[O1] Brak mocy (według mnie to nie jest not-lauf)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tytus_84
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] Brak mocy (według mnie to nie jest not-lauf)

    No szalejesz Panie

    A czemu nie poszedles w kiere 3 ramienna z RS FL?
    Niech Cie nie kusi teraz Bolero do tego bo kiera zuposledzieje

    Kontrolka tempomatu oznacza, ze wlaczony czy jakis blad? Bo ja u siebie jej nigdy nie widzialem (czyzby u mnie jej nie bylo?).
  • TurboSkodaFilip
    Drive
    • 2010
    • 60

    #2
    [O1] Brak mocy (według mnie to nie jest not-lauf)

    Mam problem z brakiem mocy w mojej Octavii, gdy jechałem dziś do domu nagle straciła moc. Przyspiesza tak jakby złapała not-laufa jednak to najprawdopodobniej nie jest to. Gdy turbina łapie not-laufa to wystarczy wyłączyć silnik i uruchomić go ponownie (jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu). Na luzie silnik chodzi normalnie lecz gdy ruszam i wciskam gaz do oporu przyspiesza powoli (jakby miała z 60 koni mniej). Dzieje się tak w całym zakresie obrotów i przy każdej prędkości. Wcześniej zdarzało się tak tylko gdy przekraczałem 140 km/h (to jednak chyba nie była kwestia prędkości a obrotów silnika) Jak wyżej pisałem, ponowny rozruch silnika nie rozwiązuje problemu. Po podłączeniu pod komputer wyświetlają się następujące błędy:
    - przerwa w czujniku położenia wału
    - sterowanie przepływomierzem
    - sterowanie turbiną

    Jest jeszcze jeden błąd ale na tą chwilę go nie pamiętam. Dokładna diagnostyka będzie mogła odbyć się dopiero w poniedziałek ale chciałem już teraz wiedzieć czego mogę się spodziewać.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      numery błędów?
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • TurboSkodaFilip
        Drive
        • 2010
        • 60

        #4
        W tym problem, ja nie mogłem jechać więc tata pojechał sprawdzić i zapamiętał tylko nazwy...

        Komentarz

        • Deco
          Rider
          • 2008
          • 612

          #5
          TurboSkodaFilip, na 99% przepływomierz, odłącz przewód od przepływki i sprawdź czy będzie różnica jeśli będzie trochę lepiej to wina przepływki.

          A ten błąd, którego nie pamiętasz to nie był przypadkiem błąd temperatury powietrza?

          a tu podobny temat mojego autorstwa:

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            A mnie to bardziej pasuje na czujnik polozenia wału.
            Nie mamy numerów błędów... wiec bładzimy po omacku.
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • TurboSkodaFilip
              Drive
              • 2010
              • 60

              #7
              Ten czwarty błąd to nie jest błąd temperatury powietrza.

              Dowiedziałem się się teraz jeszcze, że do turbiny dochodzi powietrze, przepływomierz również jest w porządku.

              Jeszcze jedno. Mechanik mówił, że w którymś miejscu przetarła się instalacja elektryczna. Macie może pomysł, w którym miejscu to się mogło stać?

              Komentarz

              • Deco
                Rider
                • 2008
                • 612

                #8
                TurboSkodaFilip, to, że dochodzi to nie znaczy, że dochodzi tyle ile trzeba, rozumiem, że wyjąłeś wtyczkę z przepływki i nie było różnicy - jeśli tak to faktycznie nie jest to przepływomierz, innego prostego sposobu na sprawdzenie przepływki nie ma, no poza zamienieniem na sprawną.

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Zamieszczone przez Deco
                  innego prostego sposobu na sprawdzenie przepływki nie ma, no poza zamienieniem na sprawną.
                  Wystarczy zrobic logi dynamiczne....
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • JacoGrey
                    Drive
                    • 2013
                    • 48

                    #10
                    Miałem ten sam problem skoda nie chciała przyśpieszać zachowywała się jak sdi.Po odłączeniu wtyczki od przepływomierza jechał tak samo bez zmiany.Załatwiłem drugi (używany) przepływomierz i to samo.Kolega ze sklepu dał mi nowy dwa razy zgasiłem i zapaliłem silnik przejechałem sie i skodzianka lata grubo ponad 2...Sprawdź jeszcze przewody podcinienia bo też dają takie objawy jak są nieszczelne.Nowy przepływomierz to koszt ok. 260zł.
                    MICHNIOL

                    Komentarz

                    • TurboSkodaFilip
                      Drive
                      • 2010
                      • 60

                      #11
                      Problem się rozwiązał. Od tygodnia Skoda jeździ dobrze ale wciąż nie mam pojęcia co zawiniło... Mechanik milczy, być może sam tego nie wie. Mam teraz tylko nadzieję, że nie powróci ta przypadłość. Liczę też troszkę na to, że to rozwiązało problem braku mocy powyżej 130/140 km/h. Ale o tym przekonam się jak pojadę w dłuższą trasę. Jak nie to turbina pójdzie do regeneracji/czyszczenia.

                      Komentarz

                      Pracuję...