Miska Olejowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtas281
    Classic
    • 2016
    • 1

    Miska Olejowa

    I co tu taka cisza? Pawła to rozumiem, bo pewnie się w garażu zaszył :lol:
  • cycu1992
    Classic
    • 2013
    • 2

    #2
    Miska Olejowa

    Skoda Octavia I 1999rok
    Mam problem z oderwaniem miski od bloku silnika. Po odkręceniu wszystkich śrubek mecze się żeby miska puściła od bloku silnika chce to zrobić delikatnie bo miska jest w dobrym stanie. Może ktoś miał podobny problem i ma jakiś złoty środek na coś takiego


    PS- Pozdrowienia dla wszystkim uzytkownikow forum jestem nowy

    Komentarz

    • Damian-jg
      Ambiente
      • 2008
      • 229

      #3
      Opukujesz młotkiem. Tam są takie szczeliny gdzie wsadzasz breszke i odrywasz ją od bloku
      FIAT Service

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        cycu1992, dwie śruby są schowane, na łączeniu silnika ze skrzynią, je też odkręciłeś?

        Komentarz

        • jar-pol
          Classic
          • 2013
          • 36

          #5
          Jeżeli dobrze pamiętam to trzeba kluczem kręcić wałem , żeby wlazł torx tam między skrzynie a silnik??
          MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
          511-265-453

          Komentarz

          • cycu1992
            Classic
            • 2013
            • 2

            #6
            Tak te dwie śruby tez odkręciłem zrobiłem tak jak mówił Damian-jg popukałem młotkiem gumowym i jak już się ruszyła to odeszła teraz czas dostać się do tłoków

            Komentarz

            • money555
              Ambiente
              • 2012
              • 135

              #7
              Witam.

              Potrzebuję porady odnośnie swojego silnika AGN 1.8 125 KM. Jak auto było na kanale to zauważyłem delikatne "brudy" od oleju w okolicach miski olejowej (tam gdzie uszczelka). Patrzyłem wstępnie czy jest u mnie uszczelka czy silikon (silnik po liftingu mam) i wyszło, że niby uszczelka silikonowa. Niestety już wymieniłem olej i najwcześniej wymiana uszczelki byłaby za rok na wakacje ale tak się zastanawiam czy jak bym kupił taki silikon jak jest oryginalnie i troszkę uszczelnił tą miskę olejową na brzegach łączenia czy to coś by mi dało??? Auto ma 182 tys. km i 14 lat więc podejrzewam, że uszczelka oryginalna i teraz nie wiem czy nic narazie nie robić czy troszkę nałożyć tego silikonu (jeżeli w ogóle jest tam taka możliwość bez rozkręcania miski olejowej)???

              Druga sprawa to, że przy jednej śrubie przy misce olejowej miałem kropelkę oleju i teraz nie wiem czy ta śruba (patrz zdj.) może przepuszczać jakoś olej czy to ścieka z uszczelki miski olejowej?



              Pozdrawiam.
              Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

              Komentarz

              • Bartek.K
                Rider
                • 2012
                • 396

                #8
                Z takim lekkim wyciekiem daj sobie spokój. Przy następnej wymianie możesz cos pokombinować. Tu wyciek widze na łączeniu silnika ze skrzynią,wiec moze to nie z pod miski leci a z wału korbowego.
                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                Komentarz

                • money555
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 135

                  #9
                  To znaczy miska leciutko zaczyna puszczać na pewno ale to na łączeniu wyżej... Tutaj przy skrzyni to wydaje się być jakaś stara pozostałość, bo po dotknięciu czuć, że jest to stary zaschnięty brud. Tutaj przy śrubie teraz jest sucho, bo przed zrobieniem zdjęcia wytarłem tą śrubę ale wcześniej "wisiała" na niej kropelka oleju. Może to akurat jak olej lekko ciekł z połączenia wyżej od miski to na tej śrubie akurat się osadził... trudno zdiagnozować, ale jak będę robił tłumik na kanale to zajrzę raz jeszcze tam dokładnie...

