Nagły wyciek oleju z misy olejowej! Wymiana misy czy bloku??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mieczysław
    Classic
    • 2012
    • 6

    Nagły wyciek oleju z misy olejowej! Wymiana misy czy bloku??

    Zamieszczone przez andrzej111
    kiedy można się spodziewać fot w jak wyszło w rzeczywistości?
    jak skończą czyli najwcześniej po nowym roku :twisted:
  • danio12345
    Classic
    • 2010
    • 26

    #2
    Nagły wyciek oleju z misy olejowej! Wymiana misy czy bloku??

    Witam koledzy, przez ostatnie nagłe opady śniegu moja Czeszka ucierpiała Otóż na drodze żwirowej gdzie jechałem pierwszy raz, śnieg zasłonił większy kamień który uszkodził misę olejową, silnik był jeszcze zimny, "klekotał", a więc pomyślałem że to już pewnie 1000 raz zawadziłem przednim zderzakiem o koleinę, przejechałem około kilometra i samochód nagle zgasł. Przy próbie odpalenia, zero reakcji rozrusznika. Tak jak by w samochodzie wyciągnąć silnik z osprzętem i zostawić tylko elektrykę.
    W misce nie mam czujnika poziomu oleju :cry:
    Ktoś może miał podobny przypadek? Skończyło się tylko na wymianie misy? czy całego bloku?

    Komentarz

    • zepter00
      RS
      • 2008
      • 2304

      #3
      Silnik się pewnie zatarł.
      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

      Komentarz

      • maxpaynemm
        RS
        • 2008
        • 1764
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        No a co z czujnikiem cisnienia oleju?? Nic nie pokazał jak olej uciekł??? :roll:
        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • kiki
          Rider
          • 2010
          • 359

          #5
          Zamieszczone przez maxpaynemm
          No a co z czujnikiem cisnienia oleju?? Nic nie pokazał jak olej uciekł??? :roll:
          no własnie, kontrolka sie nie zaświeciła? Cały olej wyciekł czy tylko część?

          Komentarz

          • Wojtenio
            L&K
            • 2012
            • 1094
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            danio12345, Kolego z powodu ubytku oleju a raczej jego brakiem zatarłeś silnik . Teraz trzeba z diagnozować w którym miejscu prawdopodobnie na panewkach , ale to i tak trzeba rozbierać silnik .
            Możesz jeszcze spróbować czy wał się ruszy bezpośrednio kluczem na kole pasowym ale jak twierdzisz że rozrusznik nie daje rady to na pewno przytarty .Reszta wyjdzie po rozkręceniu , misa będzie do wymiany a blok powinien być OK , pisze to nie widząc pacjenta .

            Komentarz

            • danio12345
              Classic
              • 2010
              • 26

              #7
              Kontrolka od ciśnienia oleju nawet przez chwilę nie zaświeciła, nawet teraz jak przekręcę stacyjkę to nic nie świeci :| trochę to mnie dziwi ale.....

              Wojtenio jakie mogą być tego koszty naprawy w przybliżeniu? Misę od razu zamówię, tylko nie wiem czy lepsza oryginalna używana, czy nowy zamiennik?

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez danio12345
                Kontrolka od ciśnienia oleju nawet przez chwilę nie zaświeciła, nawet teraz jak przekręcę stacyjkę to nic nie świeci :| trochę to mnie dziwi ale.....

                Wojtenio jakie mogą być tego koszty naprawy w przybliżeniu? Misę od razu zamówię, tylko nie wiem czy lepsza oryginalna używana, czy nowy zamiennik?
                cos mi się wydaje, ze miska to tu się do tego silnika nie nada.......oby mi się żle wydawało.
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • gomar
                  Rider
                  • 2012
                  • 480

                  #9
                  danio12345, to dziwne, że kontrolka oleju Ci się nie zapaliła. Nawet w moim starym Uno działała... Jeśli faktycznie rozrusznik nie kręci to silnik zatarty dość mocno. Mój stary BXE miał zatarty wał korbowy, ale ku naszemu zdziwieniu można było ręcznie wałem obrócić. Czyli jeszcze teoretycznie nie było z nim tak źle. Obawiam się że naprawa może pochłonąć kilka tyś tzn strzelam około 2-3... Kwestia czy ten silnik jest do odratowania czy lepiej kupić goły słupek i przekładać.
                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                  Komentarz

                  • danio12345
                    Classic
                    • 2010
                    • 26

                    #10
                    Przeglądam ceny tego wszystkiego, i jeśli faktycznie będzie z silnikiem tak źle, to prawdopodobnie słupek wymienię.
                    Zastanawiam się czy pasował by słupek od ASV? Jeden znajomy twierdzi że by pasował.

