Po Amsoilu i Statoilu wybór Liqui Moly to "krok wstecz".
[O1] Brak mocy w dolnym zakresie obrotów 1,9 TDI ASZ
Zwiń
X
-
[O1] Brak mocy w dolnym zakresie obrotów 1,9 TDI ASZ
Witam,
Mam problem, może ktoś z Was spotkał się w swojej Octavii z taką awarią.
Podczas ostatnich upałów (klima na maksa) depnąłem w pedał i coś strzeliło pod maską, okazało się ze to rura elastyczna od TURBO przy EGR, urwały się te małe zaczepy za które trzyma zawleczka na EGR.
Auto bardzo kopciło, przejechałem tak do domu około 10km, oczywiście powoli.
Przerobiłem to lekko do czasu zakupu nowej, tzn, w miejscu zawleczki w obudowie EGR są takie małe podłużne dziurki i w nie po prostu wkręciłem malutkie blachowkręty i rura jak najbardziej się trzyma.
Ale problem jet nadal.
Auto nie ma mocy do 2400 obr/min. Potem idzie jak strzała.
Tzn, czasem jak się wolno pojeździ dłuższy odcinek to jakby coś się odblokowywało i mocy nabiera nawet na niższych obrotach.
Dodatkowo strasznie "pierdzący" odgłos silnika wydobywający się od strony kabiny.
Dodatkowym objawem jest to że auto mniej pali, wcześniej po mieście około 6-7 litrów (przez Ząbki Siekierkowską i MOkotów) a teraz około 5 litrów. Na chwilowym spalaniu pokazuje na niskich obrotach (do 2400) maksymalnie 6l/100km przy pedale w podłodze.
Prośba o poradę, bo mój mechanik wraca dopiero za 2 tygodnie z urlopu, a nie chce mi się jeździć tak mułowatym autkiem, no i ten dźwięk nie jest powalający
Dodam, że nie mam żadnego programu typu VAG.Przemo
-
-
No własnie nie do końca, być może w inny miejscu jakaś rura poszła, oby tylko nie turbo
Dźwięk tego "pierdzenia" wydobywa się z okolicy turbosprężarki, ale nie wiem czy gdyby jakaś inna rura spadał bądź pękła to na niskich obrotach auto by było mułowate a powyżej 2400 obr/min szło jak trzeba.
A może ktoś wie jak zachowuje się to autko z zapieczonymi kierownicami łopatek. Może tu jest problem.Przemo
Komentarz
-
-
Zessaj vag-com 3,11 wystarczy.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz