Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Wypadanie drugiego cylindra

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wypadanie drugiego cylindra

    Połączenie black & white jak najbardziej słuszne a i felunek bardzo ładny. Powodzenia w dalszych modach

  • #2
    [O1] Wypadanie drugiego cylindra

    Cześć.

    Mam problem z wypadaniem drugiego cylindra w silniku 2.0 AQY. Dzieje się tak głównie na biegu jałowym pod większym obciążeniem silnika, np. jak włączę klimę. Jak klimę wyłączam, to silnik zaczyna chodzić normalnie. Raczej nie ma różnicy, czy silnik jest rozgrzany, czy nie. Czasami dzieje się też tak bez włączonej klimy, ale to o wiele rzadziej. No i dzieje się to na LPG, na benzynie z włączoną klimą ten problem nie występuje.
    Z odczytanych kodów błędów zawsze problem dotyczy cylindra nr 2.
    Kod:
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 35-10 -  -  - Intermittent
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected 
            P0302 - 35-10 -  -  - Intermittent
    Przebieg - 207 tys. Przy 200 tys. wymieniony przepływomierz Bosh, sonda lambda Bosh, świece NGK BKUR6ET-10 oraz założona została instalacja LPG.

    Przewody zapłonowe przeze mnie, ani przez poprzedniego właściciela nie były ruszane, więc to pierwsza rzecz, którą chcę sprawdzić. W związku z tym mam pytanie, jak są numerowane cylindry? Zamierzam zamienić kable i zobaczyć, czy błąd nadal będzie występował na tym samym cylindrze.
    Jakieś inne pomysły, sugestie?

    Komentarz


    • #3
      Cylindry numerujemy zaczynając od strony rozrządu, czyli od lewej 1 - 2 - 3 - 4.

      Komentarz


      • #4
        Z pewnością przyczyną będzie kabel, miałem też ten problem, tylko nie wiem który cylinder, bo wymieniłem wszystkie i problem zniknął. Zamiana miejscami kabli w celu sprawdzenia może się nie udać, bo są różnej długości.
        Warto sprawdzić w nocy pracę silnika. Doskonale są widoczne niebieskawe uloty, lub nawet iskrzenie gdy coś nie w porządku.

        Komentarz


        • #5
          KonradWroclaw, pamiętaj o świecach, zapewne również nie były zmieniane przez poprzedniego właściciela bo dostęp na pierwszy rzut oka jest utrudniony, wystarczy klucz długi z przegubem, owiń przegub jakąś taśmą żeby nie łamał się tak łatwo, tylko delikatny kąt, świece wymienisz w pięć minut. Polecam do tego silnika NGK v-line 27 . Ja miałem problemy z wypadaniem zapłonów, wymieniłem cały układ WN na nowy i dopiero ponowna wymiana świec na wyżej wskazane pomogła i załatwiła problem wypadania zapłonu.

          Komentarz


          • #6
            mam 2,0 ALT i przy tych kodach jest cewka do wymiany.
            Nie wiem czy te silniki są podobne ale dla pewności możesz zamienić cewki i ponownie podłączyć kompa.

            Komentarz


            • #7
              no najłatwiej

              Komentarz


              • #8
                wypadanie zapłonu w tym silniku tylko na jednym cylindrze nie wskazuje na uszkodzona cewke. tylko najprawdopodobniej na na przewody lub zle wystrojona lub uszkodzona instalacje LPG . jesli by była uszkodzona cewka bład by był z 2 cylindrów .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz


                • #9
                  Witam wszystkich, dziękuję za odpowiedzi.

                  Marian 2, przewody zapłonowe sprawdzone, sprawne (zakładałem nówki NKG i było to samo).
                  mariush19, świece mają dopiero przejechane 7tyś., nowe NGK ale te zwykłe 3-elektrodowe.

                  I tu pytanie, czy można na próbę zmienić tylko tą jedną świece przy drugim cylindrze?

                  PUPPY, w tym silniku jest jedna cewka wspólna, więc cewek niestety nie pozamieniam. Chyba, że ktoś ma pożyczyć sprawną cewkę, to wtedy nie byłoby problemu
                  german81, przewody sprawdzone - sprawne. Wypadanie zapłonu, w mniejszym stopniu, jest też czasami odczuwalne na PB (tak mi się zdaje), poza tym instalacja ma dopiero przebieg 7tyś., więc problem z instalacją raczej bym wykluczył albo zostawił jako najmniej prawdopodobny. Co do błędu z dwóch cylindrów - nie za każdym razem błąd w ogóle wyskakuje, kontrolka pojawia się dopiero po "mocniejszym" wypadaniu. Z tego wnioskuję, że może i wypadać zapłon z innego cylindra, lecz jest to na tyle łagodne, że komp nie zarejestruje tego jako błąd.

                  Podsumowując: najpierw test wymiany świecy na np. NKG v-line 27, potem zamiana cewek i na końcu przegląd instalacji LPG (niedługo przegląd na 10 tyś, więc będzie okazja).
                  Zdaje mi się, że tak będzie najrozsądniej

                  Komentarz


                  • #10
                    mozesz sprawdzic czy na innych cylindrach wypadaja zapłony vagiem w bloku 15 16 .bład z wypadania zapłonów jest zapisywany dopiero jak zapłon wypadnie powyrzej chyba 15 razy na danym cylindrze .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez KonradWroclaw
                      I tu pytanie, czy można na próbę zmienić tylko tą jedną świece przy drugim cylindrze?
                      oczywiście że tak można, tak będzie najtaniej. Podgląd na "żywo" wypadania zapłonów, tak jak kolega german81, wyżej napisał blok 15 i 16

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez mariush19
                        Zamieszczone przez KonradWroclaw
                        I tu pytanie, czy można na próbę zmienić tylko tą jedną świece przy drugim cylindrze?
                        oczywiście że tak można, tak będzie najtaniej. Podgląd na "żywo" wypadania zapłonów, tak jak kolega german81, wyżej napisał blok 15 i 16
                        W bloku 14 jest licznik dla pierwszego cylindra i licznik sumujący dla wszystkich cylindrów.
                        W bloku 15 licznik dla drugiego i trzeciego cylindra.
                        W bloku 16 licznik czwartego cylindra.

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprawdziłem na szybko i w 2.0 jest tak:
                          blok 14. licznik wypadania zapłonu, niby ma sumować, ale nie sumuje bo bardzo szybko wartości rosną, a w rzeczywistości są pojedyńcze wypadania. Nie wiem co tam zlicza, jakaś intensywność występowania czy coś.
                          blok 15. cyl 1,2,3
                          blok 16 cyl 4

                          Pojedyńcze wypadania nie powodują zapisania błędu w sterowniku, Częstsze zapisują błąd. A mocno intensywne i seryjne zapalają Check Engin.

                          Komentarz


                          • #14
                            Sprawdziłem blok 15 i 16. U mnie wypada tylko drugi cylinder.
                            german81, czemu przy wypadaniu tylko jednego cylindra wykluczasz winę cewki?

                            Komentarz


                            • #15
                              cewka w twoim silniku to tak naprawde 2 cewki w jednej obudowie . iskara z jednej sekcji jest podawana jednoczesnie na 1 i 3 cylinder i z 2 sekcji na 2 i 4 . dlatego jest to mało prawdopodobne ze to wina cewki . mozesz jeszcze zamienic przewody na cewce miedzy 2 i 4 cylinderm jesli bład przejdzie na 4 cylinder bedzie to wina cewki .tak na marginesie przyczyn wypadania zapłonów jest wiele i naleza do nich : swiece przewody cewki wtryski słaba kompresja .
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz


                              • #16
                                i tu sie dołącze jeszcze dawka ... przy za niskiej będą wypadały zapłony... zwłaszcza gdy jest gaz...
                                Jednakże ciężko by dawkowanie było niskie tylko na jednym garze...

                                Komentarz


                                • #17
                                  KonradWroclaw, wkręć w ten 2-gi cylinder ngk v-line 27

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zmieniłem przewody na cewce 2 <-> 4. Silnik chodził zupełnie inaczej, po odpaleniu trzymał obroty w zakresie chyba 600, nie było kultury pracy (nie wiem jak to inaczej określić ) ale też nie było żadnego wypadania zapłonu w blokach 15 i 16, z tym że krótko testowałem, bo przestraszyłem się takiej pracy silnika i przerwałem test po niecałej minucie.
                                    Czemu on tak dziwnie chodził? Nie powinien chodzić tak samo, skoro na 2 i 4 cylinder iskra podawana jest jednocześnie?
                                    Na dniach pewnie przeprowadzę test ze świecą v-line nr.27.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      sorki wprowadziłem cie w bład zle ci podałem powinienes zamienic 2i3 cylinder a silnik tak chodził dziwnie bo pracował na 2 cylindry .
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        [ Wysłany: Pon 15 Lip, 13 19:11 ]
                                        Z cewką narazie dałem sobie spokój. Tak jak zapowiadałem, wymieniłem świecę przy drugim cylindrze z NGK BKUR6ET-10 na NGK V-LINE NR.27. Efekt - duża poprawa. Na blokach pomiarowych 15-16 także widoczna poprawa, za pierwszym sprawdzaniem ani razu nie wypadł drugi cylinder, za to dwa razy wypadł bodajże pierwszy i raz czwarty, mimo iż wcześniej one wg VAGa nie wypadały. Za drugim podłączeniem raz się zdarzyło wypaść drugiemu cylindrowi, a reszta cisza. Ogólne wrażenie po dwóch dniach niezbyt długiej jazdy jest jak najbardziej pozytywne. Wcześniej praktycznie zawsze po włączeniu klimy zapłon wypadał kilkadziesiąt razy na minutę, teraz dzieje się to sporadycznie lub w ogóle. Pojeżdżę jeszcze kilka dni i jak się nic nie zmieni, to wymieniam resztę.

