Znowu notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • music
    Classic
    • 2014
    • 10

    Znowu notlauf

    Oj, sporo :/
  • NuTiiiiii
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Znowu notlauf

    Cześć.
    Jak pisałem niedawno wyciągałem turbinę i czyściłem, faktycznie łopatki tam lekko nie chodziły ... Nie wiem ile to było z miesiąc może dwa temu, do tej pory jeździło mi się bez problemów.
    Od 2 dni zauważyłem, że skodzinka znowu traci moc od 130km/h. Po zjechaniu na bok i reset kluczykiem wszystko wraca do normy aż do następnej zawiechy.
    Przecież nie zamuliłem turbiny w miesiąc zwłaszcza, że teraz nie oszczędzam jej obrotów.

    Może ten N75 mi coś rypie, jak go sprawdzić czy to na pewno to ?
    Ewentualnie co jeszcze proponujecie zrobić ?

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      NuTiiiiii, posprawdzaj przewody wszystkie. Jak przewody są przetarte w silniku to też może być coś podobnego do notlaufa
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Re: Znowu notlauf

        Zamieszczone przez NuTiiiiii
        Cześć.
        Jak pisałem niedawno wyciągałem turbinę i czyściłem, faktycznie łopatki tam lekko nie chodziły ... Nie wiem ile to było z miesiąc może dwa temu, do tej pory jeździło mi się bez problemów.
        Od 2 dni zauważyłem, że skodzinka znowu traci moc od 130km/h. Po zjechaniu na bok i reset kluczykiem wszystko wraca do normy aż do następnej zawiechy.
        Przecież nie zamuliłem turbiny w miesiąc zwłaszcza, że teraz nie oszczędzam jej obrotów.

        Może ten N75 mi coś rypie, jak go sprawdzić czy to na pewno to ?
        Ewentualnie co jeszcze proponujecie zrobić ?
        A co z gruszką ?. Porób logi, posprawdzaj szczelności.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • NuTiiiiii
          Ambiente
          • 2013
          • 117

          #5
          Re: Znowu notlauf

          Dziś miałem tylko chwilę na sprawdzenie samochodu. Zmieniłem N75 i dalej to samo, odłącza przy 130-150 km/h i po zresetowaniu kluczykiem działa. Do 130km/h auto zbiera się bardzo dobrze.

          Zamieszczone przez Biszczu
          NuTiiiiii, posprawdzaj przewody wszystkie. Jak przewody są przetarte w silniku to też może być coś podobnego do notlaufa
          Planuję właśnie kupić 3 metry nowego przewodu i pozmieniać wszystko.

          Zamieszczone przez rOBERTO795

          A co z gruszką ?. Porób logi, posprawdzaj szczelności.
          Właśnie dziś do gruszki nie zaglądałem bo nie byłem na kanale, ale ostatnio działała dobrze.
          Ją też można jakość programem sprawdzić czy lekko chodzi czy nie?

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez NuTiiiiii
            Ją też można jakość programem sprawdzić czy lekko chodzi czy nie?
            Bardziej mechanicznie niż programem.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • mobi65
              Rider
              • 2009
              • 291

              #7
              Re: Znowu notlauf

              Zamieszczone przez NuTiiiiii
              Cześć.
              Jak pisałem niedawno wyciągałem turbinę i czyściłem, faktycznie łopatki tam lekko nie chodziły ... Nie wiem ile to było z miesiąc może dwa temu, do tej pory jeździło mi się bez problemów.
              Od 2 dni zauważyłem, że skodzinka znowu traci moc od 130km/h. Po zjechaniu na bok i reset kluczykiem wszystko wraca do normy aż do następnej zawiechy.
              Przecież nie zamuliłem turbiny w miesiąc zwłaszcza, że teraz nie oszczędzam jej obrotów.

              Może ten N75 mi coś rypie, jak go sprawdzić czy to na pewno to ?
              Ewentualnie co jeszcze proponujecie zrobić ?
              Sprawdz wężyki podciśnienia,zakres oraz płynność ruchu sztangi gruszki turbiny.Wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011 a tak mimochodem popraw opis auta AGR nie posiadal zmiennej geometrii turbo no chyba ze zmienione zostalo turbo ,komputer i cala reszta sterowania

              Komentarz

              • NuTiiiiii
                Ambiente
                • 2013
                • 117

                #8
                Re: Znowu notlauf

                Zamieszczone przez mobi65

                Sprawdz wężyki podciśnienia,zakres oraz płynność ruchu sztangi gruszki turbiny.Wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011 a tak mimochodem popraw opis auta AGR nie posiadal zmiennej geometrii turbo no chyba ze zmienione zostalo turbo ,komputer i cala reszta sterowania
                Prawdopodobnie jutro będę miał kompana do pomocy to wykonam logi dynamiczne - 1 raz.
                W sumie dziś chciałem zrobić te statyczne o ile coś to pomoże.

