Napinacz paska wielorowkowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robercikpl
    Classic
    • 2010
    • 23

    Napinacz paska wielorowkowego

    Od wczoraj latam na Motulu Xmax 0w40, zrobiłem na nim póki co aż 30km po mieście i... na razie nie odczuwam żadnych różnic Może troszkę ciszej silnik pracuje ale to też może być autosugestia. Zobaczymy z czasem.
    Nowa Octavia już wkrótce
  • petras
    Ambiente
    • 2008
    • 171
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Napinacz paska wielorowkowego

    opiszę od samego początku to może będzie wam łatwiej coś wymyśleć.
    5 lat temu przy pakiecie startowym, wraz z rozrządem wymieniłem pasek wielorowkowy i napinacz tegoż paska....w ubiegłym roku ni stąd ni zerwało mi sprzęgło altka, jednakże wcześniej dobiegało świergolenie z okolic paska, w trakcie naprawy wymieniono sprzęgło alternatora, rolkę jakąś, napinacz paska i pasek.....
    teraz znów są jakieś dziwne objawy, coś drży, sprawdziłem sam napinacz ponieważ po jego chwyceniu ręką i odgięciu od silnika następowała cisza....po odkręceniu jego siłownika chodzi on na takiej zasadzie jak amortyzatory, tzn wciśnięty pozostaje ściśnięty, wyciśnięty pozostaje wyciśnięty....nie działa na zasadzie siłownika pneumatyczngo czyli nie spełnia wg mojego mnieniania funkcji dociśkowej....

    to on jest uszkodzony?czy po prostu TTTM?

    w przypadku gdyby był uszkodzony to jest szansa sam siłownk wymienić?

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #3
      Re: Napinacz paska wielorowkowego

      Zamieszczone przez petras
      opiszę od samego początku to może będzie wam łatwiej coś wymyśleć.
      5 lat temu przy pakiecie startowym, wraz z rozrządem wymieniłem pasek wielorowkowy i napinacz tegoż paska....w ubiegłym roku ni stąd ni zerwało mi sprzęgło altka, jednakże wcześniej dobiegało świergolenie z okolic paska, w trakcie naprawy wymieniono sprzęgło alternatora, rolkę jakąś, napinacz paska i pasek.....
      teraz znów są jakieś dziwne objawy, coś drży, sprawdziłem sam napinacz ponieważ po jego chwyceniu ręką i odgięciu od silnika następowała cisza....po odkręceniu jego siłownika chodzi on na takiej zasadzie jak amortyzatory, tzn wciśnięty pozostaje ściśnięty, wyciśnięty pozostaje wyciśnięty....nie działa na zasadzie siłownika pneumatyczngo czyli nie spełnia wg mojego mnieniania funkcji dociśkowej....

      to on jest uszkodzony?czy po prostu TTTM?

      w przypadku gdyby był uszkodzony to jest szansa sam siłownk wymienić?

      silownik wymienisz tak samo i rolke tez tu masz namiar na niedroga nowa czesc amortyzator napinacza

      Komentarz

      • petras
        Ambiente
        • 2008
        • 171
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        pytanie czy jest po co wymieniać?
        może ta część jest sprawna, a z tego co wyczytałem z netu to właśnie tak jest....
        występowały też wersje bez tego tłumika drgań, więc w sumie nawet to go mogę wykręcić i też będzie działać

        głównie chodziło mi o odpowiedź co może padać.....

        Komentarz

        Pracuję...