[O1] 1.9 TDI PD (AXR) zgrzyt przy wrzucaniu dwójki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gary2000
    Classic
    • 2013
    • 5

    [O1] 1.9 TDI PD (AXR) zgrzyt przy wrzucaniu dwójki

    Zamieszczone przez Julek88
    Witam,
    Panowie czy moglibyście ocenić wartość takiego obuwia do OII?

    http://allegro.pl/felgi-1...4173285207.html
    przecież to gówno jakieś jest a nie oryginał felga :!:
  • StudentzUMK
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    [O1] 1.9 TDI PD (AXR) zgrzyt przy wrzucaniu dwójki

    Cześć

    a) Jadę normalnie:
    jedynka do 1500-2000 obrotów => dwójka do ~2000 obrotów => trójka itd.
    efekt - wszystko super.

    b) włączam się dynamicznie do ruchu (rzadko, ale zdarza się):
    jedynka do 2500-3000 obrotów => dwójka (zgrzyt) do ~2500 obrotów => trójka itd.
    efekt - wszystko super oprócz powyższego "zgrzyt".

    To pewnie zużyty synchronizator drugiego biegu (klasyczne w O1).
    Znajomy mechanik powiedział coś w rodzaju "mogę to naprawić, ale po wymianie skrzynia będzie buczeć". Niebardzo chce mi się wierzyć, że nie da się wymienić synchronizatora bez skutków, o których mówi.

    Co radzicie?

    Z góry dzięki,
    Student

    Komentarz

    • pawlik
      Classic
      • 2006
      • 17

      #3
      U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni na "gęstszy". Patrz tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37148

      Pozdro, Pawlik

      Komentarz

      • Lashlo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1455

        #4
        StudentzUMK, mi wymienili na gwarancji, zrobiłem od naprawy ponad 100tys. km i jak na razie jest OK.

        Komentarz

        • kazik79
          Drive
          • 2011
          • 88

          #5
          tak jak napisał kolega wyżej - może pomóc wymiana oleju

          u mnie zgrzytnięcie dwójki występowało jedynie na ciepłym silniku (co oczywiście powodowało zagrzanie i jak sądzę rozrzedzenie oleju w skrzyni biegów), na zimnym oleju zgrzyty nie występowały - po wymianie oleju zgrzyty minęły

          a jeszcze jedno - mimo że nie mam wycieków z skrzyni przy wymianie stwierdziłem, że brakowało około 150ml oleju - jak on wyleciał nie mam pojęcia???

          olej do wymiany możesz kupić w ASO za około 45PLN za litr (wchodzą 2l) - to jest jakiś ich specjalny olej na zgrzyty - poszukaj na forum bo był podawany jego nr katalogowy

          Komentarz

          • StudentzUMK
            Classic
            • 2012
            • 13

            #6
            Zamieszczone przez pawlik
            U mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni na "gęstszy". Patrz tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37148
            Zamieszczone przez kazik79
            olej do wymiany możesz kupić w ASO za około 45PLN za litr (wchodzą 2l) - to jest jakiś ich specjalny olej na zgrzyty - poszukaj na forum bo był podawany jego nr katalogowy
            A możecie podać jakieś paremetry tego "gęstszego"? Szukałem i szukałem, ale nie znalazłem nic konkretnego...
            Z góry dzięki.


            Zamieszczone przez Lashlo
            StudentzUMK, mi wymienili na gwarancji, zrobiłem od naprawy ponad 100tys. km i jak na razie jest OK.
            Ale u mnie gwarancja skończyła się już "jakiś czas" temu :P

            Komentarz

            • kazik79
              Drive
              • 2011
              • 88

              #7
              nr oleum to:

              G 052 512 A2

              - jest duża szansa że po wymianie zgrzyty ustąpią

              Komentarz

              • StudentzUMK
                Classic
                • 2012
                • 13

                #8
                Zamieszczone przez kazik79
                nr oleum to:

                G 052 512 A2

                - jest duża szansa że po wymianie zgrzyty ustąpią
                Dziękuję. Po urlopie zajmę się tematem

                Komentarz

                Pracuję...