                    Najgorsze jest to, że żadna kontrolka się nie zapaliła :cry: jak przewód od układu chłodzenia przetarł mi się o wentylator to samochód zaczął wyświetlać cały czas STOP STOP STOP, a wody nie było tylko w zbiorniczku wyrównawczym. A tutaj tak jak by było wszystko OK :cry: żadnej informacji że coś jest nie tak

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1094
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      danio12345, Na chwilę obecną o kosztach to nie ma co mówić bo nie wiadomo dokładnie co jest przytarte , to okaże się dopiero po rozbiórce , a z zamawianiem części to bym się wstrzymał bo na razie jeszcze nie wiesz na czym stoisz , może się okazać że naprawa będzie bardzo kosztowna tzn przewyższająca koszt używanego sprawnego gołego silnika .
                      Najpierw znajdź kogoś kto ci to dobrze zdiagnozuje .

                      Komentarz

                      • danio12345
                        Classic
                        • 2010
                        • 26

                        #12
                        Termin do mechanika który ma mi to zdiagnozować dopiero mam na środę :| prawie tydzień muszę czekać :cry:

                        Komentarz

                        • misiek^wro
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8321

                          #13
                          danio12345, łagodny wyrok kary będzie, jak tylko panewki dolne i górne + wał będzie do wymiany.

                          Ześ się ładnie załatwil, ja zawsze jak w coś przyfasole to mam nawyk zaglądać pod auto i patrzeć ... czy to miska, czy co ..
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz

                          • zsolpyw
                            Elegance
                            • 2012
                            • 897

                            #14
                            Na allegro po 1500 chodza silniki.
                            Robiac remont masz nowe czesci, przywrocona serie ... tez dobra opcja

                            Tak przy okazji, wie ktos jaki jest koszt NOWEGO silnika ?
                            Sa jeszcze nowki do O1 ??

                            Np. moj AQY, ile nowy by kosztowal ??? :lol:
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              zsolpyw, ze 20 000PLNów
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • Cyfer
                                Drive
                                • 2013
                                • 91

                                #16
                                ot tak informacyjne.

                                jak miske to oryginalna, moze peknie i poza "rysa" bedzie cala, a zamiennik potrafi sie rozsypac w mak (z doswiadczenia).
                                O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                                Komentarz

                                • lukas_jg
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 600
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Wydaje mi się, że po 1 km (jak piszesz) nie ma szans na zatarcie silnika. Coś innego musiało go unieruchomić. Podłącz pod kompa.
                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                  Komentarz

                                  • adi747
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1138

                                    #18
                                    ja miałem taki przypade w O1 1.9 tdi 101km zjechałem z asfaltu na kamienie zajebałem i pomyślałem ze to kamień ujechałęm z kilometr i zgasiłem potem stałem 30 min odpaliłem zapaliła sie czerwona kontrolka oleju kommp zapiszczał i silnik zgasł pomyślałem nie biorąc pod uwage uderzenia w kamień kurwa przecież to nowe auto nie ma chuja żeby nie było oleju zapaliłem i na tej czerwonej kontrolce oleju ujechałem kilometr pod dom w chodze do kanału i nagle o kurwa!! z osłony leci olej sciągam osłone patrze misa pęknięta kosztowało mnie to nową mise silikon i nowy olej auto wtedy miało przejechane 30tys zostało sprzedane jak miało 50tys i chodzi do tej pory i nic mu nie jest :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 18:48 ]
                                    zależy jak długo jechałeś bez oleju mi sie wydaje że silnik zgasł bo komputer tak go zasterował tak jak było w moim przypadku z tym że miałem chyba nowszy model ja bym wsadził miske zalał olej najpierw przekręcił ręcznie kluczem wał korbowy a jak będzie chodził to bym zapalił będzie chodził to git a jak nie to już bardziej go nie zatrzesz a itak to co będzie trzeba będziesz musiał wymienić
                                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                    JEST
                                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                    octavia 2 2.0TDI BKD

                                    Komentarz

                                    • kamel1980
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 304

                                      #19
                                      danio12345, a czy jesteś pewien, że przywaliłeś miską olejową silnika?
                                      Ściągałeś osłonę pod silnikiem?
                                      Oglądałeś co i jak?
                                      Powyższe czynności spokojnie można zrobić bez większego trudu i znajomości mechaniki, a nawet bez kanału (wiem, bo takowego nie posiadam, a w lutym zeszłego roku wymieniałem miskę olejową w moim poprzednim aucie)..

