2000 (szarpanie w rodzaju chwilowego braku mocy). Obroty biegu jałowego są dobre i nie falują (na LPG/ PB)
Stąd moje pytania
1. Czy mechanik dobrał źle świece zapłonowe (nie wiem jakie)?
2. Czy wykonał źle adaptację przepustnicy ?
3. Może w czymś innym leży problem ?
-
-
wykręć świecę i sprawdz po symbolu. Adaptacja zrobiona na PB czy na lpg? Kiedy lpg było regulowane? kiedy wymieniany filtr powietrza? przyczyn może być 1000OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dworzanJutro rano podskoczę do mechanika tego co mi robił adaptację i wymianę świec i zapytam.
Co do LPG, to nie regulowałem jej (57 tys. z czego połowę sam przejechałem).
Filtr powietrza wymieniałem jakieś 11 tys. temu.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Aparaty zapłonowe lubią się psuć w tych samochodach. Ja z oryginalnego magneti merreli czy jak to się tam pisze wymieniłem na boscha. Ale zdecydowanie proponuje najpierw wyregulować instalacje LPG. W instalacji układ zapłonowy powinien być nienagannej jakości czyli świece dobrej marki np NGK przewody z górnej półki np BERU i sprawny aparat zapłonowy jęśli to wszystko jest nowe lub sprawne i po regulacji instalacji nadal występują takie objawy trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej.
Komentarz
-
-
Witam
Samochód powrócił do pełnej sprawności
Zacznę od początku.
Pojechałem do gazownika kilka dni temu, ale ten powiedział , że samochód nie pracuje równo już na benzynie a instalacja gazowa jest dobrze ustawiona. I może tylko skalibrować na stole wtryskiwacze. Póki co jeszcze działają, więc nie chciałem.
W rzeczywistości tak było, że z dnia na dzień samochód gasł , dusił się , szarpał coraz bardziej.
Dzisiaj rano pojechałem do mechanika, który wymieniał ostatnio świece i czyścił przepustnice.
Po kolei sprawdził każdą świecę - jak nowe. Przy odpinaniu przewodów coś zrobił, że palił już na 3 cylindry.
Okazało się , że jeden przewód zapłonowy był prawie upalony :twisted: (upalony w końcu)
Oprócz przewodów wymienił też kopułka aparatu zapłonowego (styki już nie nowe były) i palec aparatu zapłonowego.
Przewody, kopułka i palec - BERU. Trochę drogo , ale to najwyższa półka.
Komentarz
-
-
ja mam octavie 1 1,8 20v 125koni i zaczyna mi się podobny problem byłem u gazownika powiedział ze wyregulowane jest dobrze ale coś szarpie (drgania) na benzynie ( gaz też ) powiedział że to świece więc wymieniłem na nowe ngk i nadal jest to samo !! I teraz sam nie wiem co to może być ?Pamiętaj twarze zdrajców!
Komentarz
-
Komentarz