[O1] dymi na niebiesko przy odpaleniu 1.9TDI AHF + mody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rita
    Classic
    • 2013
    • 5

    [O1] dymi na niebiesko przy odpaleniu 1.9TDI AHF + mody

    Witam, tak czytam już kilka dni tutejsze wypowiedzi odnośnie tematu oleju i się poważnie zacząłem obawiać o silnik. Auto 2012r z salonu, najechane nie całe 20k km. Olej lany Castrol Edge FST LL 5w30, kupowany nie w ASO lecz z Allegro. Kupiłem LM Top Tec 4200 LL 5w30 ale jeszcze go nie mam i teraz moje pytanie czy mam się bardzo spieszyć ze zmianą oraz czy jest sens płukać silnik po tym Castrolu przy tak częstej zmianie jaka była i tak małym przebiegu ? Olej zmieniany po 2k km potem przy nie całych 10k z filtrami powietrza o ile dobrze pamiętam, no i teraz kolejna wymiana powoli się szykuje. Wszytkie wymiany oczywiście w ASO. Auto jeszcze na gwarancji ale za 2 miechy już będzie po. Z racji raczej krótkich tras i jazdy w mieście przyjąłem wymianę nie jak zaleca producent co 2 lata lub 30k km tylko co rok lub 10 czy te 15 tys. km max. Nie mam zamiaru na oleju oszczędzać od razu piszę.


    To prawda że Castrol tak syfi silnik ?? Jaka szansa trafienia jakiejś podróbki na Allegro??
    olsen
  • zielas87
    Ambiente
    • 2011
    • 144

    #2
    [O1] dymi na niebiesko przy odpaleniu 1.9TDI AHF + mody

    Witam, piszę dla potomnych może ktoś będzie miał podobny problem, jakiś czas temu w zimę poszedłem odpalić auto, zaczęło pracować na 3 cylindrach, i dymiło BARDZO na niebiesko, po przejechaniu 100m problem znikał, moc była normalnie, poprostu malinowo (sytuacja powtarzała się przez za każym odpaleniem zimnego silnika),skoda po lekkich modach, wymiana turbo od audi 2.0 170KM, FMIC, wtryski 260 race, moc nie mierzona ok 150KM( nie strojony) na początku wina padła na wtryski, okazało się że wstryski wporządku, po zdjęciu pompy wtryskowej okazało się że uszkodzona jest na 2 kanale przez co zalewała 2 wtryskiwacz pod złym kątem na starcie, dokąd pod obciążeniem nie dostałą ciśnienia. obecnie w naprawie i modyfikacji na 11 po zrobieniu napiszę czy problem minął, zapewniono mnie że tak....
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    Komentarz

    • badboyblu
      Drive
      • 2013
      • 81

      #3
      mody

      nie zeby zlosliwie,ale jestem przeciwnikiem takich "ulepszen"
      antyradar Escort Redline

      Komentarz

      • zielas87
        Ambiente
        • 2011
        • 144

        #4
        zdania są podzielone :P
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Daj znac jak wystroisz auto po naprawie pompy... ciekawy jestem mocy i wykresu na takiem setupie...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • badboyblu
            Drive
            • 2013
            • 81

            #6
            no sa podzielone,,sa tyle co aut tyle opinii
            antyradar Escort Redline

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #7
              zielas87, litości, jedź na program, bo tylko dusisz tę maszynę. na tych gratach powinno wyjść pod 200KM :szeroki_usmiech
              badboyblu, modów nie lubisz, to po co Ci antyradar :?: TDI bez dłubania nie jedzie... :diabelski_usmiech
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • zielas87
                Ambiente
                • 2011
                • 144

                #8
                Zamieszczone przez Tony065
                zielas87, litości, jedź na program, bo tylko dusisz tę maszynę. na tych gratach powinno wyjść pod 200KM :szeroki_usmiech
                Napisałem w temacie coś takiego co usłyszałem od mechanika i nie bardzo jestem sobie to w stanie wydedukować:
                "Tu moje pytanie, ponieważ powiedzieli że powyżej 200KM przy tym zestawie jaki zrobiłem musieli by dawki rozruchowe ustawić wyżej przez co na jałowym obroty byłyby ok. 1200 obr. <---- nigdy o tym nie słyszałem :? ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?"

                Zamieszczone przez przemik
                Daj znac jak wystroisz auto po naprawie pompy... ciekawy jestem mocy i wykresu na takiem setupie...
                będzie wykres napewno w temacie... ja oscyluję na jakieś 180

                [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 18:15 ]
                no sa podzielone,,sa tyle co aut tyle opinii
                rozumiem że masz serie AHF i jesteś zadowolony?
                ja też miałem, też byłem zadowolony, teraz jestem bardziej :diabelski_usmiech
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez zielas87
                  Napisałem w temacie coś takiego co usłyszałem od mechanika i nie bardzo jestem sobie to w stanie wydedukować:
                  "Tu moje pytanie, ponieważ powiedzieli że powyżej 200KM przy tym zestawie jaki zrobiłem musieli by dawki rozruchowe ustawić wyżej przez co na jałowym obroty byłyby ok. 1200 obr. <---- nigdy o tym nie słyszałem :? ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?"
                  Czy dobrze rozumiem że od mechanika usłyszałeś o tej dawce i obrotach? Toniemu65 chodziło o to że katujesz silnik jazdą bez strojenia.
                  Osobiście śmiem twierdzić że przy tych 260-tkach aluminium już mogło lekko popłynąć szczególnie jak ktoś chciał sprawdzić jak auto "idzie" lub korba mogła dostać po zadku co nie tak dawno u jednego kolegi z forum przerabiałem
                  Zamieszczone przez zielas87
                  będzie wykres napewno w temacie... ja oscyluję na jakieś 180
                  180KM można uzyskać przy boscha 216-tkach i pompie 11. Przynajmniej końcówka dobrej jakości...
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • zielas87
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 144

                    #10
                    Zamieszczone przez DGW
                    Czy dobrze rozumiem że od mechanika usłyszałeś o tej dawce i obrotach?
                    dobrze i właśnie niezbyt jestem w stanie to zrozumieć...

