Dziwny problem z hamulcami w O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mick78
    Classic
    • 2011
    • 11

    Dziwny problem z hamulcami w O1

    Ja swoja belkę kupiłem za 240 zł z tarczami i linkami. Do tego należy doliczyć klocki ( około 70 zł ATE) ,tuleje (70 zł lemforder) oraz zestaw naprawczy tłoczków z nowymi uszczelkami około 40 zł. Całość zamyka się w 420 zł. Tak przynajmniej było u mnie
  • sslawekk
    Ambiente
    • 2010
    • 111
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Dziwny problem z hamulcami w O1

    Witam! Przedwczoraj jadąc z Częstochowy do Rybnika, po przejechaniu jakichś 30km, przy próbie hamowania pedał hamulca zszedł bez oporów do podłogi - hamulców brak - szybkie powtórne naciśnięcie - hamulce znowu są - dobrze, że sytuacja nie była podbramkowa :evil: Jadę dalej już dużo spokojniej, co jakiś czas sprawdzając czy hamulce są, czy ich brak - jeszcze 2 albo 3 razy w kierunku Rybnika pedał zszedł do podłogi. Po drugim razie zatrzymałem się, żeby się przyjrzec, co mogło się stac i tak - wycieków płynu nigdzie nie widac, płyn w zbiorniczku wprawdzie bliziutko minimum ale jest, żadna kontrolka związana z układem hamulcowym się nie świeci na desce, tylne prawe koło parzy, z tyłu mam niestety te cholerne bębny jeszcze, więc za wiele nie poogladałem, wczoraj rozebrałem bęben i wszystko wygląda ok, poza tym że po zimie znowu tam sporo syfu się nagromadziło, powodowało to tarcie i przez to koło było gorące. Dodam, że wracając wieczorem z Rybnika hamulce ani razu nie odmówiły posłuszeństwa - jechałem dużo spokojniej i temperatura na dworze też już była kilka stopni mniejsza. Kilka pytań:
    - co może byc przyczyną takiego zachowania się pedału hamulca?
    - jaka jest minimalna grubośc okładzin na szczękach hamulcowych? Te u mnie wyglądają naprawdę nieźle wydaje mi się, mają około 3-4mm grubości
    Bardzo proszę o jakieś rzeczowe sugestie co mogło się stac :roll:
    Pozdrawiam!
    O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

    Komentarz

    • owieczka
      Classic
      • 2011
      • 36

      #3
      Wiesz nie wiem jaka powinna być prawidłowa grubość szczęk ale jeżeli odległość szczęk od bębna jest zbyt duża to mogą wystąpić podobne objawy. Może być też winna pompa hamulcowa.

      Komentarz

      • sslawekk
        Ambiente
        • 2010
        • 111
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Odnośnie pompy, to też tak pomyślałem, ale pytałem znajomego mechanika i powiedział, że pompy same się nie naprawiają, jeżeli by coś się z nią stało, to objawy nie ustąpiły by ot tak... Z tymi szczękami też mi to nie pasuje, bo było by chyba podobnie, a całą drogę powrotną, blisko 100km hamulce działały za każdym razem prawidłowo. Mam taką teorię swoją, że przyczyną mogło byc to grzejące się koło, które mogło spowodowac zagotowanie się płynu hamulcowego i stąd wpadający w podłogę pedał - nie wiem, nie znam się na tym i liczę, że ktoś coś podpowie, bo nie chcę wymieniac bez potrzeby nie wiadomo ilu części w samochodzie... Dzięki, czekam na dalsze sugestie...
        O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Sprawdz bebny pod katem zacinania sie mechanizmow. Jesli masz niesprawny tyl a w szczegolnosci jedna strona jest uposledzona to taki efekt generuje. Pozornie tyl ma wplyw nawet na twardosc z przodu.
          Smarowanie powinno pomoc.

