[O1] Stuki w przednim zawieszeniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Borew
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] Stuki w przednim zawieszeniu

    z silnikow to raczej napewno bedzie TDI 150 KM i 1.8 TSI 180 KM. Mocniejsze zarezerwowane sa dla eReSa.
  • misq
    Classic
    • 2008
    • 20

    #2
    [O1] Stuki w przednim zawieszeniu

    Witam. Od pewnego czasu borykam się z denerwującym stukaniem w okolicy prawego koła przy podjeżdżaniu pod krawężnik na wprost lub gdy koła są skręcone w lewo (słychać jak jakiś element dobija przy kontakcie koła z krawężnikiem i się cofa) Przy skręconych kołach stukanie słyszalne jest nawet przy minimalnej prędkości (podjazd na pół sprzęgle). Auto ma nowe poduchy silnika wszystkie 3 szt., nowe tuleje wahaczy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, tuleje stabilizatora, amortyzatory oraz górne mocowania. Sworznie mają ok. 2 lat. Proszę o pomoc

    Komentarz

    • Le-Ce
      L&K
      • 2010
      • 1313
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Chyba jednak górna poducha amora i łożysko.
      Moja ADELA

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

      Komentarz

      • kesus
        Classic
        • 2013
        • 8

        #4
        Najpewniej łożyska skrętne.

        Komentarz

        • misq
          Classic
          • 2008
          • 20

          #5
          Czy możliwe ,że od razu po zamontowaniu jest uszkodzone? Bo zaraz po wymianie amortyzatorów dalej stukało. Wszystkie części które wypisałem są nowe albo lemfordera albo oryginały z aso. W brata golfie jest dokładnie to samo jednak tam są tylko amorki i górne mocowania wymienione a stuka dużo mocniej i juz nawet zwykłych dziurach (jest to ten sam dźwięk) Myślałem , że to może sworznie albo tuleje od ramy pomocniczej.

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            misq, Sprawdź czy aby wszystko dobrze poskręcane. Ja również obstawiam łożysko skrętne.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • misq
              Classic
              • 2008
              • 20

              #7
              Sprawdzałem dokręcenie i amortyzatora i całej kolumny dwa razy. Poza tym dziwne że w obu autach źle była by dokręcona tylko prawa strona. Ostatnio na zbieżności mechanik sprawdził dokręcenie wahaczy i tylna tuleja z prawej strony była minimalne luźna ale nie mógł dokręcić bo obracała się również nakrętka jednak na szarpakach ani przy ręcznym sprawdzeniu nie widać tam luzów

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #8
                skoro jest temat o stukaniu wiec sie podepne :P

                Po wymianie sprezyn zauwazylem ze przy mocnym skrecie podczas przejazdu przez drobne nierownosci pojawia sie taki lekko stukowy gluchy odgos z zawieszenia przedniego.
                moze to miec zwiazek z tym montazem sprezyn ?

                przejechalem juz ok. 5000 km. Poki co nic sie nie dzieje poza tym, ani sie nie nasila.
                olac sprawe czy dac sprawdzic zawias ?
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • krisoctav
                  Rider
                  • 2008
                  • 417

                  #9
                  wejdź pod auto i posprawdzaj wszystkie końcówki drążki itp coś nie halo jest i może być tak że diagnosta mimo posiadania szarpaków i tak nic nie wykryje mi również nic nie wykrył a okazało się że koła były niedokręcone i przy ruszania był lekki stuk
                  sprawdź również tył belkę gumy może tam coś nie halo a efekt słyszysz z przodu - rezonans podwozia

                  Komentarz

                  • misq
                    Classic
                    • 2008
                    • 20

                    #10
                    Na pewno tylne zawieszenie mi skrzypi przy zjeździe z krawężnika jednak nie wiem czy to tuleje czy sprężyny bo amorki i odboje są wymienione. I pomimo nowych amortyzatorów zawieszenie jest wyjątkowo twarde

                    Komentarz

                    • krisoctav
                      Rider
                      • 2008
                      • 417

                      #11
                      mi ostatnio jak wymieniali sprawdzili tuleje tył w bardzo prosty sposób kanał podłożenie pod tył klocka u ruszanie autem na luzie jak masz wywaloną tuleje to będzie widać jak pracuje w całym zakresie albo wystarczy podnieść auto breszka i poruszać belką

                      Komentarz

                      • misq
                        Classic
                        • 2008
                        • 20

                        #12
                        Tuleje tylnej belki sprawdzone i wychodzi na to ,że zostały wymienione przez poprzedniego właściciela i są w dobrym stanie bez luzów. Czytałem na forum passata ,iż taki efekt może dawać maglownica jednak na kierownicy nie czuć żadnych luzów

                        Komentarz

                        • krisoctav
                          Rider
                          • 2008
                          • 417

                          #13
                          jeśli maglownica to zdejmujesz koło i ruszasz tarczą luz może być na drążku w miejscu gdzie się wkręca drążek do maglownicy końcówka jest na przegubie i tam może się wyrabiać

                          Komentarz

                          • misq
                            Classic
                            • 2008
                            • 20

                            #14
                            Końcówki mają ledwo tydzień. Przy szarpaniu za tarcze nie wyczuwam luzów jednak nie wiem czy po przejechaniu 300tys. km drążki mogą być dalej w tak dobrym, że nie ma żadnych luzów a są oryginalne od nowości. Dokręcenie śruby na maglownicy spowodowała jedynie cięższą pracę kierownicy i piski przy kręceniu ale stukało dalej

