Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] padła turbina na autostradzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] padła turbina na autostradzie

    krzynol Najlepszego

  • #2
    [Inne] padła turbina na autostradzie

    jechałem autostradą i chciałem sprawdzić v-max. Prędkość doszła do 210km/h i nagle ciach - brak mocy. Na szczęście był zaraz zjazd z autostrady, ale musiałem tak przejechać jeszcze ze 2km . zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik.
    Po chwili odpaliłem ponownie silnik chcąc sprawdzić czy moc wróciła bo pomyślałem że złapał notlauf, ale niestety nie. Silnik mocno zaczął kopcił na biało i coś brzęczało. Im więcej dodawałem gazu to brzęczenie to nasilało się. zgasiłem silnik i sprawdziłem olej. Bagnet był suchy.
    auto zostało z holowane do mechanika i obecnie czekam na nowe turbo.

    Czy jest szansa że silnik nie ucierpiał? Auto odpala normalnie, pracuje równo, tylko brzęczy coś.
    Co może tak brzęczeć?


    Silnik - ARL

    Komentarz


    • #3
      kawalki wirnika w czesci zimnej ... ale moge sie mylic...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Nowa turbina już wstawiona, auto jeździ jak dawniej :diabelski_usmiech
        w turbinie urwał się wirnik w części gorącej i to on musiał tak hałasować. Tzn trzymał się ośki, ale gibotał na wszystkie strony.
        Olej z silnika poszedł do wydechu tak że na początku ostro kopcił jak przycisnąłem, ale teraz już zdecydowanie mniej kopci. Pewnie trochę jeszcze potrwa zanim te resztki oleju się wypalą?

        Komentarz


        • #5
          kata masz? Jeżeli tak to zaraz pewnie jego pora przyjdzie z powodu oleju.

          Komentarz


          • #6
            tak mam kata i właśnie o niego cały czas się boję.
            a w jaki sposób się zorientuje że kat się kończy? Jakie są objawy uszkodzonego katalizatora bo na razie wydaje się byś wszystko ok

            Komentarz


            • #7
              to zależy czy masz sondę na kacieale za pewne nie.
              Objawy: mocno zamulony silnik, puszcza bąki ,kopcenie, wieksze spalanie, zmiana dżwieku silnika, dzwonienie z wydechu...
              To teoria a praktyka może być inna.

              Komentarz


              • #8
                ok, ale może jest szansa ze kat przeżyje i że olej się pomału wypali.
                Na razie zrobiłem po awarii ok 150km i wszystko jest dobrze, auto zaczęło zdecydowanie mniej kopcić. Zobaczymy

                Komentarz


                • #9
                  zawsze jest szansa że rozejdzie sie po kościach. spoko nie ma sie co spinać...Jak sie przytka to będziesz sie martwił.

                  Komentarz


                  • #10
                    wywalenie kata tylko by ulzyło Octawi... a tak fura sie meczy...
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez przemik
                      wywalenie kata tylko by ulzyło Octawi... a tak fura sie meczy...
                      co polecasz wstawić w miejsce kata?
                      czy przez brak kata nie będzie głośniej? - tego się najbardziej obawiam :/

                      Komentarz


                      • #12
                        troszke będzie głośniej lecz niewiele, za to fura odżyje lecz uważaj na przeglądach i na policje by Ci problemu nie narobili... kata wycinasz ze środka a zostawiasz to cygaro by choć wyglądało iż masz kata . A strumienicę bym sie nie bawił.

                        Komentarz


                        • #13
                          abba, rozciąć puchę, wywalić kata /i go sprzedać za ładnych parę stów/, w jego miejsce wspawać odpowiedniego kalibru rurę, całość zaspawać i cieszyć się dalszą jazdą. diesel nie jest taki głośny, więc nic wielkiego się nie stanie.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz


                          • #14
                            no tak właśnie zacząłem sobie czytac o tym w necie i widzę że do tego dochodzi jeszcze smród spalin :/

                            a co myślicie o takim tłumiku w obudowie katalizatora:
                            Link

                            Komentarz


                            • #15
                              Heh...
                              Od dawno jezdze bez kata w moim AFN.
                              Wykrecasz ten element wydechu gdzie siedzi KAT... zaraz za sprezarką... wybijasz to co zaostalo z KATa... wysypujesz do reklamowki i sprzedajesz.
                              A Octawia przestaje się meczyc... ot i cała robota.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X