          Komentarz

          • sslawekk
            Ambiente
            • 2010
            • 111
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Chyba znalazłem potwierdzenie swoich przypuszczeń na tej stronie http://docs5.chomikuj.pl/27098021,PL...-Hamulcowy.pdf
            Cytat: Wadą płynów hamulcowych jest ich zdolność absorbo-
            wania wilgoci z powietrza, gdyż woda w płynie hamul-
            cowym obniża jego temperaturę wrzenia. Między innymi
            z tego powodu płyn musi być okresowo wymieniany. Do
            innych powodów wymiany płynu należą zanieczyszcze-
            nia pochodzące z trących się części i pył z powietrza.
            Wysokie temperatury powstające podczas hamowania
            przenoszą się z wkładek i szczęk hamulcowych na płyn i
            elementy gumowe tłoczków oraz cylinderków, powodu-
            jąc starzenie się płynu i elementów z gumy.
            Podczas długotrwałego hamowania może dochodzić do
            przekroczenia temperatury wrzenia płynu i przejścia czę-
            ści płynu w postać pary. Para, w przeciwieństwie do cie-
            czy, daje się sprężać i może się okazać, że skok pedału
            hamulca nie wystarczy do wytworzenia potrzebnego ci-
            śnienia w układzie uruchamiającym i samochód nie bę-
            dzie hamowany lub będzie słabo hamowany.
            Do obniżania się temperatury wrzenia płynu przyczynia
            się absorbcja wody (w niektórych sytuacjach może woda
            stanowić 1...1,5% objętości płynu po przebiegu 10 000
            km lub 6 miesiącach eksploatacji), dlatego płyn hamul-
            cowy należy wymieniać z częstotliwością określoną przez
            producenta pojazdu.

            Spojrzałem w książkę serwisową i rzeczywiście termin ważności płynu minął 26 marca 2009, czyli muszę wymienic płyn i wymienie też na pewno cylinderek w tylnym prawym kole dla pewności, choc nie wygląda na uszkodzony. Podpowiedzcie jaki płyn jakiego producenta najlepiej kupic? Dzięki za zainteresowanie :wink:
            O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

            Komentarz

            • dominik9420
              L&K
              • 2012
              • 1136

              #7
              sslawekk,
              Jest tak jak piszesz. płyn długo nie wymieniany traci swoje właściwości, i nawet nie wielka ilość wody powoduje spadek skuteczności ok. 15-20%
              U mnie samochód nie ma lekko i wymieniłem płyn na MOTUL DOT 5.1 Co prawda proponowany jest do samochodów sportowych, ale co jak co na hamulcach nie powinno się oszczędzać
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                płyn 5.1 jest do aut sportowych i powinno wymieniać się go nie rzadziej niż co rok. lepszy jest np. ate typ 200. wystarczy spokojnie na 2 lata.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • sslawekk
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 111
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Tony065
                  płyn 5.1 jest do aut sportowych i powinno wymieniać się go nie rzadziej niż co rok. lepszy jest np. ate typ 200. wystarczy spokojnie na 2 lata.
                  I tak chyba właśnie zrobię, bo nie uśmiecha mi się co roku bawic z płynem hamulcowym...
                  Dzięki śliczne wszystkim za podpowiedzi i pozdrówki!

                  Ps: Do tego wszystkiego wylał mi się tylni amortyzator i od wczoraj czytam i myślę jakie amory kupic, B6 chyba jednak za drogie, a odnośnie B4 i KYB Excel G każdy pisze co innego, zależy mi głównie, żeby auto nie straciło za bardzo na komforcie a jednocześnie nie bujało nim jak starą łajbą. Bardzo podobało mi się zawieszenie w Focusie MK1, którym jeździł mój tata, było sprężyste a jednocześnie komfortowe, ciekawe jakie i jakiej firmy amortyzatory były tam założone...może ktoś wie? Planuję wymienic komplet, bo mają już nastukane ponad 240tys km, oczywiście tydzień temu na przeglądzie wyszło, że najsłabszy ma 60% - jeszcze długo pan na nich pojeździ, octavia twarde auto - rzekł pan diagnosta :P
                  O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    sslawekk, jak już idziesz a takie grube mody :wink:, to zmień hample z tyłu na tarczowe. z amorów, to B4 miałem przez 2,5 roku. na koniec pokazały po ok. 55% sprawności. kyb excel g też dobre. można założyć również sachs touring. btw, co masz jeszcze dłubnięte, bo ALH i 140KM :?:
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • trooper
                      Rider
                      • 2011
                      • 525
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      sslawekk, zerknij jeszcze do mojego tematu, miałem podobny problem:
                      Moja Balbina