                                      Tak więc zanim zaczniesz "panikować" i myśleć o najgorszym, sprawdź co faktycznie się stało, bo może żeś przywalił nie miską olejową a np. skrzynią, w której pękł kołnierz i zblokował zamach..

                                      A tak na forum to można sobie gdybać i gawędzić bez końca, ale niezbyt wiele Ci to na chwilę obecną pomoże.
                                      Masz weekend, więc kładź się pod samochód i obejrzyj co i jak, ewentualnie porób jakieś fotki i tu zapodaj.

                                      Spróbuj też - tak jak poprzednicy Ci doradzali - przekręcić wałem i sprawdzić czy się ruszy i czy lekko czy ciężko..

                                      Komentarz

                                      • danio12345
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 26

                                        #20
                                        kamel1980 żeby zdjąć misę olejową wystarczy odkręcić tylko śruby zewnętrzne? Słyszałem że, jak bym chciał zdjąć całą misę to jeszcze jakieś dwie są ukryte, nie chciałbym pogorszyć sprawy. :|

                                        Komentarz

                                        • kamel1980
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 304

                                          #21
                                          danio12345 na początek zdejmij osłonę silnika i zobacz co się dokładnie stało.
                                          Co do odkręcenia miski olejowej to tak, są dwie śruby ukryte - przy łączeniu silnika ze skrzynią - od spodu będziesz widział dwa wcięcia w misce w tamtych okolicach.

                                          Komentarz

                                          • stepek
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 22

                                            #22
                                            Też uważam, że nie zatarłeś silnika i też małem podobną sytuację. Pobiłem misę (jest nisko zawieszona i nie ma z tym problemu na polskich drogach. Olej wyciekł na tyle, że komputer zaświrował. Sam zgasł (po pierwszej takiej akcji też myślałem podobnie). Ale nie ma co panikować. Wymiana misy to trochę roboty. Część śrubek jest ciężko dostępna i beż dobrych narzędzi nie zrobisz tego.
                                            Generalnie, przejechałem na mocno pobitej misie ponad 3 km może nawet więcej. Olej ubywał tak szybko, że można było śledzić moją trasę. Ale silnikowi nic się nie stało.
                                            Zmień misę, zalej olej i ruszaj w trasę. Zrobiłem to też praktycznie sam (ale miałem narzędzia od znajomego mechanika, generalnie chodzi o jeden klucz). Trzeba pokręcić kilkanaście śrubek, pospawać misę lub kupić nową, uszczelnić ją (ja to zrobiłem silikonem - za namową mechanika), skręciłem, zalałem nowy olej i ...)
                                            Na misie wcale nie musisz widzieć dziury, wystarczy ze jest tam minimalne pęknięcie. Szukaj go po dokładnym umyciu misy w okolicach korka do spuszczania oleju, to miejsce jest bardzo narażone na uderzenia. Dokładnie się przyjrzyj i taka niby "ryska" okaże się pęknięciem przez które ubywa olej.
                                            OI, AHF

                                            Komentarz

                                            • lukas_jg
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 600
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              stepek, co do spawania aluminium to nie jestem przekonany Najlepiej kupić nową/używaną oryginalną. Zapytaj tutaj: http://www.skodaczesci.pl/

                                              A dla przezornych, którzy mają trasy z "dużymi, schowanymi kamieniami" polecam:

                                              Tańsza opcja niż nowa miska, skrzynia, silnik, itp ;-)
                                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                              Komentarz

                                              • stepek
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 22

                                                #24
                                                Nie ma ukrytych śrub, wszystko schodzi bez problemu po odkręceniu. Jest kilka śrub ciężko dostępnych. Ale je widać.
                                                Dodam tylko jeszcze ja moje auto mi zasugerowało zatrzymanie się. Oczywiście zapaliła się kontrolka oleju, zaczął wariować trochę komputer i (stało się to na światłach), podczas ruszania zadziałał srs (to coś od kontroli jak się rusza jak jest ślisko) auto pojechało ale już tyle się paliło czerwonego ze wyłączyłem silnik i zjechałem na pobocze. Tam zostawiłem resztę oleju.
                                                I już więcej nie próbowałem odpalać. A te dwie (??) ciężkie śrubki o których myślę są z tylu misy (bliżej tyłu samochodu, potrzebna jest przedłużka by je odkręcić). W sumie naprawa kosztowała mnie poniżej 600 PLN ( 3 lata temu) robocizna byla po mojej stronie. 300 misa, olej (wtedy jeszcze lałem valvoline) i filtr.
                                                OI, AHF

                                                Komentarz

                                                Pracuję...