                Odnośnie auta ja mam trochę nietypowe, niby silnik AGR wg karty pojazdu ale wszystko mam jakieś ulepszone. To wersja L&K z turbo, gość jak mi sprzedawał auto powiedział że zchipowane czy coś, nie mam w dowodzie rejestracyjnym ilości koni ale auto ciągnie jakby miało z 110-130 koni a nie jak zwykły AGR 90.

                Ogólnie najpierw planuje wymienić wszystkie przewody i moje pytanie, czy podpowie ktoś jakie przewody kupić, jaki fi itd ? dzięki za każdą pomoc.

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  NuTiiiiii, Jak wymieniałem przewody to kupowałem o średnicy wew.3,8mm i chyba 5mm.Ale lepiej sprawdz w "szukaj" tam napewno jest napisane bo też sie sugerowałem wypowiedziami forumowiczów..Jak moge doradzić to wymień 100% wszystkie żeby nawet centymetr starego nie został.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • NuTiiiiii
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 117

                    #10
                    No i wymieniłem, prawie wszystko został mi tylko przewód od N75 do gruszki ale to za chwilę pojadę na kanał.

                    Mam niestety mały problem bo pękła mi końcówka przy jednym zaworze obok tego N75 co łączy się z przewodem z EGR (na żółto na rysunku) :



                    od czego i co to w ogóle za zawór i czy coś poważnego narobiłem

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      NuTiiiiii, Chodzi o ten mały biało-czarny?Jeżeli tak to jest to zaworek zwrotny,ostatecznie bez niego też można trochę pojeżdzić.Ale lepiej wymienić,nie są drogie.
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • NuTiiiiii
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 117

                        #12
                        Chodzi o ten N18 a dokładnie o jego połączenie OUT, które pękło. Z niego wąż idzie do EGRu. (na żółto zaznaczyłem przewód)
                        Czy bez tego można jeździć, w ogóle po jaki czort i do czego ten n18.

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          NuTiiiiii, Z tego co wiem to on steruje EGR i raczej bez niego się nie jeżdzi.Spróbuj w "szukaj" wpisać zawór n-18,powinno ci coś wyskoczyć na ten temat.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • NuTiiiiii
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 117

                            #14
                            No właśnie wpisuje i nic konkretnego nie mogę znaleźć. Muszę poczekać na kogoś kto ma to już w bani

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              N 118
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • NuTiiiiii
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 117

                                #16
                                Ja pierdziele, wymieniłem przewody i wszystko odpukać działa
                                Przewód od N75 do gruszki okazał się mieć dziurę wielkości paznokcia. Teraz nowy i wpięty w zaczepy, auto śmiga !!

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech jakoś dziwnym trafem wiedziałem, że to będą niesprawne przewody :diabelski_usmiech
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • wacuszek
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 16

                                    #18
                                    NuTiiiiii, o jakiej średnicy wewnętrznej kupowałeś przewody?

                                    Komentarz

                                    • NuTiiiiii
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 117

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wacuszek
                                      NuTiiiiii, o jakiej średnicy wewnętrznej kupowałeś przewody?
                                      Właśnie to były chyba te 3,8mm na pewno paliwowe o dziwo takie jak są pod pokrywą od nadmiaru paliwa.
                                      Pięknie się nakładają i mocno trzymają.

                                      Komentarz

                                      • aniol
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 5228
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        NuTiiiiii, No to super jak ci wszystko kula na cacy. :szeroki_usmiech
                                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                        Pozdrawiam ANIOL

                                        Komentarz

                                        • NuTiiiiii
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 117

                                          #21
                                          Zamieszczone przez aniol
                                          NuTiiiiii, No to super jak ci wszystko kula na cacy. :szeroki_usmiech
                                          No co za ulga, wszystko wszystkim ale turbo i możliwość bezstresowego wyprzedzenia musi być

                                          [ Dodano: Pon 22 Kwi, 13 20:33 ]
                                          Koledzy nowe pytanko :

                                          Czy przy wymianie gruszki można to zrobić samemu czy lepiej zlecić mechanikowi w jakimś warsztacie ?!

                                          Komentarz

                                          Pracuję...