                      Komentarz

                      • dominik9420
                        L&K
                        • 2012
                        • 1136

                        #12
                        Zamieszczone przez Tony065
                        to zmień hample z tyłu na tarczowe.
                        Ostatnio znalazłem na tył od porche brembo 4-ro tłoczkowe 312 :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                        Pozdrawiam i Szerokości!
                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2487
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          w temacie hamulców w OI już dawno powiedziano/napisano, że to co jest fabrycznie to kpina z klientów. jak można do auta ważącego na pusto ok. 1300-1400kg wstawiać zestaw z auta sporo lżejszego o śmocy 75KM :?: :evil: ale 312 na tył to już lekka przesada. no chyba, że ktoś chce uprawiać drift po japońsku :diabelski_usmiech
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • sslawekk
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 111
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Tony065
                            sslawekk, jak już idziesz a takie grube mody :wink:, to zmień hample z tyłu na tarczowe. z amorów, to B4 miałem przez 2,5 roku. na koniec pokazały po ok. 55% sprawności. kyb excel g też dobre. można założyć również sachs touring. btw, co masz jeszcze dłubnięte, bo ALH i 140KM :?:
                            Czy ja wiem czy grube mody? Auto ma oryginalnie nalatane 241000 km i amorki też tyle, prawy tylni amor się skończył - wylał się, na szczęście się nie zablokował i narazie można ostrożnie jeździc dopóki czegoś nie kupię. Co do tarcz na tył to już od dłuższego czasu nad tym myślałem i chyba w końcu to zrobię, tym bardziej, że przejrzałem allegro i jest w niedalekiej okolicy do kupienia kompletna belka 230mm za 2 stówki, brakuje tylko linek od ręcznego, na dniach pojadę ją zbadac i zobaczę co to warte. A co do silnika to mam założone wtryski z ASV tylko + program Dynosoftu - nic więcej nie odbiega od serii i raczej nie ma planów w tym kierunku...choc kusi jak cholera :P Pozdrówki!

                            Trooper wygląda na to, że problem wręcz identyczny miałeś. Ja jak narazie przeczyściłem i posprawdzałem bęben, który się tak grzał, dziś przejazd dwa razy po 40km i wszystko ok - koło się nie grzeje, hamulce są za każdym razem, a płyn po niedzieli będę wymieniał. Dzięki za linka :wink:
                            O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                            Komentarz

                            • dominik9420
                              L&K
                              • 2012
                              • 1136

                              #15
                              Zamieszczone przez Tony065
                              1300-1400kg wstawiać zestaw z auta sporo lżejszego o śmocy 75KM :?: :evil: ale 312 na tył to już lekka przesada.
                              W mojej maździe z tyłu są takie tarcze jak w skodzie z przodu :diabelski_usmiech

                              [ Dodano: Czw 02 Maj, 13 20:39 ]
                              czyli 280
                              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                              Pozdrawiam i Szerokości!
                              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                dominik9420, która to mazda :?: MPS :?:
                                Dobra, to pokaż mi cywilne auto z wentylowanymi tarczami z tyłu, najlepiej z lat 2000-2005 :diabelski_usmiech
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • dominik9420
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1136

                                  #17
                                  Tony065, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=68042
                                  Ja nie mówiłem, że wentylowane tylko zwykłe tarcze
                                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                  Pozdrawiam i Szerokości!
                                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                  Komentarz

                                  • sslawekk
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 111
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Witam! Kupiłem dziś belkę od golfa iv, tarcze i klocki chyba niedawno zmieniane, bo są jak nowe. Wiem, że muszę dokupic linki hamulca ręcznego, bo są inne, a w nowo nabytej belce poucinane, a jak jest z przewodami hamulcowymi? Czy taka redukcja załatwi sprawę http://www.google.pl/imgres?imgurl=h...QEwAg&dur=7253 , czy muszę kupowac całe kompletne przewody pod tarcze?
                                    O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

                                    Komentarz

                                    Pracuję...