[O1] tarcze hamulcowe pofalowane

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtekk
    Ambiente
    • 2011
    • 109

    [O1] tarcze hamulcowe pofalowane

    Zamieszczone przez Ralfik
    Według mnie to własnie układ kierowniczy jest za bardzo czuły, bo jak puści się kierownice na wprost to za chwile sciąga w prawo lub lewo natomiast w mojej poprzedniej O2 zawsze jechała przez pewien moment na wprost.

    [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 18:11 ]
    Oczywiście do prędkości 100km/h jest to nieodczuwalne.

    Co znaczy czuły? Może to oznaczać mocne wspomaganie i zero luzów. W chevrolecie cruze jest mocne wspomaganie, wszyscy narzekają na małą precyzję i złe prowadzenie a jest lepiej niż w O3 (jechałem dwoma autami bo wahałem się w zakupie).
    Każde auto tak ze wspomaganiem jak i bez jedzie prosto po równej, nie pochyłej poprzecznie drodze bez trzymania kierownicy, jeżeli ma prawidłowo ustawioną zbieżność i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. W przypadku pochylenia drogi (właściwy profil drogi) powinno poddawać się i zacząć skręcać. Ma to oczywiście również przełożenie na koleiny z których zjeżdża ale od czego jest kierownica. W przypadku gdy dwa wymienione powyżej parametry szwankują auto bezpodstawnie będzie "uciekało" nawet na prostej drodze, szczególnie przy wyższych prędkościach, gdzie siły boczne, skręcające, działające na koło przewyższają siłę prostującą pochodzącą z masy auta i kąta wyprzedzenia oraz zbieżności. I wspomaganie nie ma tu nic do rzeczy. Aby tak było kierownica musiałaby być jedynie sterownikiem serwomechanizmu kierowniczego. Póki co nam to nie grozi. Kierownica ma mechaniczne połączenie z kołami poprzez przekładnię i drążki.
    Pozdrawiam.
  • tomaszwrc
    Rider
    • 2010
    • 368
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] tarcze hamulcowe pofalowane

    podczas zmian opon wczoraj zauważyłem że lewa przednia tarcza jak przejadę palcem jest pofalowana, z prawej idealnie równo(bynajmniej nic nie wyczułem).
    Czy to oznaka pokrzywionych?
    Nadmienię iż, czasem przy hamowaniu z większej prędkości, słychać takie jakby "stukanie" coś jakby klocek nie odbijał i ocierał... Klocki mam dobre
    Będę wdzięczny za sugestie

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      jak masz pofalowane tzn że układ hamulcowy jest niesprawny tzn zacisk jest niesprawny i nierówno hamuje najpierw to zregenerować zacisk sprawdzić prowadnice itp później niestety tylko wymiana kompletu tj tarcze plus klocki mimo że jedna jest sprawna a najlepiej wpierw podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić jak hamuje przód
      oczywiście można przetoczyć tarczę jeśli jeszcze ma tolerancję ale to tylko półśrodek najpierw zacisk sprawdzić jeśli da się usunąć usterkę nierównej pracy a później wybrać dalsze kroki tj. albo przetaczanie albo wymiana kompletu tarcze plus klocki

      Komentarz

      • tomaszwrc
        Rider
        • 2010
        • 368
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        na pewno wymiana, ponieważ i tak ją planowałem w najbliższym czasie, zastanawiało mnie tylko to czy to że są pofalowane, przekłada się na to bicie o którym pisałem.

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          efekt pofalowania tarcz może być również wynikiem przegrzania i wjechania w wodę jeśli to jest to to zacisk powinien być sprawny ale nie zaszkodzi go sprawdzić podczas wymiany tj pracę tłoczka czy nie ma wżerów na powierzchni roboczej, prowadnice zacisku itp. jeśli tarcza pofalowana to podczas hamowania klocek się odbija raz do przodu raz do tyłu wynik nierównej powierzchni tarczy

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            no ja bym tak pochopnie wniosków nie wyciagał ale po kolei.
            Co znaczy pofalowana tarcza? 1 to znaczy że na powierzchni tarcia są fałdy ? 2 bicia tarczy- palcem na pewno nie sprawdzisz...
            Jeżeli ta pierwasza opcja to opcji jest wiele począwszy że ktos założył klocki nowe do zjechanej tarczy i sie same starły. Dostały się zanieczyszczenia i pomogły zrobic rysy.

            Tarcze z biciem to objaw zazwyczaj ich nagrzania i nagłego schłodzenia ale nie koniecznie to także efekt mocnego hamowania i przegrzania cos jak hartowanie ale nie koniecznie ale i kiepskiej jakości tarcze moga tak wygladać po paru mocnych hamowaniach

            Komentarz

            Pracuję...