[O1] Zamek od kierowcy zablokowany jakby zamrazł, blokada ob

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oct2.0d140
    Classic
    • 2010
    • 17

    [O1] Zamek od kierowcy zablokowany jakby zamrazł, blokada ob

    sebastian7905, jak na mój gust całkiem nieźle wyposażone i wykonane auto jak na koreańca. Nie wiem jak teraz Ale jak siostra kupowała swoją to Poleszak dawał w gratisie czujniki parkowania do niej gdyż słupek C ma dość spora powierzchnię i jest ograniczona widoczność do tyłu.
    janek
  • pepiczek
    Ambiente
    • 2009
    • 146

    #2
    [O1] Zamek od kierowcy zablokowany jakby zamrazł, blokada ob

    Witam

    Na pewno temat poruszany ale wybaczcie. Wkładam klucz do drzwi i nie mogę obrócić ani w prawo ani w lewo. Nie przesadzam z siła ale jak ręką się nie da to coś w środku się we kładce zablokowało.

    Na allegro widzę zestawy naprawcze, jedne z samym takim jakby pierścieniem a inne jeszcze dodatkowo z takim wałeczkiem z końcem jak płaski śrubokręt i dodatkowo sprężynką. To pewnie na ten problem?

    Kiedyś jeszcze ojciec miał tak że klucza nie mógł wyjąć z drzwi(!) i mu w ASO zrobili jakąś regeneracje ale stwierdzili że jakiś bębenek jest nadpęknięty i kiedyś temat zamka wróci bla bla a wymiana droga więc zrobili podstawowy serwis.

    Oktavia ma centralny zamek i ten działa ale czasami nie działa bo coś z przewodami, raz działa a raz nie działa. Także gdy jest faza że nie działa to muszę zamykać i otwierać auto przez inne drzwi bo zamek nie czynny

    Jest mróz to ktoś powie że zamek zamarzł ale ten nigdy nie zamarzał no i trzyma mocno.

    Sam mechanizm klucza wiem jak wyjąć, już to kiedyś robiłem ale co może mnie czekać w środku i jaki komplet naprawczy kupić , ten podstawowy czy ten z dodatkowymi elementami? Ile to w ASO kosztuje? Może tyle co na allegro z przesyłką?

    O1 z 1998 roku, SLX.
    +LPG Elpigaz IV gen :-)

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      Jeżeli wiesz jak wyciągnąć wkładkę zamka to wymontuj ją i dokładnie obejrzyj czy bębenek obraca się czy coś innego zablokowało się w zamku. Być może folia od drzwi gdzieś się uszkodziła i wilgoć dostała się od środka i coś zamarzło.
      Wymontuj wkładkę weź odmrażacz do zamków zalej ją i zobacz czy to pomogło. Nawet podczas jazdy jeżeli masz uszkodzoną blaszkę osłaniającą mogło coś (piasek, sól) wpaść do środka i zablokować.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • zaps
        Drive
        • 2011
        • 71

        #4
        pepiczek, Miałem podobnie, czyli zablokował mi się centralny zamek i musiałem przekręcić kluczyk w zamku. A tu z racji że od x czasu nie był używany ani drgnie. Więc w rękę WD-40, kawałek szmatki aby na lakier nie pociekło i do dzieła. Psikasz i próbujesz kręcić aż do skutku. U mnie po chwili ustąpiło i udało się przekręcić kluczyk. Tak to jest jak się długo nie używa.

        Komentarz

        • jawor84
          Classic
          • 2013
          • 9

          #5
          Mnie również pomogło WD-40. Działa jak należy bez żadnego rozbierania.

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            WD-40 do precyzyjnego zamka? Do tego jest oliwka do maszyn precyzyjnych.
            WD-40 ma z zasady wyprzeć wodę, ale nie w tak delikatnych urzadzeniach jak zamek w drzwiach.

