1.6 kopcenie przy rozruchu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maniek1203
    Classic
    • 2015
    • 12

    1.6 kopcenie przy rozruchu

    Zamieszczone przez Karomaster4
    Pytam ponieważ chciałbym zakodować kilka dodatkowych bajerów typu doświetlanie zakrętów, pulsujące stopy przy hamowaniu
    Wbijaj na spota to Ci ktoś zakoduje.
  • Rgibon
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    1.6 kopcenie przy rozruchu

    Witam jestem posiadaczem silnika 1.6 bez LPG przebieg 105 tys. i mam pytanie ostatnio po dłuższym postoju po odpaleniu silnika przez chwilę kopci na biało po chwili wszystko wraca do normy. Nie jest to cykliczna sprawa więc jeszcze bardziej zastanawiająca. Jeżeli ktoś miał już taki przypadek to prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam Rafał

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Normalne raczej zjawisko o tej porze roku pod warunkiem ze nic innego sie z autem nie dzieje.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        A tak z czystej ciekawości to mam 3 pytania:
        1) dym jest biały czy niebieski?
        2) czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
        3) czy na korku oleju nie masz czasem przesadnie dużej ilości "śmietany" (biało-żółto-brązowej emulsji wodno - olejowej)?

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          A ja z kolei mam tak

          kopci po nocy na niebiesko i silnik sie dławi przez chwilę. 1.6 BFQ - 170.000 km zawsze regularny serwis i wymiany oleju. Jeździ jak zawsze, spalanie i dynamika w normie.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            Na moje oko szykuje Ci się robota przy głowicy. Najprawdopodobniej puszczają Ci uszczelniacze zaworów i dlatego po krótkiej przerwie nic się nie dzieje a po nocy świruje. Po prostu podczas dłuższego postoju olej ma czas się spokojnie przedostać do cylindrów. A jak będziesz robił uszczelniacze to warto też sprawdzić prowadnicę zaworów bo przy tzw okazji warto się przyjrzeć i ewentualnie wymienić. Ja mam co prawda AKL ale jak robiłem głowicę podczas wymiany uszczelki pod nią (przy przebiegu ok 210.000 km) to oprócz obowiązkowego splanowania to zażyczyłem sobie wymiany uszczelniaczy zaworowych bo miałem podobnie jak Ty. A że goście są rzetelną firma to sprawdzili mi wszystko i dostałem niemal nową głowicę. Wyszło coś koło 300 zł za całość. A wszelkie problemy zniknęły bezpowrotnie

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Kajtiii, dzięki
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                ruwado, wstrzymaj sie z ta uszelka sprawdz po nocy vagiem jaka temperature płynu widzi sterownik bo jesli czujnik bedzie oszukiwał to przy dopaleniu bedzie kopcił i szarpał silnikiem
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  german81, masz na myśli czujnik temp. płynu chłodzącego?
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    tak dokładnie .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • Kajtiii
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 291

                      #11
                      Dobry pomysł ale tylko przy słabym rozruchu. Jak pada czujnik temperatury to nie ma kopcenia wskazującego na spalanie "obcej cieczy" w cylindrach tzn oleju/płynu chłodniczego. Mi czujnik temperatury padał 2 razy i nigdy żadnego kopcenia nie było. Bo i z czego? Czujnik temperatury daje sygnał do komputera żeby wzbogacił/zubożył mieszankę paliwowo - powietrzną w zależności od temperatury. No i jak źle podaje to co najwyżej będzie szarpał przy rozruchu i na zimno. Kopcenia nie ma prawa być. Ale jak mówił kolega powyżej sprawdzić czujnik możesz. Na pewno nie zaszkodzi :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        a kto wspomina o zapachu palonego oleju . a po za tym jeszcze przez 10 lat pracy nie spotakłem sie zeby uszcelka przepaliła sie do kanału olejowego . przy padnietej uszczelce pod głowica przy odpalaniu moze byc obecny biały lub niebieski dym o zapachu płynu chłodzacego .przy uszkodzonym czujniku temperatury tez bedzie wystepował przy odpaleniu niebieski dym .
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • Kajtiii
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 291

                          #13
                          Po pierwsze ja wcale nie neguję znajomości tematu przez kolegę Ale miałem bardzo podobnie i wyszło to co napisałem. Po drugie kolega nie czyta chyba ze zrozumieniem tego co napisałem bo nie mówiłem nic o zapachu palonego oleju ani tym bardziej o padniętej uszczelce pod głowicą. U mnie po nocy olej spływał uszczelniaczami zaworów do cylindra i stąd się brał poranny problem z rozruchem i kopcenie na niebiesko. Teraz chyba napisałem jasno i wyraźnie? :szeroki_usmiech A co do przepalenia uszczelki do kanału olejowego to też mam ciekawostkę bo raz przyjechał facet golfem (1.6 AKL) któremu pękła uszczelka w taki śmieszny sposób że rzygało olejem na zewnątrz silnika i to z tyłu. I się kolo dziwił że mu "olej bierze"

                          Komentarz

                          • Mickul
                            RS
                            • 2010
                            • 2847

                            #14
                            Zamieszczone przez ruwado
                            A ja z kolei mam tak

                            kopci po nocy na niebiesko i silnik sie dławi przez chwilę. 1.6 BFQ - 170.000 km zawsze regularny serwis i wymiany oleju. Jeździ jak zawsze, spalanie i dynamika w normie.
                            Miałem to w AKL przy 184.000km. Uszczelka, uszczelniacze, ogólnie cała głowica.

                            Komentarz

                            • Kajtiii
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 291

                              #15
                              Zamieszczone przez Mickul
                              ogólnie cała głowica
                              i słusznie. Jak już zdjęta to warto zrobić wszystko co trzeba

                              PS: witam w klubie

                              Komentarz

                              Pracuję...