objawy uszkodzonej półosi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregor-p
    Classic
    • 2012
    • 37

    objawy uszkodzonej półosi

    Zamieszczone przez qu_bek
    różna ta temperatura na terenie krk była
    u nas też mogła być, ale nie powiem tego, bo się jeszcze z domu nie ruszyłem dzisiaj :lol:
  • Cubarius
    Ambiente
    • 2011
    • 148

    #2
    objawy uszkodzonej półosi

    Witam,

    czy moglby mi ktos napisac jakie sa objawy uszkodzonej, zgietej itp. polosi prawej? Chodzi o to, ze podczas przyspieszania slysze rytmiczne stukanie i trzesie troche autem. Wykluczono przeguby wenetrzne. Ale zastanawiaja sie czy moze to byc polos prawa. Drugie czy mozna jakis czas z tym jezdzic? Dzieki z gory za sugestie
    Aby zawsze dotrzeć do celu...

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Pewnnie podobne objewy jak tu:

      Jeśli zaś chodzi o jeżdżenie z walniętą półosią, to wymień jak najszybciej, bo może polecieć coś innego.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        na polosi powinien byc tllumik drgan (taka bula) - sprawdz czy sie nie przesunal, czy sie nie obraca itp. swoja droga zeby pogiac polos trzeba sie niezle postarac, ale ze zgieta lub uszkodzona w inny sposob raczej nie warto jezdzic. podnies samochod, zakrec kolem i zobacz co widac.
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          Przód na kobyłki lub podnośnik drugi bieg i jedziemy w powietrzu zaraz będzie wiadomo czy to wina przegubu...

          Tak z innej beczki to nie ma czegoś takiego jak półoś ( oczywiście z punktu widzenia mechaniki technicznej) są pół wałki półoś poże być jako podpora lub służyć do osadzenia łożysk ... Natomiast wałki przekazują napęd i posiadaja wyróżnik np wielowpusty lub miejsca na klin.
          Oczywiście z punktu widzenia mechaniki technicznej, na tomiat ogólnie sie przyjęła nazwa póloś i kazdy wie o co chodzi...

          Komentarz

          • greg44
            L&K
            • 2011
            • 1198
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez richi9
            Przód na kobyłki lub podnośnik drugi bieg i jedziemy w powietrzu zaraz będzie wiadomo czy to wina przegubu...
            No dobra, a tak też zdiagnozujesz wewnętrzny przegub?

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              oj tam czepia się kolega szczegułów Najpierw sprawdzę pół wałki... a przeguby wewnętrzne raczej rytmicznie nie stukają jak i zewnetrznę ... Ale nie będę sie upierał prawda wasza i nasza.

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                zewnetrzne powinny glucho stukac przy skreconych kolach. Jelsi na prostych kolach stuka to zapewne bedzie to wewnetrzny. Jak mniemam wewnetrzne przeguby macie homokinetyczne a nie tripoty tak?? Mozna tez pomacac czy sa jakies luzy jak auto bedzie na podnosniku.

                Co do tego gumowego tlumika drgan co czasami jest i na przegubie i na polosi to mozna go wywalic. Ja tak zrobilem u siebie w sharanie i zadnej roznicy nie odczulem. Jeszcze jak sie da mozna zamienic albo same przeguby miejscami - lewy z prawym lub tak jak np mam w sharanie ze prawa póloś jest taka sama jak lewa( te same wymiary ,ksztalty i ten sam nr) i sie okazalo ze telepanie ustalo.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                Pracuję...