                    Zamieszczone przez DGW
                    Toniemu65 chodziło o to że katujesz silnik jazdą bez strojenia.
                    z tym się zgadzam, jeździłem tak miesiąc bo chciałem zestroić razem z pompą.

                    Zamieszczone przez DGW
                    Osobiście śmiem twierdzić że przy tych 260-tkach aluminium już mogło lekko popłynąć szczególnie jak ktoś chciał sprawdzić jak auto "idzie" lub korba mogła dostać po zadku co nie tak dawno u jednego kolegi z forum przerabiałem
                    a łopatologicznie? auto jak się chciało wkręcić na obroty to rozłączało turbinę powyżej 3000obr a prędkość maksymalna 130 więc ode mnie kopa nie dostawał...
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez zielas87
                      DGW napisał/a:

                      Czy dobrze rozumiem że od mechanika usłyszałeś o tej dawce i obrotach?

                      dobrze i właśnie niezbyt jestem w stanie to zrozumieć...
                      ten "mechanik" chyba sam nie wie o co mu chodzi -totalne bzdury. Analogicznie rzecz biorąc to u mnie wolne obroty powinienem mieć na poziomie jakiś 2000 :haha:
                      Zamieszczone przez zielas87
                      z tym się zgadzam, jeździłem tak miesiąc bo chciałem zestroić razem z pompą.
                      nie poinformowano Cię że jazda na takim zestawie bez strojenia może uszkodzić motorownie :?:
                      Mapsensor został stary czy jest inny :?:
                      Zamieszczone przez zielas87
                      a łopatologicznie? auto jak się chciało wkręcić na obroty to rozłączało turbinę powyżej 3000obr a prędkość maksymalna 130 więc ode mnie kopa nie dostawał...
                      powyżej 3000tyś... a przy 4200 jest odcinka :lol: :wink: W tym momencie było pewnie ze 2-2.5 bara i paliwa tyle że można by jakąś lokomotywę zasilić. Dodatkowo uszkodzona pompa wtryskowa gdzie nie wiadomo w którym miejscu podawała paliwo na wtryski.
                      Niezły mod ktoś zrobił :evil:

                      U kolegi z forum też dymiła na zimnym silniku i to bardzo. Po rozgrzaniu dymienie ustępowało. Różnica kompresji na cylindrach była 2bary więc w normie ale i tak okazało się że dwie korby są zgięte. Nie pamiętam teraz dokładnie ile (około 0,3mm i 0,9mm).

                      [ Dodano: Pią 15 Mar, 13 09:26 ]
                      ha
                      teraz jeszcze zauważyłem że auto pierw miało zrobionego wirusa a później tak po prostu wsadzone 260-tki :shock: :shock: :shock: No to tam paliwa było na dwie lokomotywy nie na jedną :twisted:
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • zielas87
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 144

                        #12
                        zobaczymy co będzie po odebraniu i niedługiej eksploatacji jeśli zaczną się problemy zmienimy warsztat, myślę że ożarów mazowiecki pomoże? jak coś to będę się odzywał na PW ok?
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          nie ma problemu ale naprawa po innych to zawsze wyzwanie 8) :wink:
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • zielas87
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 144

                            #14
                            ale podróże kształcą :wink:
                            zobaczymy, nie jest powiedziane że zaraz się rozpadnie, ale dobrze mieć wyjście B, szkoda że nie słyszałem o Twoim warsztacie jak zaczynałem cokolwiek robić.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Nie kazdy podejmuje sie naprawy po kims
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • zielas87
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 144

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Nie kazdy podejmuje sie naprawy po kims
                                Domyślam się, ale naprawa to naprawa czy po komś czy nie, jak się zepsuło to i da się naprawić, oczywiście jak inny zepsuł to następny odpowiednio więcej policzy za naprawę i wg. mnie tak powinno być okaże się, teraz zobaczyłem na faktury to po zrobieniu turbo i wtryskiwaczy auto było strojone, nie było po FMICu.... zobaczymy jak sprawa się rozwiąże, w razie co mam cenny kontakt
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Z mechanika to jeszcze jako tako idzie. Ale z elektryka, jak ludzie namieszaja, to potem jest jazda po calosci :x
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • zielas87
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 144

                                    #18
                                    chciałbym odkopać temat ponieważ ustaliłem z DGW, że z pewnością jest uszkodzony korbowód, warsztat który do tego doprowadził oczywiście się nie poczuwa do winy, ale i tak mają do naprawy jeszcze turbinę bo za późno wstaje i po tym prawdopodobnie czeka mnie naprawa owego korbowodu, czy ktoś ma informacje jakie trzeba zgromadzić do takiej rozbiórki niezbędne i DOBREJ jakości części?

                                    ponieważ prawdopodobnie za jakiś czas dopiero będę mógł pozwolić sobie na taką naprawę to chciałem w między czasie zacząć gromadzić części... ale kompletnie nie mam pojęcia jakie są potrzebne

                                    no i może ktoś ma jakieś informacje o szacowanych kosztach takiej zabawy- oczywiście pytam o części a nie robociznę- to mi powie DGW, :P

                                    dzięki za pomoc.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    Komentarz

                                    Pracuję...