A nie masz kolego ciężej kierunkiem robić? Tak jakby czasami nie było wspomagania? Bo ten płyn bym obstawiał.
[O1] Meczanizm wycieraczek po reanimacji problem
Zwiń
X
-
[O1] Meczanizm wycieraczek po reanimacji problem
Witam!
Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc zakładam nowy temat.
Reanimowałem mechanizm wycieraczek i pojawił się problem.
Wycieraczka kierowcy tłucze w uszczelkę szyby.
Przed reanimacją jak jeszcze działały nie było problemu. Jak wycieraczka jest ustawiona na kropce to wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę. Ustawienie niżej wycieraczki też nic nie dało.
Kumpel mówił że on w starej octavii miął regulację "zasięgu" wycieraczek ale z tego co się zorientowałem to tutaj chyba czegoś takiego nie ma?
Co może być przyczyną?
Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
Pozdrawiam!Michał
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW
-
-
tzn że co ? rozebrałeś wszystko i włożyłeś ? oznaczyłeś trzpień wycieraczki kierowcy i pasażera? (nieznacznie różnią się skokiem)Zamieszczone przez cbool10Reanimowałem mechanizm wycieraczek
Zamieszczone przez cbool10tłucze w uszczelkę szybyprzy podszybiu czy przy słupku?Zamieszczone przez cbool10wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę.
Komentarz
-
-
Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?Zamieszczone przez kornatZłap za ramię wycieraczki i zobacz czy nie zrobił Ci się luz, jak tak to wyciągnij mechanizm i sprawdź w którym miejscu się pojawił (obstawiam, że na tych trzpieniach z łbem kulowym).
Tzn wymontowałem mechanizm z samochodu, odbezpieczyłem i wyciągnąłem trzpienie, przeczyściłem papierem ściernym z rdzy, nasmarowałem i złożyłem wszystko do kupy. Nie oznaczałem trzpieni. Możliwe że się walnąłem :niewiemZamieszczone przez b-bar01tzn że co ? rozebrałeś wszystko i włożyłeś ? oznaczyłeś trzpień wycieraczki kierowcy i pasażera? (nieznacznie różnią się skokiem)Zamieszczone przez cbool10Reanimowałem mechanizm wycieraczek
Przy słupku.Zamieszczone przez b-bar01przy podszybiu czy przy słupku?Zamieszczone przez cbool10tłucze w uszczelkę szyby wywala ją ok. 1,5-2 cm za szybę.Michał
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW
Komentarz
-
-
ściągnij wycieraczki - całe ramiona i z papieru zrób sobie atrapy ramion długie na 10 cm załóż na trzpienie aby móc regulować.
Teraz jeśli masz kogoś pod ręką z octavia sprawdź jak jest zamocowane ramię względem silnika jeśli dobrze pamiętam powinno być w stanie spoczynku równolegle do komory silnika bo musisz zacząć od tego ustawienia oczywiście zamiana sworzni może mieć znaczenie ale jak rozbierałeś to małe prawdopodobieństwo zamiany. Powodzenia ja swój pierwszy mechanizm robiłem długo powoli aby nic nie spierniczyć a i tak później walczyłem z ustawianiem bo zapomniałem jak te ramiona powinny być ustawiona względem silnika.
tu masz przykład jak powinno wyglądać stan wyjściowy po wyciągnięciu
Komentarz
-
-
Ramiona wycieraczek mam dobrze ustawione(punkt zaznaczony na szybie). Z resztą jak nawet dam wycieraczkę na sam dół(do samego podszybia) to i tak tłucze w szybę.Zamieszczone przez krisoctavściągnij wycieraczki - całe ramiona i z papieru zrób sobie atrapy ramion długie na 10 cm załóż na trzpienie aby móc regulować.
No i tu jest pies pogrzebany. Nikt ze znajomych/sąsiadów nie ma octavii.Zamieszczone przez krisoctavTeraz jeśli masz kogoś pod ręką z octavia
Wydaje mi się że może to być wina zamiany trzpieni. Zamienię je i dam znać.Michał
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cbool10wyciągnąłem trzpienie,masz odpowiedź, trzpień kierowcy ma mniejszy skok niż ten od pasażera stąd wycieraczka wali.Zamieszczone przez cbool10Nie oznaczałem trzpieni.
miałem dokładnie to samo, trzeba zamienić trzpienie miejscamiPrzy słupku.
jeżeli jest dobry trzpień to wycieraczka zatrzymuje się ok 2-3 cm od słupka i ok 2 cm od podszybiaZamieszczone przez gocekja trzpieni nie pomyliłem a też wali po uszczelce ustawiłem je tak że w chili spoczynku dotykają podszybia
Komentarz
-
-
Tak, jeżeli się nie ruszają to tak jak koledzy wcześniej pisali zamienione te trzpienie. Od kierowcy jest krótszy i powinien mieć 81-82mm a od pasażera 85-86mm (chodzi o ten płaskownik).Zamieszczone przez cbool10Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?
Komentarz
-
-
Nie są zamienione i luzów też nie ma
Edit
Czy jest kolega pewny że krótszy jest "dla kierowcy"?Zamieszczone przez kornatTak, jeżeli się nie ruszają to tak jak koledzy wcześniej pisali zamienione te trzpienie. Od kierowcy jest krótszy i powinien mieć 81-82mm a od pasażera 85-86mm (chodzi o ten płaskownik).Zamieszczone przez cbool10Rozumiem że mam złapać wycieraczkę jak jest w spoczynku i spróbować ją poruszać?
Po dłuższym gapieniu się na pracę mechanizmu stwierdziłem że chyba ten dłuższy robi krótszy ruch i postanowiłem je zamienić. Ku mojej radości okazało się że jest zdecydowanie lepiej. W spoczynku jest na kropce a maksymalny wychył wycieraczki to ok. 3 cm od słupka.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Mam nadzieje że inni też skorzystają.
P.S.
Dodatkowy plus kilkukrotnego wyjmowania i wkładania mechanizmu - wiem jak go szybko wyjąć i włożyć. :yay:Michał
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW
Komentarz
-
Komentarz