Zamieszczone przez Karomaster4
1.6 kopcenie przy rozruchu
Zwiń
X
-
1.6 kopcenie przy rozruchu
Witam jestem posiadaczem silnika 1.6 bez LPG przebieg 105 tys. i mam pytanie ostatnio po dłuższym postoju po odpaleniu silnika przez chwilę kopci na biało po chwili wszystko wraca do normy. Nie jest to cykliczna sprawa więc jeszcze bardziej zastanawiająca. Jeżeli ktoś miał już taki przypadek to prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam Rafał
-
-
Normalne raczej zjawisko o tej porze roku pod warunkiem ze nic innego sie z autem nie dzieje.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Na moje oko szykuje Ci się robota przy głowicy. Najprawdopodobniej puszczają Ci uszczelniacze zaworów i dlatego po krótkiej przerwie nic się nie dzieje a po nocy świruje. Po prostu podczas dłuższego postoju olej ma czas się spokojnie przedostać do cylindrów. A jak będziesz robił uszczelniacze to warto też sprawdzić prowadnicę zaworów bo przy tzw okazji warto się przyjrzeć i ewentualnie wymienić. Ja mam co prawda AKL ale jak robiłem głowicę podczas wymiany uszczelki pod nią (przy przebiegu ok 210.000 km) to oprócz obowiązkowego splanowania to zażyczyłem sobie wymiany uszczelniaczy zaworowych bo miałem podobnie jak Ty. A że goście są rzetelną firma to sprawdzili mi wszystko i dostałem niemal nową głowicę. Wyszło coś koło 300 zł za całość. A wszelkie problemy zniknęły bezpowrotnie
Komentarz
-
-
Dobry pomysł ale tylko przy słabym rozruchu. Jak pada czujnik temperatury to nie ma kopcenia wskazującego na spalanie "obcej cieczy" w cylindrach tzn oleju/płynu chłodniczego. Mi czujnik temperatury padał 2 razy i nigdy żadnego kopcenia nie było. Bo i z czego? Czujnik temperatury daje sygnał do komputera żeby wzbogacił/zubożył mieszankę paliwowo - powietrzną w zależności od temperatury. No i jak źle podaje to co najwyżej będzie szarpał przy rozruchu i na zimno. Kopcenia nie ma prawa być. Ale jak mówił kolega powyżej sprawdzić czujnik możesz. Na pewno nie zaszkodzi :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
a kto wspomina o zapachu palonego oleju . a po za tym jeszcze przez 10 lat pracy nie spotakłem sie zeby uszcelka przepaliła sie do kanału olejowego . przy padnietej uszczelce pod głowica przy odpalaniu moze byc obecny biały lub niebieski dym o zapachu płynu chłodzacego .przy uszkodzonym czujniku temperatury tez bedzie wystepował przy odpaleniu niebieski dym .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Po pierwsze ja wcale nie neguję znajomości tematu przez kolegę Ale miałem bardzo podobnie i wyszło to co napisałem. Po drugie kolega nie czyta chyba ze zrozumieniem tego co napisałem bo nie mówiłem nic o zapachu palonego oleju ani tym bardziej o padniętej uszczelce pod głowicą. U mnie po nocy olej spływał uszczelniaczami zaworów do cylindra i stąd się brał poranny problem z rozruchem i kopcenie na niebiesko. Teraz chyba napisałem jasno i wyraźnie? :szeroki_usmiech A co do przepalenia uszczelki do kanału olejowego to też mam ciekawostkę bo raz przyjechał facet golfem (1.6 AKL) któremu pękła uszczelka w taki śmieszny sposób że rzygało olejem na zewnątrz silnika i to z tyłu. I się kolo dziwił że mu "olej bierze"
Komentarz
-
-
Miałem to w AKL przy 184.000km. Uszczelka, uszczelniacze, ogólnie cała głowica.
Komentarz
-
Komentarz