[01] Podczas jazdy niestety zgasł mój OGR :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Brambal2
    Classic
    • 2010
    • 1

    [01] Podczas jazdy niestety zgasł mój OGR :(

    lockin, sam byłem nią zainteresowany ...
  • Malutki_27
    Classic
    • 2009
    • 29

    #2
    [01] Podczas jazdy niestety zgasł mój OGR

    Witam Szanowne grono Forumowiczów

    Ponieważ po głowie krążą mi jakieś czarne myśli dotyczące awarii, dlatego postanowiłem poznać Waszą opinię na ten temat

    Pacjent to Octavia 1 silnik AGR przebieg jakieś 180 kkm (dlatego jakieś bo kto wie ile miała wcześniej :roll: )

    Objawy były następujące, podczas jazdy silnik najpierw zaczął lekko stukać równocześnie tracąc moc (tak jak by nagle zaczął pracować na trzech cylindrach), a także buda zaczęła wpadać w lekkie drgania. Przytrzymałem jeszcze silnik na małych obrotach tak ok 1500 żeby wjechać na szczyt wiaduktu. Następnie szybciutko na luz i z górki , gdzie podczas zjazdu silnik zdążył zgasnąć. Siłą rozpędu zjechałem na pobocze i próbowałem ze dwa razy odpalić silnik, co oczywiście skończyło się niepowodzeniem . Generalnie podczas próby odpalenia kontrolki przygasają a silnik ani drgnie. Zrobiłem też mały teścik na zasadzie zapięcia trójki i popchnięcia samochodu, ale silnik ani drgnie jedynie co to unosił się na poduszkach.

    No właśnie i co wy o tym sądzicie bo ja mam już swoje podejrzenia i cichaczem liczę że jednak bardzo się mylę ..........

    Komentarz

    • Kuba77
      Drive
      • 2013
      • 94

      #3
      Nie jestem żadnym ekspertem, więc może źle mówię, ale to koledzy zweryfikują. Miałem podobne objawy w AEE. Cała akcja trwała może pół minuty. Auto dostało drgań, ledwo dojechałem na parking i zgasło. Odpalenie silnika również się nie udało. Co się okazało. Ze starości poszedł kabel od alternatora, więc jeździłem bezpośrednio na akumulatorze, aż w końcu padł. Może i u Ciebie tak jest. Nie wiem, ale może akurat. Nie zaszkodzi na pewno sprawdzić. Pozdrawiam
      Moja O1

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71352

      Komentarz

      • Malutki_27
        Classic
        • 2009
        • 29

        #4
        Kubba77 masz rację, tak może się zdarzyć w przypadku benzyny :wink: ale niestety ten mój to TDI. Zresztą podejrzewam że u mnie to nie zamknie się "symboliczną" kwotą

        Komentarz

        • bolczyk3
          Drive
          • 2011
          • 61

          #5
          nie chce byc zlym prorokiem ale rozrzad wymieniany na czas? bo moze juz minal termin jego przydatnosci? i mogl wielu szkod w silniku narobic...

          Komentarz

          • dominik9420
            L&K
            • 2012
            • 1136

            #6
            skoro silnik nie drgnie, to zablokowany jest układ korbowo-tłokowy.
            Może turbo puściło...
            Głowica do zdjęcia, a i na odległość ciężko wywróżyć
            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
            Pozdrawiam i Szerokości!
            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

            Komentarz

            • Malutki_27
              Classic
              • 2009
              • 29

              #7
              Rozrząd powinien być do wymiany za jakieś 15 kkm, turbo się trzyma dzielnie jak na razie, olej też jest ......

              @dominik niestety potwierdzasz moje podejrzenia że silnik zrobił sobie kuku, co prawda podejrzewam bardziej głowicę do roboty niż dół silnika, ale kto wie ...........

              A miało być tak pięknie i w niedzielne na urlop się mieliśmy wybrać

              Komentarz

              • dominik9420
                L&K
                • 2012
                • 1136

                #8
                znam przypadek z pękniętym tłokiem i zgiętym korbowodem, silnik też ani drgnął, nawet wyciągnęliśmy pompo-wtryskiwacze i tak nie dało się obrócić wałem
                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                Pozdrawiam i Szerokości!
                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                Komentarz

                • Malutki_27
                  Classic
                  • 2009
                  • 29

                  #9
                  Oby aż tak nie było ....
                  Jutro idę do mechanika błagać go żeby zajrzał jak najszybciej ..... i wtedy będzie już na 100 % wiadomo co się stało .... ale mam nadzieję że to tylko głowica



                  Dla zainteresowanych:
                  Po wstępnej diagnozie wiadomo że jest walnięta szklana na pierwszym cylindrze i zawór zablokował tłok. Teraz idzie na oględziny dół silnika czy czasem nie jest wygięty korbowód co mogłoby spowodować że oberwał wał ..... Jak tutaj będzie oki to, będzie zdejmowana głowica żeby ocenić ocenić całość zniszczeń czyli czy gładzie cylindrów są całe ....

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Nie znam przypadku zeby uszkodzil sie wal... wymienisz korbe i zawory, szklanki komplet wałek... i powinienes smigac dalej....
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Malutki_27
                      Classic
                      • 2009
                      • 29

                      #11
                      Hiihiii a ja jeden znam ....... ale akurat w tamtym przypadku było to spowodowane skazą wału bo mu się pękło w podobnych warunkach.

                      Wracając do tematu jak już wspominałem poleciał zawór na szczęście nie spowodował większych uszkodzeń dookoła siebie za wyjątkiem głowicy która niestety nie nadaje się do regeneracji ........ uszkodzone gniazdo szklanki oraz uszkodzone prowadnica zaworów, uszkodzony wałek, znalezione opiłki metalu w oleju ..... koszt zregenerowanej głowicy 1kPLN, płukanie silnika ( oby wszystko wypłukali ) , nowy rozrząd i z duszą na ramieniu przez pierwszy 1kkm cyknąć.

                      Ogólnie koszt naprawy zamknie się w 3kPLN

                      Komentarz

                      Pracuję...