Dawki paliwa a temperatura z czujnika temp. cieczy TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • venom171
    Classic
    • 2012
    • 12
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Dawki paliwa a temperatura z czujnika temp. cieczy TDI

    chemik2000, generalnie dobrze zebrana kompilacja, ale błąd też jest:
    "2.0 tdi miały 8 zaworową głowicę i 136 koni mechanicznych, były montowane w: VW Passat, Skoda Superb, Seat Toledo, Seat Altea."
    W Superbie nigdy nie było tego silnika.
    W SI z 2.0 tdi był tylko BSS 140 ps - który też jest później wspomniany, też bywa wadliwy. Natomiast w SII bywa czasem 2.0 tdi BKD znany z OII (ma jeden kolega na forum takiego nawet u nas w SII), reszta to common raile w wersjach 140 i 170.
  • jezalb
    Classic
    • 2010
    • 20
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    Dawki paliwa a temperatura z czujnika temp. cieczy TDI

    Szukałem w poszczególnych tematach związanych z wymianą czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, mianowicie:

    Jestem po wymianie czujnika, czujnik zakupiony na allegro zielony, niby oryginał. Po montażu i testach okazało się w VAG-u, że po osiągnięciu temperatury roboczej silnika jest różnica 10 st. C pomiędzy G62 i G2. W "Instruments" mam 89 - 90 st. C, natomiast w "Engine" mam temperaturę 78 - 80 st. C. Termostat był wymieniany, więc zakładam że pracuje poprawnie.

    Pytanie:

    Czy informacja że jest 80 a nie 90 st. C do ECU powoduje zwiększenie dawki paliwa czy te 10 st. C nie robi różnicy? Zastanawiam się, czy zostawić tak jak jest, czy wymieniać czujnik. Czujnik wymieniałem ze względu na sporadycznie podwyższone obroty na biegu jałowym.

    Sprawa dotyczy: O1 TDI ALH

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      w instruments zawsze będzie 90 stopni, to jest te VAGowiskie przekłamanie, gdy rzeczywista temperatura silnika jest od 75 do 110 to na szafie zawsze będzie 90st. Co by wskazówka pionowo stała, i nie denerwowała kierowców, a Ci pracowników "ASO" Można to niedociągnięcie naprawić edytując wpisy we wsadzie.
      Może jest tak że założyłes czujnik rozgrzewałeś auto i gdy na szafie miałeś 90, przełączyłeś na silnik, to w silniku było dopiero 80, musisz poczekać trochę pojeździć aż się rozgrzeje silnik rzeczywiście i wtedy sprawdź co w silniku pokazuje.

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Temperatura odczytywana w Instruments(003) powinna byc zbiezna z temperatura odczytywaną w Engine (007).
        Wskazówka - tak jak napisano wyzej dziala w zakresie 75-110*.

        Z obajwów ktore opisałes i pomiarów ktore wykonałes wynika niestety, ze czujnik który kupiles jest niewiele wart.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • jezalb
          Classic
          • 2010
          • 20
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Też uważam, że czujnik przekłamuje. Jest dwusensoryczny, więc obie temperatury powinny być co najmniej zbliżone. Pytanie jednak czy tak jeździć z tymi 80 st C, bo dawki paliwa będą takie same jak przy 90 st C, czy jednak wymieniać czujnik bo przy temp 80 st C dawka paliwa jest wyższa. Chyba, że są jeszcze inne przeciwwskazania o których nie pomyślałem.

          Do kolegi mariush19: Samochód rozgrzałem na trasie 60 km, także te 90 st powinien mieć. Sprawdzałem dynamicznie w czasie jazdy, temperatura zmieniała się w zależności od otwarcia/zamknięcia termostatu 88 - 90 instruments, 78-80 engine.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Teoretycznie... ECU widzi dobrą temperature... ale... ja bym zmienił... powinno wszystko grac... najlepiej kup czujnik w ASO i spokoj w kuchni...
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • jezalb
              Classic
              • 2010
              • 20
              • Octavia III combi (5E5)
              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

              #7
              Hmm, myślałem że ECU właśnie widzi tą obniżoną... To co idzie na licznik wskazuje 90, a w grupie engine 80... I myślę sobie, że jak tak będę jeździł to dawka paliwa będzie powiększona ze względu na niższą temperaturę czego bym nie chciał... Niektórzy specjalnie wpinają rezystory na G62 do pseudotuningu...

              Komentarz

              • mariush19
                Rider
                • 2009
                • 634
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Ecu bierze z engine wiec ja bym na twoim miejscu zmienil jeszcze raz czujnik z pewnego zrodla ori, bo ten masz z allegro, moze czujniki tez juz podrabiaja

                Komentarz

                • piteerr
                  Classic
                  • 2009
                  • 14

                  #9
                  Witam, nie wiem czy tu powinienem, ale mam problem również ze wskaźnikiem. Pół roku temu wymieniłem czujnik temp. cieczy i było OK. Od miesiąca wskazówka temp. podnosi się jedynie do 70st. i to dopiero po około 10 km (wcześniej, zimą również, po 7 km miałem już wskazówkę na 90st-wiem bo tyle mam do pracy). Zmieniłem 3 dni temu termostat i nic. Zrobiłem testy licznika - wskazówka idzie do końca, powraca i staje na środku, czyli chyba ok? Temp. pod VAG też jest OK. Podejrzewałbym przewody, ale jak wspomniałem temp rośnie do ok. 70st. Czy macie może jakieś sugestie? Byłbym wdzięczny bo już nie wiem co jeszcze zrobić. (octavia 1U 130kM, silnik ASZ, 2004r)
                  Piter

                  Komentarz

                  Pracuję...