Witam! W moim aucie miałem ten sam błąd i okazało się że zaciera się tłok przestawiacza kąta wtrysku. Podejrzenie padło też na N108 ale był OK. Na początku też chodziło raz dobrze a raz źle. Potem było tylko gorzej. Coraz głośniej ,a muł że głowa boli. Poczytaj mój temat, może coś ci rozjaśni sprawę.
Brak mocy, dziwne objawy
Zwiń
X
-
Jacek, dzięki poczytam w wolnej chwili.
Przemik, wysłałem Ci pw
[ Dodano: Wto 04 Cze, 13 18:10 ]
Powiedzcie mi proszę skąd pobrać ten program (najlepiej z jakąś instrukcją obsługi) oraz jaki ma być ten kabelek.
Przemyślałem i doszedłem do wniosku, że kabel pewnie nie raz mi się przyda.OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
przemik,
Wysłałem wczorajszego na pw ponownie
Czy to ma być taki kabelek? http://allegro.pl/kabel-interfejs-di...251626100.html
[ Dodano: Sob 08 Cze, 13 15:24 ]
Dziś wykonałem pierwsze swoje logi.
Linki załączam poniżej.
LOGI STATYCZNE:
LOGI BASIC SETTING:
OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Albo padł zawór N108 w pompie wtryskowej... albo przerwał sie kabelek do niego, lub sama wtyczka zgnila.
Sprawdz kabelkologie na początek
Zawór N108 jest w tyle pompy wtryskowej.
Widac ze jest tez problem z utrzymaniem podcisnienia w uladzie sterowania turbosprezarką... ale najpierw walczymy z błędem 17656.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
przemik, Zawór o którym napisałeś prawdopodobnie znajduje się pod tym „wspornikiem”
Do niego dochodzi kabel (dwie żyły)
Następnie do tych wtyczek:
Do tego miejsca jest ok (nie wiem jak przy samym czujniku/pompie – jak wspomniałem wspornik zasłania) Ale palcem przy samej pompie ruszałem kablami i nic się nie powyrywało. Chyba, że jest tam przy samym czujniku jakoś zamocowany.
Następnie przewody w wiązce idą dalej pod aku. Być może z drugiej strony coś nie łączy? Chyba trzeba baterię wyjąć i szukać drugiego końca kabla, chyba, że wiecie gdzie…?
No I pytanie co to jest między wtyczkami. Poprzedni właściciel twierdził, że zakładał chipsa. Z kolei auto jak na 110 ps wkręcało się nadzwyczaj dobrze. Nie mam porównania do innego 110ps, bo nie jechałem. Czy to może świrować coś z tym zaworkiem? Można to wyjąć i spróbować?
[ Dodano: Sob 08 Cze, 13 20:24 ]
Odpiąłem boxa i zrobiłem logi dla 000 i 004
Statyczne;
Basic Set...
[ Dodano: Sob 08 Cze, 13 20:32 ]
Niektóre wartości się zwiększyły, ale nie wypowiadam się dalej w tej kwestii z braku wiedzy
[ Dodano: Sob 08 Cze, 13 20:35 ]
Nie pozostaje mi chyba nic innego jak dalej szukać po kablu. Wyjąć aku i szukać w wiązkach.
Chyba spróbuję zdjąć wspornik na pomnie i dobrać się do czujnika, a potem dalej po kabluOCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
nie che cie martwic , ale te logi skazuja jednoznacznie na problem z pompa wtryskowa a dokładnie wskazuja na zacienty kosz wewnat pompy . jest to dosyc czesta usterka tych pomp . zmierz jeszcze opornosc n108 . zmierz jeszcze opornosc n108 opornosc powinna byc miedzy 12-20 omów mierzysz to miedzy 9 i 10 pinem .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81te logi skazuja jednoznacznie na problem z pompa wtryskowa a dokładnie wskazuja na zacienty kosz wewnat pompy .
Wydaje mi się, że gdybym jechał w miarę średnio dynamicznie, to problem występował by zupełnie rzadziej... - dlatego muszę mieć więcej informacji o usterce, o której napisałeś.
Dalej - oczywiście sprawdzę oporność na pinach, ale zastanawiam się czy przy samym N108 przy czujniku jest jakaś wtyczka, czy jest on podłączony kablem na stałe???
Musze też sprawdzić nie tylko oporność, ale także napięcie jaki podaje kabel do N108. Może być tak, że oporność będzie ok, natomiast gdzieś po drodze kabel będzie gubił napięcie.
Dlatego muszę cały ten kabel sprawdzić.
Orientujecie się czy on gdzieś jeszcze po drodze się łączy w kostkach czy już idzie do ECU bezpośrednio we wiązce?
Zastanawiam się do którego pinu jest podpięty drugi koniec kabla - warto może zmierzyć przepływ prądu na całej nitce?
No i czytałem też gdzieś, że z poziomu VAGa można sprawdzić działanie N108, nie wiem tylko jeszcze jak.
Muszę wykonać wszystkie w/w czynności zanim zdecyduje się zaprowadzić auto na demontaż pompy.
Panowie - uprzejmie proszę o wskazówki na powyższe pytania.
Dziękuje.
[ Dodano: Nie 09 Cze, 13 17:11 ]
EDIT
No to pobawiłem się troszkę miernikiem. Wyniki następujące:
Oporność między 9 a 10 pinem = 15,5 omów.
A teraz coś co budzi we mnie niepokój – czyli napięcia:
Napięcie było mierzony na każdym pinie poprzez dobre wkłucie się w pin od du*y strony wtyczki czerwonym przewodem miernika, czarny przy masie aku. Wszystko robiłem 2 razy.
