ABS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • osp1111
    Classic
    • 2014
    • 5

    ABS

    Pixon, dzisiaj kupiłem ten bb7
    nie chce na początek się denerwować przy hydraulice
    bb7 bardzo dobrze się sprawuje i wszystko można zrobić w terenie
    jak na razie stawiam na nie zawodność w każdych warunkach

    a avid wiadomo jak to jest z tym
  • bqal
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    ABS

    Witam forumowiczów... dziś rano włączyłem zapłon i zapaliła mi się kontrolka ABS po sprawdzeniu vagiem. wyskoczyły mi 2 błędy związane z tym problemem
    *00283 czujnik ABS lewy przód
    012 usterka elektryczna w obwodzie
    * 01316 ABS moduł sterujący ABS
    79-00
    co może być powodem tych błędów jeśli wymienię czujnik na nowy to problem zniknie ??
    czy czeka mnie wymiana czegoś więcej :x wydaje mi się ze to nie jest jednak wina czujnika tylko jakiś kabli itp. dodam ze dzień wcześniej nic się nie zapaliło w trakcie jazdy ... dopiero po powrocie do domu i po nocy nagle się pojawiła kontrolka... co zrobić /sprawdzić w pierwszej kolejności ?? miał ktoś taką usterkę?? pomocy :cry:

    Komentarz

    • richi9
      Rider
      • 2011
      • 427

      #3
      wykasuj bład vagiem i jazda . może miał zły humor.
      Drugi bład może byc wynikiem pierwszego i przy okazji oglądnij sam czujnik i tarczę impulsową no i kable...

      Komentarz

      • bqal
        Classic
        • 2012
        • 13

        #4
        problem w tym ze nie mogę wykasować tego błędu taj jakby po wykasowaniu za sekundę się odnawiał

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          czyli usterka cały czas jest. No to do przeglądu czujniki i instalacja. Możesz czujniki zamienic miejscami i bedzie wiadomo czy to czujnik czy instalacja.

          Komentarz


          • #6
            jak wyciagnie czujnik w calosci to zamieni, od tygodnia mam, a raczej nie mam tez ABS. wyskoczylo ze obwodprzerwany czy jakos tak, czujnik juz czeka na wymiane, ori za 6 dych wiec nie jest zle. Chociaz jak to nie pomoze to trzeba sprawdzac kable, no i musze obejrzec dokladniej ta tarcze.
            Ktore kontrolki Ci sie swieca??
            bo u mnie byl abs i kontrola trakcji, ale ostatnio doszla kontrolka od klockow (ta co swieci jak sie koncza) a najlepsze ze w tym samym miejscu i na tej samej dziurze wyskoczyla :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Tylko wymiana czujnika. Nie polecam zamieniać miejscami bo wtedy trzeba będzie kupić dwa nowe ;-)
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • bqal
                Classic
                • 2012
                • 13

                #8
                mi wyskoczyła tylko kontrolka od ABS... zamówiłem już czujnik jak zmienię to zobaczymy czy problem się rozwiąże czy trzeba będzie szukać dalej...

                Komentarz

                • Evil
                  Rider
                  • 2009
                  • 721

                  #9
                  I mnie dopadły problemy z ABSem ale nie potrafię rozszyfrować co faktycznie jest nie tak, ale od początku:

                  Wyskoczyło na licznikach ABS + kontrolka ASR (wszystko na pomarańczowo). Przy dohamowaniu pedał hamulca zaczyna czasami drżeć, czasami nic się nie dzieje. Czasami po włączeniu silnika kontrolki nie świecą, ale ostatnio częściej świecą niż nie świecą. Czasami jest tak, że świeci tylko kontrolka ABS, bez ASR.
                  Zrobiłem błędy i wyszły takie przypadki


                  Po wykasowaniu błędów, od razu pojawia się błąd 00283, którego co się go skasuje to pojawia się znów.

                  Następne scan to tylko błąd 00283....



                  ale zrobiłem pomiary bloków, na postoju samochodu i tu mi się dwie sprawy nie podobały:


                  I teraz tak, blok 01 - wiadomo samochód stoi, blok 02 - tak jak poprzednio, ale blok 03 mi się nie podoba. Co mam rozumieć przez wpis NOT Oper. ?, podobnie druga kolumna- w momencie screna było ON, a on co chwile zmieniał się z ON na OFF.

                  Czy po tym można dojść co jest nie tak? czy warto bawić się w czyszczenie poszczególnych elementów (z tego co doczytałem to trudno dostępnych), czy lepiej zaopatrzyć się w czujnik absu lewy?

                  O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    z tego co ja sie zorientowalem to i tak trzeba chyba zaczac od czujnika, ale"electrical fault in circuit" moze tez oznaczac ze cos z wiazka jest nie tak. wiec najpierw czujnik a potem jak nie pomoze trzeba zobaczyc czy cos na wiazce nie uleglo uszkodzeniu. Chociaz to co widac golym okiem mozna sprawdzic odrazu + kolo na piascie. dziwne tylko ze wywalilo Ci najpierw jeden potem drugi...
                    Ja czujnik ciagle woze w bagazniku (tez prawy przod) bo nie mam czasu narazie na to, ale ostatnio niespodziewanie na chwilke wszystkie systemy znow zaczely dzialac :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • damian1975
                      RS
                      • 2012
                      • 4113
                      • Superb III (3V3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Evil, sprawdz czy nie wyskoczył czujnik u mnie też stało się tak że wysunął się czujnik i była nieprawidłowa odległość od tarczy impulsowej i zaświecił się ABS i ASR po prawidłowym włożeniu czujnika wszystko pogasło i jest ok :szeroki_usmiech
                      TAXI 2153 CHYBIE KATOWICE

                      Komentarz


                      • #12
                        czujnik zdaje sie jest solidnie dokrecony?!

                        Komentarz

                        • Mariusz87
                          L&K
                          • 2011
                          • 1286
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Chyba coś jest na rzeczy z tym prawym przodem. Ja jakiś czas temu też czujnik wymieniałem. Stary siedział tak mocno, że był problem z wyjęciem. A przed wsadzeniem nowego trzeba tam wszystko dokładnie wyczyścić, bo podobno masa jest na tej śrubce, którą się przykręca czujnik
                          moje stare auto
                          jest scout

                          Komentarz

                          Pracuję...