Wywala płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konsl
    Classic
    • 2015
    • 2

    Wywala płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy

    Zamieszczone przez eaglemirek
    Bartass, Sv. Jure zdobyty 4 lata temu Czeszką
    Ja na Sv Jure się oświadczyłem i od 22.06.2013 razem z żonką jesteśmy jeszcze młodym małżeństwem
  • cinek88
    Classic
    • 2013
    • 7

    #2
    Wywala płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy

    Witam serdecznie forumowiczów i klubowiczów,

    Kupiłem niedawno octavie kombi 1,9 110km asv z 2001r z Waszymi ramkami pod tablicą rejestracyjną - czyli pewnie od jakiegoś klubowicza

    Mam problem z ubytkiem płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy..
    Wymieniłem już korek na nowy i termostat - po tej operacji wyciek ustał na około miesiąc..
    Od niedawna objawy wróciły... poziom oleju jest ok, również nie ma nalotu na korku ani ropy w płynie, nie dymi na biało, silnik pracuje dobrze.
    Po przejechaniu pewnego odcinka po zgaszeniu i odkręceniu korka słychać jak uchodzi ciśnienie i płyn się lekko podnosi.
    Ostatnio dolałem prawie litr płynu po przejechaniu ok 500 km.
    Macie może jakieś wskazówki, sugestie gdzie można jeszcze szukać??

    Pozdrawiam i dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Komentarz

    • pablokinah
      Rider
      • 2010
      • 574

      #3
      To że po przejechaniu otwierasz zbiorniczek i słychać ciśnienie i podnosi się stan to jest normalne.
      jakby co posiadam kabel vag

      Komentarz

      • niedziela67
        Elegance
        • 2007
        • 767
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Nie chce straszyć ale ja też tak miałem a uszczelka pod głowicą zrobiła pa,pa.Pompowało kompresje do układu chłodniczego.Płyn chłodniczy wyrzucało ze zbiorniczka i spływał po podłużnicy.Temperatura na szafie skakała powyżej 100st.
        Nie śmierdzi spalinami w zbiorniczku.
        Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
        Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
        Wersja na lato - SUZUKI Intruder

        Komentarz

        • zepter00
          RS
          • 2008
          • 2304

          #5
          Nie chciałbym być złym prorokiem ale to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub, nie daj Boże, głowica. Jak jest u ciebie z ogrzewaniem? Leci ciepłe i gorące powietrze zwłaszcza po szybszej jeździe?
          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

          Komentarz

          • cinek88
            Classic
            • 2013
            • 7

            #6
            Sprawdzałem czy nie śmierdzi spalinami w zbiorniczku - nie śmierdzi.

            A co do ogrzewania to ostatnio jechałem w nocy to ładnie grzało aż za bardzo i zimny nadmuch też działa...

            Komentarz

            • djtomi2
              Rider
              • 2010
              • 252
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czy ci nie idą bąbelki przez zbiorniczek wyrównawczy. Ale z tego co piszesz to uszczelka raczej nie.
              Kiedyś miałem podobną sprawę w Passacie. Okazało się , że padła uszczelka przy pompie wody. Wycieku nie widać bo wszystko przykryte osłonami paska rozrządu. Jak szparka mała to na wolnych obrotach nie cieknie, bo małe ciśnienie, dopiero jak dociśniesz, to coś się sączy, ale zaraz wysycha spływając po ciepłym bloku silnika.

              Zdejmij osłonę paska rozrządu tak, żeby było widać pompę wody. Jak koło pompy zobaczysz czerwony nalot, to jesteś w domu.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • kolko
                Classic
                • 2009
                • 22

                #8
                Podjedź do jakiegoś mechanika oni maja takie specjalne probówki co pobierają powietrze z układu chłodzenia zbiorniczka, badają zawartość spalin w układzie chłodzenia, płyn jak się im odbarwi to uszczelka pod głowicą. Podobno dość pewna metoda sprawdzenia.

                Komentarz

                • cinek88
                  Classic
                  • 2013
                  • 7

                  #9
                  Zamieszczone przez djtomi2
                  Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze czy ci nie idą bąbelki przez zbiorniczek wyrównawczy. Ale z tego co piszesz to uszczelka raczej nie.
                  Kiedyś miałem podobną sprawę w Passacie. Okazało się , że padła uszczelka przy pompie wody. Wycieku nie widać bo wszystko przykryte osłonami paska rozrządu. Jak szparka mała to na wolnych obrotach nie cieknie, bo małe ciśnienie, dopiero jak dociśniesz, to coś się sączy, ale zaraz wysycha spływając po ciepłym bloku silnika.

                  Zdejmij osłonę paska rozrządu tak, żeby było widać pompę wody. Jak koło pompy zobaczysz czerwony nalot, to jesteś w domu.
                  Pozdrawiam
                  Wczoraj sprawdziłem pompę - jest czysta, natomiast dzisiaj rano odpaliłem auto odkręciłem korek od zbiorniczka i woda zaczęła lekko bąbelkować ( efekt podobny do gotującej się wody w garnku), wsadziłem nos do środka lecz spalinami nie śmierdziało...

                  Komentarz

                  • djtomi2
                    Rider
                    • 2010
                    • 252
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    No to niestety wszystko wskazuje na uszczelkę. Kompresja idzie do wody wzrasta ciśnienie , aż w końcu wyrzuca płyn przez zawór w korku.
                    Jak węże przy chłodnicy masz twarde jak kamień ( oczywiście przy pracującym silniku ) to na 100% uszczelka (lub nie daj Bóg głowica pęknięta)
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      cinek88, uszczelka pod głowicą do wymiany. Im szybciej zrobisz, tym szybciej będziesz miał spokój. Sprawdź jeszcze, czy po dodaniu gazu węże chłodnicze nie twardnieją.

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2497
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        cinek88, nie pałuj auta powyżej zakazanych prędkości, to nie będzie tak mocno wywalało płynu :diabelski_usmiech reszta dolegliwości została już pojaśniona
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        Pracuję...