                            Komentarz

                            • krisoctav
                              Rider
                              • 2008
                              • 417

                              #15
                              dokręcenie maglownicy jest bez sensu tym bardziej że teraz ci ciężej chodzi lepiej popuść o tyle ile dokręciłeś drążek trzeba sprawdzić przy maglownicy czy tam nie ma luzów a nie na końcówkach tam jest przegub kulowy

                              Komentarz

                              • pawel32kr
                                Classic
                                • 2013
                                • 17

                                #16
                                Zamierzam robić zawieszanie, chcę wymienić wszystkie części czy taki komplet z allegro będzie dobry??? proszę o opinie

                                Komentarz

                                • krisoctav
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 417

                                  #17
                                  pawel32kr najpierw sprawdź co masz do wymiany a nie cały komplet bo do tego to jeszcze byś musiał kupić nowe amory jak ma być całość wymieniana, wiadomo co nowe to nowe ale bez amorów mija się z celem febi dobra firma

                                  Komentarz

                                  • Lucky 83
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 48

                                    #18
                                    misq miałem kiedyś podobny problem ze stukaniem z przodu nie wiadomo czego. W moim przypadku pojedyncze stukoty było słychać przy ruszaniu, skręcaniu lub zmianie biegów podczas jazdy.
                                    Pojechałem do swojego mechanika i w pierwszym rzędzie sprawdził mi przeguby. Test wyglądał na skręceniu kół najpierw w jedną stronę a później w drugą i ruszaniu na tak skręconych kołach. Jak będzie walnięty przegub to będzie Ci tak niemiło zgrzytało (stukało). Okazało się, że t nie to (na szczęście).
                                    Następnie sprawdzone zostały łożyska i co się okazało, jedno łożysko rozleciało mi się w środku nie wydając żadnych wcześniejszych oznak, że leci. Łożysko nie huczało, nie zgrzytało po prostu w pewnym monecie zaczęło stukać.

                                    Co śmieszniejsze na szarpakach diagnosta nic nie znalazł!

                                    Komentarz

                                    • pawel32kr
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 17

                                      #19
                                      Zamieszczone przez krisoctav
                                      pawel32kr najpierw sprawdź co masz do wymiany a nie cały komplet bo do tego to jeszcze byś musiał kupić nowe amory jak ma być całość wymieniana, wiadomo co nowe to nowe ale bez amorów mija się z celem febi dobra firma
                                      Gdy robiłem przegląd powiedział ze wszystkie elementy nie są w najlepszej kondycji, amortyzatory maja 75% sprawności więc można jeździć..

                                      [ Dodano: Nie 04 Sie, 13 15:47 ]
                                      Zamieszczone przez Lucky 83
                                      misq miałem kiedyś podobny problem ze stukaniem z przodu nie wiadomo czego. W moim przypadku pojedyncze stukoty było słychać przy ruszaniu, skręcaniu lub zmianie biegów podczas jazdy.
                                      Pojechałem do swojego mechanika i w pierwszym rzędzie sprawdził mi przeguby. Test wyglądał na skręceniu kół najpierw w jedną stronę a później w drugą i ruszaniu na tak skręconych kołach. Jak będzie walnięty przegub to będzie Ci tak niemiło zgrzytało (stukało). Okazało się, że t nie to (na szczęście).
                                      Następnie sprawdzone zostały łożyska i co się okazało, jedno łożysko rozleciało mi się w środku nie wydając żadnych wcześniejszych oznak, że leci. Łożysko nie huczało, nie zgrzytało po prostu w pewnym monecie zaczęło stukać.

                                      Co śmieszniejsze na szarpakach diagnosta nic nie znalazł!
                                      U mnie tego nie ma, ale nic nie stuka przy ruszaniu ani na skręconych kołach. porostu gdy na drodze jest nie równość albo dziura słychać puk puk. Gdy jadę po drodze osiedlowej na której nie ma asfaltu, bardzo dobrze to słychać i trzęsie się mi kierownica.

                                      Komentarz

                                      • krisoctav
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 417

                                        #20
                                        to jedź do mechanika i powiedz co jest konkretnie do wymiany a tak w sumie to te elementy przy odrobinie dobrej chęci możesz wymienić sam i niech się buja bo takim tekstem to można wymienić wszystko naciągając klienta

                                        Komentarz

                                        • pawel32kr
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 17

                                          #21
                                          Pojadę. Najgorzej jest tulejami bo potrzebna jest prasa do nabijania. Myślę ze dał bym sobie radę z wymianą, kanał w garażu mam.

                                          Komentarz

                                          • krisoctav
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 417

                                            #22
                                            tu masz manual
                                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                            podobnie wygląda w octavi

                                            Komentarz

                                            • roLLo
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1063
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              pawel32kr, Gumy firmy FEBI lepiej zastąp Lemforder.

                                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8160
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez pawel32kr
                                                Najgorzej jest tulejami bo potrzebna jest prasa do nabijania.
                                                jak masz dobre imadło to bez prasy się obejdzie.
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • mariush19
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 634
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  A z tylnymi tulejami to nie ma co się szarpać na zamontowanej belce?? Bo taki gdzieś manual widziałem na forum golfa chyba, tylko wyciągnąć to wszystko, tymbardziej że mam do wymiany przewody hamulcowe elastyczne miedzy belką a nadwoziem, więc tam rozłączę i wtedy wywalić wszystko, oczywiście przy okazji też amory i sprężyny do wymiany, więc nie wiele roboty nadleci

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...