Napięcie mierzone w kostce na włączonym zapłonie:
- 10 pin = 12,5V 9 pin = 11,94V
Napięcie mierzone w kostce na odpalonym silniku:
- 10 pin = 14V 9 pin 1,04V
I na koniec napięcie zmierzone w kostce po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu
- 10 pin = 0,41 V 9pin = 0,41V
Nie jestem elektronikiem, ale wg mnie coś nie gra z napięciami.
Proszę oświećcie mnie.
[ Dodano: Nie 09 Cze, 13 18:25 ]
Dodaje nowe logi, bo wg mnie zmieniły się:
Statyczne:
BS:
[ Dodano: Nie 09 Cze, 13 19:47 ]
Zrobiłem małą przejażdżkę a potem kolejne logi:
BASIC SET:
STATYCZNE;
Znacznie odbiegają od tych wykonanych wczoraj.
Proszę o interpretację.OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
w takim razie moje przypuszczenia były błedne . podoginaj blaszki w tej duzej kosce i zapryskaja ja kontaktem bo najprawdopodobniej tam był problem .jedynie co to mozesz porawic poczatek wtrysku .a co do twoich pomiarów to powino sie sprawdzac napiecie na odpietrej wtycze . to normalne ze na pinie 9 miałes niskie napiecie bo ten przewód idzie do ECU które steruje zaworem n108 po przez mase .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Sorki, ale jakie blaszki? O jakiej kostce piszesz? na pompie, czy tam gdzie mierzyłem napięcia?
Dodam tylko, że przed ostatnimi logami zrobiłem małą rundę i niestety złapał notlaufa, a logi są właśnie po tej wycieczce.
Wytłumacz prosze jaśniej jakie styki/puszki sprawdzićOCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81ustaw pocztek wtrysku na ok 50
nadmienię raz jeszcze, choć pewnie pisałem to gdzieś w poczatkowych postach...
W zeszłym roku wymieniany był kompletny rozrząd. Czasu trochę minęło, ale zrobiłem na tym rozrządzie dopiero jakieś 7 do 8 tysięcy.
Czy to może mieć związek?>
Wymiana była w ASO. Części oryginał. Mam tą usługę jeszcze na gwarancji.OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Ale muszę mieć pewność, że przyczyną mocich dolegliwości jest to, że oni coś przeoczyli po wymianie rozrządu. Jeśli się pomylę to mnie skroją za usługę, a jeśli oni zawinili muszą to poprawić.
pytania nasuwają się takie:
1. czy po takim przebiegu jak napisałem mogło się coś przestawić w rozrzadzie?
2. Jak ustawia się początek wtryskuOCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
No i zawór N108 ruszył... czyli miałem racje o zgniłej wtyczce.
Ustaw statyczny kąt wtrysku i bład zniknie, a kostke o ktorej pisze Damian spryskaj kontakt sprayem.
Tutaj film pogladowy jak to zrobic
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
A najlepiej jedz do kogos kto w 15 min to zrobi - ustaw tak zeby w 000 Basic Settings tam gdzie masz teraz 84-87 było 55-60 i bedzie git.
Jak bedzie po problemie zapraszam ponownie z kompletem logów.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Nie jestes im w stanie teraz dowieść, ze wypuscili Cie ze źle ustawionym zaplonem.
Jedz do kogos niech to ustawi i bedziesz mial problem z głowy.
Przynajmniej wiesz juz jak ma byc i jak sobie to sprawdzic. :wink:Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikNie jestes im w stanie teraz dowieść, ze wypuscili Cie ze źle ustawionym zaplonem.
Ile taka usługa +- może kosztować?OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Ok, w takim razie jutro postaram się gdzieś u kogoś umówić na to ustawianie.
Mam nadzieję, że po tej czynności nie będę już łapał notlaufa.
dodam jeszcze, że jak silnik jest bardzo rozgrzany, to jest spory problem z jego uruchomieniem, ale to chyba nie bardzo ma z tym związek.OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Dziś pobawiłem się tą wtyczkę i kabelkologią + kontakt spray na bogato
Następnie wykonałem logi:
Statyczne:
Basic setting:
potem była bardzo ostra przejażdżka. Na każdym biegu but do końca praktycznie i tak kilka razy. Najciekawsze jest to, że „notlauf” – no właśnie był dosłownie chyba przez kilka chwil, ponieważ po chwili auto znowu jechało dynamicznie ( a nie gasiłem ).
Po powrocie do garażu i podłączeniu kompa – 17656 niestety powrócił.
Logi po powrocie z ostrego galopowania:
Tylko Basic setting:
robi się coraz bardziej ciekawiej.
Co myślicie o tym wszystkim?
EDIT:
W piątek jestem umówiony w ASO - tam gdzie był rozrząd robiony w ramach usługi gwarancyjnej. Tylko nie wiem czy ciągle chodzi o kąt wtrysku...
[ Dodano: Pon 10 Cze, 13 21:31 ]
Zapomniałem Wam powiedzieć, że byłem dziś u kilku mechaników aby umówić się na to ustawianie kąta wtrysku. Ci co wiedzieli o czym do nich mówię mieli wolne terminy za tydzień do dwóch. Pozostali mówili „przyjedź pan coś poustawiamy i popatrzymy”, ale ostro się przy tym drapali po głowach.
Najwcześniejszy termin to właśnie w ASO piątekOCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
Komentarz