Problem z dymieniem AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arpo4
    Classic
    • 2013
    • 21

    Problem z dymieniem AGR

    Zamieszczone przez d00lar
    ale co na to miski ? kiedyś rozkminiałem temat i dotarłem do tego że to niby nie zgodne z przepisami?
    na razie nikt się nie czepiał...
  • rytcher
    Rider
    • 2011
    • 420

    #2
    Problem z dymieniem AGR

    Witam!

    Mój szkodnik znowu domaga sie pielęgnaćji;/

    A sprawa wygląda tak. Dymi ( nie na czarno jak typowy ropniak). Dymi tak jak z rana jak zimny jest i zadymi przy rozruchu. Czyli coś ala biały z czarnym. Nie dymi wtedy jak sie nie doda gazu. Jak sie da wiecej to zaczyna dymić ale nie tak że pozostawia chmury za sobą.
    Płynu nie ubywa. Między podmianami nie robie podlewek oleju ( dzis doalłem 0.5 litra) Od podmiany. Korek od wlewu oleju nie ma żadnej sadzy itd. Więc to turbo? Myślałem aby ściągnąć rure od ic chodz za bardzo nie mam takiego dostępu do niego. Musiał bym wymontować baniak od spryskiwaczy.

    [ Dodano: Czw 01 Sie, 13 19:11 ]
    Witam!

    Sprawdziłem rure zaraz przy zaworze co idzie do Ic i jest olej i w nim jakieś drobinki co to oznacza? Turbo pada??

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #3
      Re: Problem z dymieniem AGR

      Zamieszczone przez rytcher
      Witam!

      Mój szkodnik znowu domaga sie pielęgnaćji;/

      A sprawa wygląda tak. Dymi ( nie na czarno jak typowy ropniak). Dymi tak jak z rana jak zimny jest i zadymi przy rozruchu. Czyli coś ala biały z czarnym. Nie dymi wtedy jak sie nie doda gazu. Jak sie da wiecej to zaczyna dymić ale nie tak że pozostawia chmury za sobą.
      Płynu nie ubywa. Między podmianami nie robie podlewek oleju ( dzis doalłem 0.5 litra) Od podmiany. Korek od wlewu oleju nie ma żadnej sadzy itd. Więc to turbo? Myślałem aby ściągnąć rure od ic chodz za bardzo nie mam takiego dostępu do niego. Musiał bym wymontować baniak od spryskiwaczy.

      [ Dodano: Czw 01 Sie, 13 19:11 ]
      Witam!

      Sprawdziłem rure zaraz przy zaworze co idzie do Ic i jest olej i w nim jakieś drobinki co to oznacza? Turbo pada??
      to ze jest troche oleju w intercoolerze to zecz normalna , sprawdz wszystkie polaczenia na od turbo ,intercooler prawdopodobnie masz nieszczelnosc i lapie lewe powietrze

      Komentarz

      • rytcher
        Rider
        • 2011
        • 420

        #4
        A te dymienie na biało? Może głupie pytanie ale jak mam spr te nieszczelności?

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Znasz realny przebieg tego auta ?
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • rytcher
            Rider
            • 2011
            • 420

            #6
            Ma niby 202 tys przejechane ale na bank ma więcej. Chodz samochód od kupna jak na razie nic sie nie dzieje. Myślałem też nad odmą? Jedynie co zauważyłem to to że jak odkręciłem wlew od oleju to taki dymek sie ulatniał ale to chyba normalne przy ciepłym silniku?

            [ Dodano: Czw 01 Sie, 13 20:40 ]
            Samochód nie stracił na mocy ani nic. Jak by co.

            [ Dodano: Czw 01 Sie, 13 22:20 ]
            Macie jakieś pomysły?

            [ Dodano: Pią 02 Sie, 13 11:06 ]
            Moglibyście jakoś pomóc?

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zdemontuj dolot.. wyczyść z oleju i zweryfikuj wirnik sprezarki (luz)...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                rytcher, może byc nieszczelny dolot, wężę od IC itp, może turbo puszczać olej jeżeli uszczelniacze będą już na wykończeniu, może głowica też przepuszczać ale jak płynu nie ubywa to powinno być ok, kolejna sprawa to wtryski, jak przelewają to będzie czarny dym ale jeżeli kopci na biało to może kąt wtrysku do dupy
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • rytcher
                  Rider
                  • 2011
                  • 420

                  #9
                  Mógł by zmienić sie kąt wtrysku nic nie grzebiąc w samochodzie? Jest taki problem że mu obroty skacza np jak sie dojezdrza do skrzyżowania lub na postoju. Doda sie gaz i uspokaja sie wszystko. Na 3 biegu po mocnym daniu gazu tylko pod góre stromą straci moc. Jak ostygnie ciągnie normalnie. Na innych biegach czegoś takiego nie ma. Jak mozną sprawdzić szczelność dolotu do ic? Czy da sie w to pobawić w domowych warunkach czy jednak szukać jakiegoś kanału? Szczerze mówiąc zwlekam juz z wymianą oleju od 2 tys. Czy to też może być problem? Bo mi sie wydaje że jednak nie..

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Ty to moze zacznij od wykonania diagnostyki statycznej i dynamicznej....
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • rytcher
                      Rider
                      • 2011
                      • 420

                      #11
                      W sensie jechać do king-softu i wydać 300-400zł za hamownie? Niestety jak na dzień dzisiejszy nie stać mnie na wymiane turbo i auto stoi pod domem. (Wydatki z uruchomieniem nowej firmy) A co dopiero o dochodzeniu co i jak. W poniedziałek wymontujemy z kolegą cały dolot i spr turbo. Przeczyścimy i będziemy spr co dalej. Może po prostu przytkał sie ic lub zawór egr.

                      [ Dodano: Nie 04 Sie, 13 10:32 ]
                      Dało by sie wstawić inne turbo jak by co ale bez zbednych programów itd? Dopiero jak by był przypływ gotówki to np wiekszy ic wtryski i program?

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Nie mialem na mysli hamowni.....
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • rytcher
                          Rider
                          • 2011
                          • 420

                          #13
                          Czyli co miałeś na myśli? Dało by to sie samemu zrobić? Czyli jednak potrzeba podpiąć pod komp. Gdzie najtaniej by mi to zrobili? Jkaiś warsztat czy nie iwem sam juz..

                          [ Dodano: Pon 05 Sie, 13 23:35 ]
                          Jak na dzień dzisiejszy zdiagnozowaliśmy ze przewody od podciśnienia co idą do zaworu n75 są strasznei sparciałe i dostają lewe powietrze.

                          Komentarz

                          Pracuję...