z silnikow to raczej napewno bedzie TDI 150 KM i 1.8 TSI 180 KM. Mocniejsze zarezerwowane sa dla eReSa.
[O1] Stuki w przednim zawieszeniu
Zwiń
X
-
[O1] Stuki w przednim zawieszeniu
Witam. Od pewnego czasu borykam się z denerwującym stukaniem w okolicy prawego koła przy podjeżdżaniu pod krawężnik na wprost lub gdy koła są skręcone w lewo (słychać jak jakiś element dobija przy kontakcie koła z krawężnikiem i się cofa) Przy skręconych kołach stukanie słyszalne jest nawet przy minimalnej prędkości (podjazd na pół sprzęgle). Auto ma nowe poduchy silnika wszystkie 3 szt., nowe tuleje wahaczy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, tuleje stabilizatora, amortyzatory oraz górne mocowania. Sworznie mają ok. 2 lat. Proszę o pomoc
-
-
Czy możliwe ,że od razu po zamontowaniu jest uszkodzone? Bo zaraz po wymianie amortyzatorów dalej stukało. Wszystkie części które wypisałem są nowe albo lemfordera albo oryginały z aso. W brata golfie jest dokładnie to samo jednak tam są tylko amorki i górne mocowania wymienione a stuka dużo mocniej i juz nawet zwykłych dziurach (jest to ten sam dźwięk) Myślałem , że to może sworznie albo tuleje od ramy pomocniczej.
Komentarz
-
-
Sprawdzałem dokręcenie i amortyzatora i całej kolumny dwa razy. Poza tym dziwne że w obu autach źle była by dokręcona tylko prawa strona. Ostatnio na zbieżności mechanik sprawdził dokręcenie wahaczy i tylna tuleja z prawej strony była minimalne luźna ale nie mógł dokręcić bo obracała się również nakrętka jednak na szarpakach ani przy ręcznym sprawdzeniu nie widać tam luzów
Komentarz
-
-
skoro jest temat o stukaniu wiec sie podepne :P
Po wymianie sprezyn zauwazylem ze przy mocnym skrecie podczas przejazdu przez drobne nierownosci pojawia sie taki lekko stukowy gluchy odgos z zawieszenia przedniego.
moze to miec zwiazek z tym montazem sprezyn ?
przejechalem juz ok. 5000 km. Poki co nic sie nie dzieje poza tym, ani sie nie nasila.
olac sprawe czy dac sprawdzic zawias ?Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
wejdź pod auto i posprawdzaj wszystkie końcówki drążki itp coś nie halo jest i może być tak że diagnosta mimo posiadania szarpaków i tak nic nie wykryje mi również nic nie wykrył a okazało się że koła były niedokręcone i przy ruszania był lekki stuk
sprawdź również tył belkę gumy może tam coś nie halo a efekt słyszysz z przodu - rezonans podwozia
Komentarz
-
-
Końcówki mają ledwo tydzień. Przy szarpaniu za tarcze nie wyczuwam luzów jednak nie wiem czy po przejechaniu 300tys. km drążki mogą być dalej w tak dobrym, że nie ma żadnych luzów a są oryginalne od nowości. Dokręcenie śruby na maglownicy spowodowała jedynie cięższą pracę kierownicy i piski przy kręceniu ale stukało dalej
Komentarz
-
-
misq miałem kiedyś podobny problem ze stukaniem z przodu nie wiadomo czego. W moim przypadku pojedyncze stukoty było słychać przy ruszaniu, skręcaniu lub zmianie biegów podczas jazdy.
Pojechałem do swojego mechanika i w pierwszym rzędzie sprawdził mi przeguby. Test wyglądał na skręceniu kół najpierw w jedną stronę a później w drugą i ruszaniu na tak skręconych kołach. Jak będzie walnięty przegub to będzie Ci tak niemiło zgrzytało (stukało). Okazało się, że t nie to (na szczęście).
Następnie sprawdzone zostały łożyska i co się okazało, jedno łożysko rozleciało mi się w środku nie wydając żadnych wcześniejszych oznak, że leci. Łożysko nie huczało, nie zgrzytało po prostu w pewnym monecie zaczęło stukać.
Co śmieszniejsze na szarpakach diagnosta nic nie znalazł!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krisoctavpawel32kr najpierw sprawdź co masz do wymiany a nie cały komplet bo do tego to jeszcze byś musiał kupić nowe amory jak ma być całość wymieniana, wiadomo co nowe to nowe ale bez amorów mija się z celem febi dobra firma
[ Dodano: Nie 04 Sie, 13 15:47 ]
Zamieszczone przez Lucky 83misq miałem kiedyś podobny problem ze stukaniem z przodu nie wiadomo czego. W moim przypadku pojedyncze stukoty było słychać przy ruszaniu, skręcaniu lub zmianie biegów podczas jazdy.
Pojechałem do swojego mechanika i w pierwszym rzędzie sprawdził mi przeguby. Test wyglądał na skręceniu kół najpierw w jedną stronę a później w drugą i ruszaniu na tak skręconych kołach. Jak będzie walnięty przegub to będzie Ci tak niemiło zgrzytało (stukało). Okazało się, że t nie to (na szczęście).
Następnie sprawdzone zostały łożyska i co się okazało, jedno łożysko rozleciało mi się w środku nie wydając żadnych wcześniejszych oznak, że leci. Łożysko nie huczało, nie zgrzytało po prostu w pewnym monecie zaczęło stukać.
Co śmieszniejsze na szarpakach diagnosta nic nie znalazł!
Komentarz
-
-
pawel32kr, Gumy firmy FEBI lepiej zastąp Lemforder.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
A z tylnymi tulejami to nie ma co się szarpać na zamontowanej belce?? Bo taki gdzieś manual widziałem na forum golfa chyba, tylko wyciągnąć to wszystko, tymbardziej że mam do wymiany przewody hamulcowe elastyczne miedzy belką a nadwoziem, więc tam rozłączę i wtedy wywalić wszystko, oczywiście przy okazji też amory i sprężyny do wymiany, więc nie wiele roboty nadleci
Komentarz
-
Komentarz