Dziwne trykanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariuszpl79
    Classic
    • 2014
    • 4

    Dziwne trykanie

    Tylko żeby umyć tak reflektor od środka to trzeba go przed rozkleić ? :|
  • Zbyhoo
    Ambiente
    • 2012
    • 112

    #2
    Dziwne trykanie

    Od jakiegoś czasu czasem słyszałem lekkie trykanie przy skręcaniu w prawo. Dźwięk dochodził z prawej strony z przodu.
    Jak stwierdziłem, że się troche nasililo i nie są to moje wymysły, postanowiłem wymienić prawy przegub zewnętrzny, ale dzwięk jest nadal i wydaje mi się, że się nasila z czasem.
    Ostatnio słyszałem go nawet jadąc prosto, albo stojąc na luzie (ale zawsze tylko przez chwilę, nie ciągle).
    Jakieś pomysły co to może być?
    Przegub wewnętrzny? To czemu na postoju..?
    Sprzęgło? dwumas? to czemu przy skręcie w prawo? ślizgania i telepania budy nie ma.
    A może jakiś syf w wentylatorach?
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

    Komentarz

    • Dy3mek
      Classic
      • 2013
      • 25

      #3
      przyjrzyj się paskowi klinowemu u mnie też się tak zaczynało. swój problem opisałem tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69010
      1.9 - 130km

      Komentarz

      • Zbyhoo
        Ambiente
        • 2012
        • 112

        #4
        Update:
        Nic z napinaczem nie robiłem, ale wczoraj na zimnym silniku słyszałem, że ślizga się pasek.
        No i "100 pytań do.."
        Czy to może potwierdzać diagnozę Dy3mek?
        Domyślam się że wymienia się cały napinacz i pasek, a nie tylko np. rolkę. Chociaż sam pasek wygląda dobrze. Dobrze myślę?
        Polecacie jakieś marki?
        Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

        Komentarz

        • Dy3mek
          Classic
          • 2013
          • 25

          #5
          Jak się pasek ślizga to wymiana rolek nic nie da, je się wymienia jak szumią łożyska albo mają luz. Jeżeli nie chcesz kombinować to wymień pasek z całym napinaczem. ja bym wymienił pasek bo najtańszy i zobaczyłbym czy się coś zmieniło jak tak to bym to zostawił a jak nie to bym założył nowy napinacz ze starym paskiem i obserwował bo jeżeli stary nie jest popękany to i się nie ślizga to niech jeździ a nowy na półkę i czeka na swoją kolej.

          Pozdrawiam
          1.9 - 130km

          Komentarz

          • Zbyhoo
            Ambiente
            • 2012
            • 112

            #6
            Dy3mek, poczytałem troche na forum i jest dużo o sprzęgiełku alternatora, ale wszedzie tematy dotyczą OI. A coś mi świta, że OII nie ma sprzęgiełka (a może to chodziło o kompresor? ;/ ).
            Ogólnie chodzi mi o to, czy jak wymienię napinacz i pasek, to nie będzie to kamuflowanie skutków, zamiast usunięcia przyczyny.
            Bo to trykanie to dla mnie jakiś dziwoląg..

            Edit:
            Poczytałem i już wiem, że sprzęgiełko siedzi w rolce alternatora. Ale nadal (z tego co rozumiem) trykanie napinacza (o ile to właśnie napinacz tryka) może być wywołane zacieraniem sprzęgiełka, czyli nie ma konkretnej diagnozy.
            Proszę o radę, bo w czwartek jadę za granicę i wolałbym się nie martwić po drodze.
            Byłem w serwisie i powiedzieli, że nie mogą postawić jasnej diagnozy i żebym czekał aż się rozsypie.
            Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

            Komentarz

            • Dy3mek
              Classic
              • 2013
              • 25

              #7
              w serwisie to tak trochę Ci dobrze powiedzieli. sprzęgło na alternatorze jak się przycina może blokować pasek a tym samym powstają wibracje i odgłosy z paska. ja u siebie wymieniłem sprzęgiłeko ale ostatecznie ucichło jak zmieniłem napinacz. a jak chcesz sprawdzić sprzęgło to zdejmij pasek przytrzymaj mocno palcem śrubę alternatora w środku kółka pasowego i pokręć nim. jak w jedną stronę będzie śruba stała kółko się kręciło to jest ok a jak śruba będzie kręciła w obie strony razem z kołem pasowym to znaczy że się przycina.
              1.9 - 130km

              Komentarz

              Pracuję...