[O1] Hurgotanie w skrzyni Skoda Octavia 1.9AGR 97r
Witam. W czwartek byłem samochodem w mieście musiałem wycofać z parkingu to tyłu. Wbiłem beg wsteczny ruszam a tu..... silnik dostał takich wibracji jak by coś go zablokowało tak ze aż go udusiło. Brat wysiał zobaczyć co się stało. Pod maską było wszystko ok. Koło od kierowcy drżało i miało luz jak ruszałem do przodu i do tyłu. Niestety brat musiał mnie wypchać z miejsca parkingowego.
Wczoraj wiozłem się do roboty i rozkręciłem. Początkowo myślałem że to przegub.
A tu się okazało że to hurgotanie pochodzi ze skrzyni biegów.
Oczywiście biegi cały czas wchodzą lekko nic nie blokuje nie wyskakuje.
Do przodu jechać się da chociaż na 1 i 2 (podczas jazdy) biegu słychać takie lekkie hurgotanie ale 3, 4, 5 nic nie słychać.
Na wciśniętym sprzęgle słychać tylko prace silnika gdy sprzęgło puszcze na biegu jałowym znowu hurgocze. Gdy wbije bieg do przodu hurgocze tak samo jak na biegu jałowym.
Tylko na biegu wstecznym jest słychać dwa, trzy razy głośniej.
Co to może być według was?? Skrzynia czy mechanizm różnicowy??
A co do koła to nie mam pojęcia dlaczego ma taki luz wahacz jest dobry pół ośki są ok w skrzyni nie ma żadnego luzu. Przegub ma taki lekki mało wyczuwalny luz ale to chyba normalne.
Czy muszę wyciągać skrzynie do mechanizmu różnicowego??
Dzisiaj spuściłem olej, na śrubie od spustu były opiłki. I odkręciłem ten dekiel co widać na filmiku(ten za napisem W). Jeżeli ktoś chce mogę nagrać filmik bez tego dekla.
Szczerze mówiąc to nie sądzę by dało się w łatwy sposób zamienić skrzynię 5 na 6 biegów. Problem może tkwić w mocowaniu do silnika, łapa może się różnić, długość półosi może być inna w 5 i 6tkach. Moim zdaniem najlepiej kupić regenerowaną jak w oryginale i mieć święty spokój. No chyba że lubisz majsterkować to kombinuj z 6tką Ale jaka będzie najodpowiedniejsza to nie powiem bo wiedzy takiej nie posiadam.
Czy da się założyć zamiast pięcio biegowej skrzyni sześcio??
Mało opłacalne, poza tym 90KM to trochę mało jak na taką skrzynię. A tu masz listę co trzeba wymienić. Co prawda w leonie, ale to jest to samo:
Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, ....
Chyba, że zdobędziesz w bardzo dobrej cenie cały komplet, np. z jakiegoś rozbitka :twisted:
Albo od razu po całości jak w tym aucie :diabelski_usmiech
Komentarz