[Inne] Uszczelki ( oringi ) pompowtrysków.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lampion16
    Classic
    • 2014
    • 16

    [Inne] Uszczelki ( oringi ) pompowtrysków.

    Ja też się opuściłem z bieganiem i według obliczonego BMI mam za mały wzrost do swojej wagi :diabelski_usmiech
  • raventes
    Rider
    • 2013
    • 343

    #2
    [Inne] Uszczelki ( oringi ) pompowtrysków.

    Założyłem ten temat, aby poznać objawy zużytych uszczelek ( oringów ) pompowtrysków w silniku ASZ 130 KM. Czy są jakieś klasyczne objawy świadczące o potrzebie ich wymiany :?: A może należy je cyklicznie wymieniać :?: Mam nadzieję, że ktoś z Was udzieli odpowiedzi na moje pytania

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      raventes, jak dojdzie do uszkodzenia to mogą być problemy z odpalaniem , zimnym porannym rozruchem, a jak odpali to przez chwilę po odpaleniu może występować jak silnik puści bąka (ciemniejsza chmura ) objaw przedostającego się paliwa do cylindrów i przy odpaleniu nie przepala całego paliwa .ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • raventes
        Rider
        • 2013
        • 343

        #4
        A jeśli nie ma żadnych problemów z odpaleniem na zimnym i ciepłym, ale na zimnym podczas odpalania sobie zakopci ( delikatnie ) i telepie silnikiem gdy jest zimny to może to świadczyć o potrzebie ich wymiany :?:

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Potrzebę wymiany potwierdza właściwa diagnostyka układu. W Twoim przypadku proponuję sprawdzić świece żarowe.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #6
            31 zl kosztuje zestaw uszczleke na jedna pompke to chyba nie majatek. WIecej bedzie zabawt przy zakladaniu pompek na glowice i ich poprawne ustawienie.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • raventes
              Rider
              • 2013
              • 343

              #7
              robekcool jaką diagnostykę masz na myśli :?:
              wesol zestawy za 30-40 dychy nie mają w komplecie śruby regulacyjnej. Czy ona jest niezbędna przy regulacji, czy można sobie bez niej poradzić :?:

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2320
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                raventes, ja wymieniałem i kolega z serwisu zrobił to na tych samych, mówił że te zestawy z ASO co są to nie wszystkie elementy są wykorzystywane a te najbardziej zużywające się części są w tym tańszym zestawie .ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  #9
                  sruby regulacyjnej na dzwigienke do nacisku na pompke?? To przeciez zwykla srubka i nie ma potrzeby jej wymieniac. Wymieniamy tylko oringi i podkladke miedzianą tzw ogniowa i do jej trzymania takie zabezpeiczenie. W zasadzie wystarczą tylko oringi i podkladka miedziana. Nawet u cowboya na forum golfa ( nie wiem czy tu tez bywa) to kupisz ale taniej maszjeszcz ena allegro zestaw boscha ori i po sprawie.
                  \Wiecej zabawy jest z ustawieniem pompek bo raz ze musisz je ustawic odpowiednio w gniezdzie ( obrócić odpowiednio by byly w pozycji) oraz pozniej wlasnie wyregulowac tą srubke co dusi na pompke. bez dlugiej suwmiarki i czujnika zegarowego to raczej slabo-wykonalne.
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  • raventes
                    Rider
                    • 2013
                    • 343

                    #10
                    Zamieszczone przez robekcool
                    Potrzebę wymiany potwierdza właściwa diagnostyka układu. W Twoim przypadku proponuję sprawdzić świece żarowe.
                    Świece raczej odpadają z racji tego, że jak temperatura wynosiła powyżej zera to silnikiem też telepało oraz też puszczał bąki. Przewertowałem już sporo tematów o tym i przeważnie piszą, że powodem są właśnie oringi / uszczelki pompek.

                    Ile czasu wprawnemu mechanikowi może zająć wymiana oringów / uszczelek :?: I czy prawdą jest, że podczas ich wymiany trzeba też zmieniać olej :?:

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #11
                      ze dwie godziny nie wiecej jesli ma sprzet to szybciutko w zasadzie. Oliwy nie trzeba wymieniac.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        jak kumaty mechanik to jak wesol, napisał max 2 godzinki z przerwami na palenie
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • raventes
                          Rider
                          • 2013
                          • 343

                          #13
                          Panowie, sprawa wygląda tak. Auto gdy jest zimne kopci przy przegazówce na lekko niebieski kolor ( tak samo podczas przyśpieszania w czasie jazdy ). Na postoju nie kopci nic, przestaje też kopcić jak osiągnie temperaturę roboczą ( 90 stopni według wskaźnika ). I teraz pytanie - już dawać na tace, aby nie było to turbo albo głowica :?: Czy może to być wina jednak padniętych uszczelek na pompowtryskach :?: Auto nie ma żadnych problemów z dynamiką, niezależnie od tego czy zimne czy ciepłe. Odpala również raczej bez problemu, przy czym puszcza bąka o barwie trudnej do określenia ( jasno niebiesko - szary ).

                          Pytanie dotyczy silnika ASZ.

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            raventes, jaki przebieg :?: :?: :?:
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • raventes
                              Rider
                              • 2013
                              • 343

                              #15
                              246.000 pewny 100%

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                raventes, mogą być 2możliwości , albo leją już pompki albo turbo łyka olej z silnika, nie ubywa ci na stanie oleju :?: jeśli tak to co ile dolewasz :?:
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • raventes
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 343

                                  #17
                                  Jakby pompki lały to raczej by kopcił na czarno ( przynajmniej tak mi się wydaje ). Oleju dolewam średnio 150 ml na 1 tys km przy średnio dynamicznej jeździe.

                                  Czy gdyby jednak się okazało, że to wina pompek, to czy wymiana uszczelek coś może tu zmienić :?:

                                  Komentarz

                                  • ROBAL_26
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2320
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    raventes, jak pompka leje to nie z przyczyny uszkodzonych uszczelniaczy tylko już z rozkalibrowanej dyszy rozpylającej paliwo na końcu pompowtrysku, może podjedź do jakiegoś zakładu co zajmuje się naprawą-regeneracja pompek i zapytaj jakie mogą być objawy i co najczęściej siada.ok

                                    pozdro
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz

                                    • raventes
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 343

                                      #19
                                      Postaram się podłączyć auto pod kompa i zobacze co on powie na ich temat. W każdym razie dzięki za odpowiedzi

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #20
                                        z pompkami to bywa roznie. Wcale ni musi byc na czarno. Kiedys bawilem sie samym walkiem rozrzadu w VP'ku i powiem wam ze przestawienie go lekko w prawo leko w lewo powodowalo juz ze dymił na czarno albo na niebiesko mimo ze wtryski nie ruszane ani pompa. Tu na PD tez moz ebyc podobnie ale jest i tak wiele mozliwosci a nawet to ze kilka rzecyz sie naklada na siebie.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        Pracuję...