[O1] Meczanizm wycieraczek po reanimacji problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kubeks
    Classic
    • 2015
    • 9
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    [O1] Meczanizm wycieraczek po reanimacji problem

    A nie masz kolego ciężej kierunkiem robić? Tak jakby czasami nie było wspomagania? Bo ten płyn bym obstawiał.
    Pozdrawiam
    Kubeks
  • cbool10
    RS
    • 2013
    • 1963
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Meczanizm wycieraczek po reanimacji problem

    Witam!
    Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc zakładam nowy temat.
    Reanimowałem mechanizm wycieraczek i pojawił się problem.
    Wycieraczka kierowcy tłucze w uszczelkę szyby.
    Przed reanimacją jak jeszcze działały nie było problemu. Jak wycieraczka jest ustawiona na kropce to wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę. Ustawienie niżej wycieraczki też nic nie dało.
    Kumpel mówił że on w starej octavii miął regulację "zasięgu" wycieraczek ale z tego co się zorientowałem to tutaj chyba czegoś takiego nie ma?
    Co może być przyczyną?
    Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
    Pozdrawiam!
    Michał
    Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
    Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      Złap za ramię wycieraczki i zobacz czy nie zrobił Ci się luz, jak tak to wyciągnij mechanizm i sprawdź w którym miejscu się pojawił (obstawiam, że na tych trzpieniach z łbem kulowym).

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez cbool10
        Reanimowałem mechanizm wycieraczek
        tzn że co ? rozebrałeś wszystko i włożyłeś ? oznaczyłeś trzpień wycieraczki kierowcy i pasażera? (nieznacznie różnią się skokiem)

        Zamieszczone przez cbool10
        tłucze w uszczelkę szyby
        Zamieszczone przez cbool10
        wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę.
        przy podszybiu czy przy słupku?
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • cbool10
          RS
          • 2013
          • 1963
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez kornat
          Złap za ramię wycieraczki i zobacz czy nie zrobił Ci się luz, jak tak to wyciągnij mechanizm i sprawdź w którym miejscu się pojawił (obstawiam, że na tych trzpieniach z łbem kulowym).
          Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?

          Zamieszczone przez b-bar01
          Zamieszczone przez cbool10
          Reanimowałem mechanizm wycieraczek
          tzn że co ? rozebrałeś wszystko i włożyłeś ? oznaczyłeś trzpień wycieraczki kierowcy i pasażera? (nieznacznie różnią się skokiem)
          Tzn wymontowałem mechanizm z samochodu, odbezpieczyłem i wyciągnąłem trzpienie, przeczyściłem papierem ściernym z rdzy, nasmarowałem i złożyłem wszystko do kupy. Nie oznaczałem trzpieni. Możliwe że się walnąłem :niewiem

          Zamieszczone przez b-bar01
          Zamieszczone przez cbool10
          tłucze w uszczelkę szyby wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę.
          przy podszybiu czy przy słupku?
          Przy słupku.
          Michał
          Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
          Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            ściągnij wycieraczki - całe ramiona i z papieru zrób sobie atrapy ramion długie na 10 cm załóż na trzpienie aby móc regulować.
            Teraz jeśli masz kogoś pod ręką z octavia sprawdź jak jest zamocowane ramię względem silnika jeśli dobrze pamiętam powinno być w stanie spoczynku równolegle do komory silnika bo musisz zacząć od tego ustawienia oczywiście zamiana sworzni może mieć znaczenie ale jak rozbierałeś to małe prawdopodobieństwo zamiany. Powodzenia ja swój pierwszy mechanizm robiłem długo powoli aby nic nie spierniczyć a i tak później walczyłem z ustawianiem bo zapomniałem jak te ramiona powinny być ustawiona względem silnika.
            tu masz przykład jak powinno wyglądać stan wyjściowy po wyciągnięciu

            Komentarz

            • cbool10
              RS
              • 2013
              • 1963
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez krisoctav
              ściągnij wycieraczki - całe ramiona i z papieru zrób sobie atrapy ramion długie na 10 cm załóż na trzpienie aby móc regulować.
              Ramiona wycieraczek mam dobrze ustawione(punkt zaznaczony na szybie). Z resztą jak nawet dam wycieraczkę na sam dół(do samego podszybia) to i tak tłucze w szybę.

              Zamieszczone przez krisoctav
              Teraz jeśli masz kogoś pod ręką z octavia
              No i tu jest pies pogrzebany. Nikt ze znajomych/sąsiadów nie ma octavii.

              Wydaje mi się że może to być wina zamiany trzpieni. Zamienię je i dam znać.
              Michał
              Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
              Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

              Komentarz

              • gocek
                Ambiente
                • 2012
                • 103
                • Octavia III (5E3)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                ja trzpieni nie pomyliłem a też wali po uszczelce ustawiłem je tak że w chili spoczynku dotykają podszybia jest w miarę ok ale tylko w miarę

                Komentarz

                • b-bar01
                  Elegance
                  • 2007
                  • 985
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez cbool10
                  wyciągnąłem trzpienie,
                  Zamieszczone przez cbool10
                  Nie oznaczałem trzpieni.
                  masz odpowiedź, trzpień kierowcy ma mniejszy skok niż ten od pasażera stąd wycieraczka wali.
                  Przy słupku.
                  miałem dokładnie to samo, trzeba zamienić trzpienie miejscami
                  Zamieszczone przez gocek
                  ja trzpieni nie pomyliłem a też wali po uszczelce ustawiłem je tak że w chili spoczynku dotykają podszybia
                  jeżeli jest dobry trzpień to wycieraczka zatrzymuje się ok 2-3 cm od słupka i ok 2 cm od podszybia
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    #10
                    Zamieszczone przez cbool10
                    Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?
                    Tak, jeżeli się nie ruszają to tak jak koledzy wcześniej pisali zamienione te trzpienie. Od kierowcy jest krótszy i powinien mieć 81-82mm a od pasażera 85-86mm (chodzi o ten płaskownik).

                    Komentarz

                    • cbool10
                      RS
                      • 2013
                      • 1963
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Nie są zamienione i luzów też nie ma

                      Edit

                      Zamieszczone przez kornat
                      Zamieszczone przez cbool10
                      Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?
                      Tak, jeżeli się nie ruszają to tak jak koledzy wcześniej pisali zamienione te trzpienie. Od kierowcy jest krótszy i powinien mieć 81-82mm a od pasażera 85-86mm (chodzi o ten płaskownik).
                      Czy jest kolega pewny że krótszy jest "dla kierowcy"?
                      Po dłuższym gapieniu się na pracę mechanizmu stwierdziłem że chyba ten dłuższy robi krótszy ruch i postanowiłem je zamienić. Ku mojej radości okazało się że jest zdecydowanie lepiej. W spoczynku jest na kropce a maksymalny wychył wycieraczki to ok. 3 cm od słupka.

                      Dziękuje wszystkim za pomoc.
                      Mam nadzieje że inni też skorzystają.

                      P.S.

                      Dodatkowy plus kilkukrotnego wyjmowania i wkładania mechanizmu - wiem jak go szybko wyjąć i włożyć. :yay:
                      Michał
                      Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                      Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                      Komentarz

                      Pracuję...