                  A jeżeli piszesz kolego o wycieku ze skrzyni to jak sprawdzić czy faktycznie on ma miejsce i czy oleju w skrzyni nie jest za mało???
                  Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    Przeważnie leci z wału korbowego. Wymyj wycieki zmywaczem i po jakimś czasie zobacz czy dalej coś się pojawia.Najlepsza diagnoza to zdjęcie skrzyni. Ale przy takim wycieku nie widzę większego sensu.
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • money555
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 135

                      #11
                      Ok. Na dniach będę na kanale więc porobię trochę fotek i może pomożecie mi zdiagnozować miejsca wycieków... Dzięki za info.
                      Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                      Komentarz

                      • michal_op
                        Drive
                        • 2009
                        • 57

                        #12
                        Podłączając się do tematu. Wygląda na to że przy dokręcaniu przy ostatniej wymianie oleju ukręciłem sobie śrubę spustową oleju (bądź co bardziej prawdopodobne rozwaliłem gwint w misce) przez co teraz chcąc odkręcić śrubę kręci się a nie wykręca. I tu pytanie? Teraz chyba najlepiej jest po prostu wymienić miskę na nową niż bawić się w rozwiercanie, gwintowanie itd. Ale czy można to zrobić samemu czy lepiej oddać do mechanika? (Ogólnie w teorii wydaję się być to proste ale jak to najczęściej bywa w praktyce okazuję się dużo trudniejsze).

                        Kolejne pytanie czy te nowe miski/zamienniki są coś warte? Np.:


                        Chociaż ludzie kupują.

                        Komentarz

                        • Bartek.K
                          Rider
                          • 2012
                          • 396

                          #13
                          Ja bym przegwintował na większy wymiar i dobrał korek. Nie trzeba ściągać miski i zajmie to max 30 min czasu.
                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                          Komentarz

                          • michal_op
                            Drive
                            • 2009
                            • 57

                            #14
                            Bartek.K, myślałem o tym ale nie bardzo sie na tym znam. Znaczy jak już bede mial wykreconą śrubę to wiem jak dalej ale nie wiem jak wykrecic srube skoro obraca mi się wkoło. A boje się doprowadzić do stanu kiedy odkręce olej wycieknie i nie bede wiedział co dalej a autem już nie dojade do mechanika A przy gwintowaniu otworu na wiekszy żadne opiłki metalu nie dostaną się do miski i oleju?

                            Komentarz

                            • dzony
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 111

                              #15
                              ja tez miałem zerwany gwint w misce od korka spustowego sa takie zestawy naprawcze gwintów w zestawie jest gwintownik, stalowa spręzynka (nowy gwint), pokrętło do wkręcenia sprężynki i klej. Zdejmujesz miskę gwintujesz wiekszym gwintownikiem z zestawu smarujesz klejem sprężynke i ją wkręcasz potem ją przycinasz i od razu wkręcasz korek wszystko szczelnie szybko i pewnie gwint jest teraz stalowy tak więc jeszcze mocniejszy niż orginał a przy tym mamy oryginalny skok i korek. Ja jestem zadowolony więc polecam..
                              "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                              176Km 343Nm
                              hamulce 312mm przód i 256mm tył

                              Komentarz

                              • michal_op
                                Drive
                                • 2009
                                • 57

                                #16
                                dzony, a mógłbyś dać namiary na taki zestaw? Bo jak patrze w internecie to są takie:
                                http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-k...735882418.html tylko po co mi taka rozpiętość do wyboru?

                                Komentarz

                                • dzony
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 111

                                  #17
                                  to jest coś takiego jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=aSFFgfj5mmM
                                  tylko ja kupiłem samą sprężynke w sklepie z częściami do maszyn rolniczych za około 2 zł gwintownik miałem swój a to pokrętło i klej miał mój mechanik od zestawu naprawczego na inny skok (oni mają zwykle takie rzeczy do naprawy gwintów bo to często się zdarza) musisz poszukać po sklepach z narzedziami dla warsztatów itp...
                                  "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                                  176Km 343Nm
                                  hamulce 312mm przód i 256mm tył

                                  Komentarz

                                  Pracuję...