[O1] Octavia 1,9 TDI praca na 3 cylindrach, kopci na niebies

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Miodas
    Classic
    • 2015
    • 4

    [O1] Octavia 1,9 TDI praca na 3 cylindrach, kopci na niebies

    r2r, moja dostała dziś bukiet tulipanów bo jutro kwiaty 2x droższe
  • 2mirAS
    Classic
    • 2013
    • 7

    #2
    [O1] Octavia 1,9 TDI praca na 3 cylindrach, kopci na niebies

    Przeciągnąłem na 'trójce' przy wyprzedzaniu do 120km/h , odpuściłem gaz a silnik zamiast zejść z obrotów wszedł mi na prawie 5000 obrotów i zgasł. Po tym incydencie odpalił bez problemów, ale chodzi jak traktor i kopci na niebiesko. Przy okazji okazało się że rozpadła się 'gruszka' przed turbiną (przerdzewiała). Na komputerze błędów nie pokazuje. Możliwe, że przyciął się jeden wtryskiwacz (na komputerze pokazywał gorszą pracę czwartego wtryskiwacza), a może to usterka mechaniczna i poleciał korbowód lub pękł tłok, albo przestawił się rozrząd? Ale czy by odpalał bez problemów? Proszę o podpowiedzi, bo nie wiem czy szukać drugi silnik?
    2mirAS

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz ustawienie rorzadu i kompresie .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        a jak olej jest, jezeli olej jest to kontrola sprężania silnika. Kopcenie na niebiesko objaw spalania oleju. Może sie okazać iz turbina tez może mieć dość...

        Komentarz

        • 2mirAS
          Classic
          • 2013
          • 7

          #5
          Nie zaobserwowałem czy bierze olej, bo nie jeżdżę nim. Nie chcę zarżnąć silnika do reszty... Zauważyłem tylko, że bardziej kopci na niskich biegach... i nie pojedzie więcej niż 110km/h, ale co dziwne raz udało mi się ruszyć ze skrzyżowania dynamicznie z piskiem opon?????
          2mirAS

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            2mirAS, jak długo działał na tych 5000 obr? Mi to wygląda na zaciągnięcie oleju z intercoolera i jego spalenie przez turbinę.

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Sprawdz kompresje.... nie chce szerzyc czarnowidzctwa... ale mogą byc zgiete korby...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • 2mirAS
                Classic
                • 2013
                • 7

                #8
                wow

                [ Dodano: Nie 05 Maj, 13 23:55 ]
                Na 5000 obr silnik pracował ok 5 sek bo prawie od razu zgasł; Po zaciągnięciu oleju przez intercooler jak długo silnik by go przepalał, bo kopcił dłuższy czas i kopci nadal...?
                2mirAS

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Przy takim układzie, to może już być po silniku. Jak radzi przemik, sprawdź kompresję na każdym cylindrze. To pokaże, co się podziało z uszczelnieniem tłoka, uszczelką głowicy itd.

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    ciężko powiedzieć ja widze dwie opcje
                    1 turbina juz jest rozjechana i puszcza olej (to jej ostatnie podrygi)
                    2 silnik jest uwalony i puszcza olej przez pierścienie.
                    Czy tak czy siak kontrola sprężania najwięcej powie , czyli wracamy do początku a wróżby potem

                    Komentarz

                    • 2mirAS
                      Classic
                      • 2013
                      • 7

                      #11
                      Brak ciśnienia na czwartym cylindrze, silnik do remontu.... Dziękuję wszystkim za podpowiedzi...

                      [ Dodano: Nie 12 Maj, 13 17:25 ]
                      A MOŻE KTOŚ MI PODPOWIE ILE MOŻNA WZIĄĆ ZA SKODĘ OKTAWIĘ Z 2004 19 TDI (90KM) Z POLSKIEGO SALONU Z PRZEB 218 TYS Z USZKODZONYM SILNIKIEM?
                      2mirAS

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Mieliśmy nosa. Jeżeli masz AHF-a to jest 110 KM. 90 KM ma ALH. Te silniki mają to do siebie, że remont dużo nie kosztuje. Można też trafić za dobre pieniądze używki. Kupujesz silnik do 2000 zł. Przekładka niechby 1000 i jeździsz następne kilka lat.

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        Pracuję...