                                        [ Dodano: Nie 01 Lut, 15 08:44 ]
                                        Witam, temat niestety wrócił.
                                        Wypadanie zapłonu ostatnimi czasy stało się mocniejsze niż wtedy gdy zakładałem wątek, co kilka dni check engine.
                                        Wczoraj trochę testowałem i oto co zaobserwowałem:
                                        - zapłon wypada i na LPG i na PB,
                                        - podczas przełączania z LPG na PB jakby przez chwilę więcej wypadał zapłon,
                                        - wypada głównie czwarty cylinder, na raz potrafi pojawić się kilkanaście - kilkadziesiąt wypadnięć, reszta cylindrów sporadycznie po 1,
                                        - zamieniałem kable na cewce 1<->4 i problem pozostał na czwartym cylindrze, czyli cewka dobra, poza tym cewka wygląda ładnie, bez pęknięć, a na niej widnieje data 2009 i firma Auto Quality (ktoś ją zna?)

                                        Na dniach postaram się jeszcze podmienić kable i świece.
                                        Co mogę jeszcze sprawdzić (np w VAG?) co by miało ewentualny wpływ na wypadanie zapłonu?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sprawdź kompresje .jak coś mogę pomóc
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja bym stawiał na wtryskiwacze / rozpylacze
                                            Części Skoda Octavia I 1.6
                                            http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Odgrzeję trochę temat.
                                              Jestem ciekaw czy autor uporał się z tym problemem.
                                              Też mam Octavię 1 silnik 2.0 AQY, ale bez LPG.
                                              Ostatnio falowały mi obroty jałowe a po zagrzaniu silnika do 90 st. gasł niespodziewanie. Vag pokazał mi że winny jest czujnik położenia wału korbowego. Kupiłem więc używany i wymieniłem. Auto przestało gasnąć ale wciąż od czasu do czasu poszarpywało.
                                              Dzisiaj jadąc do domu zaczął szarpać i chodzić na 3 gary. Check zaczął na zmianę migać i zapalać się na stałe. Pałowałem obroty do 5000 ale nie pomogło, cały czas chodził na 3 gary. Dopiero pod blokiem zaskoczył na wszystkie gary i zaczął równo chodzić.
                                              Zastanawiam się co się stało. Błędy mam takie same jak autor tematu tzn.:
                                              4 Faults Found:
                                              16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                              P0300 - 35-00 - -
                                              16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
                                              P0302 - 35-00 - -
                                              16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                              P0300 - 35-10 - - - Intermittent
                                              16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
                                              P0302 - 35-10 - - - Intermittent
                                              Czy czujnik położenia wału korbowego (nie mylić z wałkiem rozrządu) może powodować te błędy? Pytam bo wyjęty czujnik był cały usyfiony czymś tłustym, jakby olejem z silnika. Zastanawiam się czy czujnik nie powinien być suchy? Zawsze wydawało mi się, że "czyta" znaki z koła zamachowego, a tam nie powinno być mokro? Może mój czujnik wariuje bo puścił uszczelniacz wału i dostaje fałszywe sygnały, co przekłada się na wypadanie cylindra?
                                              Po skasowaniu błędów jest teraz ok, ale podejrzewam że zaraz znowu będzie to samo.[/quote]

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Świece i kable wymienił ? U mnie było identycznie i wymiana obu tych rzeczy pomogła.

                                                Po tym założyłem LPG i do dziś jest git (autem przejechałem od marca 2014r 17tyś km).

                                                To są cholernie czułe silniki, pod kątem stanu układu zapłonowego jak i także pod kątem elektroniki/komputera. Byle co i check się świeci. Inna sprawa, że często z czapy jak u mnie kilkadziesiąt KM jest, pozniej nie ma - a brak objawów. O przepustnice się burzy, może trzeba przeczyścić

                                                Ja z czasem się jeszcze cewce u siebie przyjrzę bo po włączeniu klimy z 10-15KM znika, mułowato się robi. Czy na benzie czy LPG.

                                                Silnik kapryśny ale można przymknąć oko, jeździ się tym w miare dynamicznie i 11l LPG na mieście to świetny wynik (a ja lubie przycisnąć...)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Świece wymieniałem w ubiegłym roku na takie: NGK V-Line 24 BKUR6ET-10
                                                  Z tego co pamiętam to stara świeca na 3 cylindrze była bardzo mokra od oleju i sadzy. Reszta świeczek była ładnie zużyta. Z tego co czytałem to te silniki mają jakiś problem z pierścieniami i mogą ponoć powodować takie cyrki. U mnie silnik poza benzynką wciąga olej do 0,5l/1000km w zależności od ciężaru kopyta
                                                  Przewodów i cewki nie ruszałem, ale jak jest mokro to nie widzę zmian w pracy silnika. Wczoraj jak mi szalał na 3 gary to jechałem z włączoną klimą bo słońce ładnie grzało.
                                                  Wydaje mi się, że każde auto będzie słabsze z klimą bo przecież to dodatkowe obciążenie dla silnika, więc albo będzie słabszy, albo więcej spali.
                                                  Przepustnicy jeszcze nigdy nie czyściłem w tym aucie, więc to może pomóc na niewielkie drżenie na postoju. Znajdę trochę czasu to się w to pobawię.
                                                  Przy okazji - jaką założyłeś instalację LPG w swojej octavii? Waham się czy u siebie nie wsadzić gazu.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X