            Lakier od zewnątrz osłonięty ale od środka już pociekło......
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              pepiczek, najlepiej to jak już wiesz jak wymontować wkładkę z drzwi to ją wyjmij i rozbierz wkładkę na osobne element , zapewne pośniedziały zapadki w środku i aluminium skorodowało od wilgoci , dobrze abyś miał zwykły kluczyk bez immo taki aby tylko otworzyć auto , musi byś on włożony we wkładkę aby zapadki nie po wypadały, czyszczenie do momentu rozdzielenia wszystkich elementów wkładki , wyczyść wszystkie elementy i po składaj i zamek będzie śmigał jak nowy, pamiętaj że będziesz musiał wyciągnąć wszystkie zapadki z wkładki więc pamiętaj o ich kolejności ,
              wkładki nie "zamarzają" od uszkodzonej folii w drzwiach jak napisał kolega kecaj, ponieważ wkładka jest w części za folią , dzieje się to przez wilgoć panującą w drzwiach której nie ma możliwości wyeliminowania , bo podczas opadów woda wlatuje częściowo w drzwi przez szczeliny między szybą a uszczelką, wyczyszczona i nasmarowana wkładka długo nam posłuży jak od czasu do czasu będziemy używać kluczyka nawet do zabawy w celu rozruszania elementów wkładki.ok

              pozdro i powodzenia z czyszczeniem
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • pepiczek
                Ambiente
                • 2009
                • 146

                #8
                dziekuje Panowie, wkladka - zamek byl uzywany czesto z racji ze centeralny dziala jak chce, raz dziala raz nie. Ani drgnie skubany a mam kluczyk scyzoryk i boje sie urwac cos.

                Ile biora mechanicy - spece od zamkow samochodowych za naprawe pi*oko? Wymontowac wkladke umiem bo juz drzwi rozbieralem...

                [ Dodano: Pon 14 Sty, 13 18:31 ]
                Na razie duża ilość sprayu typu olej silikonowy nie pomogła, jak zespawane, ani drgnie. To jak ten zestaw naprawczy może się przydać ewentualnie?





                Ło taki. Jakie klucze są potrzebne by wyjąć wkładkę? Imbus czy spline mały? A jakie by rozebrać wkładkę? Jadę do rodziny z garażem ale u nich z parkiem narzędziowym słabo. Musze zabrać własne. Może się zapiekło faktycznie...
                Poratujcie kompletem narzędzi to w weekend popracuję nad tym dziadostwem

                [ Dodano: Pon 14 Sty, 13 21:55 ]
                Sam sobie odpowiem





                I tu mamy odpowiedz na pytania. No nie takie banalne jesli trzeba wyciagac te trzpienie ze srodka :-( Jesli same pierscienie, te ze zdjecia wyzej, to dam rade.

                [ Dodano: Wto 15 Sty, 13 17:37 ]
                Rozebrałem, kupa brudu, po przemyciu benzynką ekstrakcyjną ten element

                Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                (tulejka blokująca obrót) okazała się pęknięta (zdjęcie nie moje) w dwóch miejscach.

                Chyba zestaw naprawczy 1U0 898 003 bylby potrzebny ALE nie widzę czy ta tuleja jest w środku tego elementu dużego

                Dodatkowo zapadka jedna wystaje lekko i blokuje obrót w tej tulejce, chyba klucz sie zeszlifował zbyt i nie pasuje już idealnie... z nie tykanym zapasowym działa lepiej choć też się nie chowają całkowicie zapadki.

                [ Dodano: Wto 15 Sty, 13 20:55 ]
                Przepraszam za chaos w wypowiedziach

                Na forum VWgolf.pl , link wyzej, gość rozebrał na części pierwsze, bębenek. Ja po prostu wsadziłem całość, bez klucza do słoiczka z benzyną i delikatnie trząsłem aż benzyna zrobiła się czarna, później pod wodą z wylewki nad wanną (siła - bo wysoko) wypłukałem całość i znów do benzyny. Nie trzeba było rozbierać by wypłukać syf. Pięknie się wymyło i teraz nikt nie napisał jaki smar dać... dałem oliwkę wazelinową od maszyny do szycia. Tuleja pęknięta ale siedzi w obudowie więc jakoś to się trzyma. Może kupię nową z tego innego zestawu naprawczego jak tam będzie. Chodzi bardzo płynnie :-) Pękła uszczelka i też nie wiem czy to się da kupić, dałem starą bo ona się nie kręci a tylko dociska. Polecam czyszczenie w ten sposób a wykręcić cały zamek to 5-10minut (uważać by śruby nie wykręcić do końca!!!! jak w wątkach które linkowałem).

                Pozdrawiam, zostaje problem nie działania zamka elektrycznego, pewnie walnięte microswitche albo pęknięte ścieżki. Poczeka na lato.
                +LPG Elpigaz IV gen :-)

                Komentarz

                Pracuję...