Spalanie silnika ASZ a usterki mechaniczne...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Toporzak
    Classic
    • 2016
    • 24

    Spalanie silnika ASZ a usterki mechaniczne...

    wlasnie zerknalem na ten temat alfoholikow.

    na pierwszej stronie wszyscy sie nad tym spuszczaja . na ostatnich 5ciu juz zostala grupa zapalencow ktora na sile chce z gowna krecic bicz


    ja dolewam diesel skydd
    w zime dwa kielony na bak , latem 1

    jest to anty costam co zapobiega wytracaniu parafiny zima.

    dotatkowo czysci wtryski . na jakiejs polibudzie zrobili test kilku dodatkow m.in. Diesel skydd wyszlo im ze mniej dymi on podczas spalania z tym dodatkiem. wiec samo przez sie musi byc dobre dla aut z DPF. i rzeczywiscie zadziej mi sie dopala filtr
  • Kingu
    Drive
    • 2013
    • 74

    #2
    Spalanie silnika ASZ a usterki mechaniczne...

    Witam wszystkich Klubowiczów, jestem tu nowy więc można powiedzieć że jestem świerzakiem
    Mam takie pytanie...kupiłem jakieś 3 tyg. temu Octavie 1.9 tdi ASZ 130 z 2003 roku i zastanawiam mnie spalanie tego samochodu...od momentu kupna zrobiłem 2800km i spalanie jakie udało mi się uzyskać to w trasie min. 5,2 litra i zastanawia mnie dlaczego nie da się mniej i co jest tego przyczyną...
    Miałem wcześniej AWX w A4 i AVF w b5fl i spalanie w audi bez problemu schodziło poniżej 5 litrów, ba z klimą spaliło mi kiedyś w trasie 4,8l a Skoda kupiona przez przypadek...nie chce palić mniej.
    Dodam że olej jest wymieniony (Liqui moly 5w40), filtry paliwa, powietrza, oleju.
    Jest nowy intercooler (stary był pęknięty), jeżdżę już na zimówkach i ciśnienie jest 2.2 przód i tył. Zauważyłem że przy normalnej jeździe w trasie 100-120 km/h auto ma tak koło 80 stopni na silniku, czasem podskoczy do 90 i zaraz spadnie wiem że termostat się najprawdopodobniej zawiesza...
    Stad moje pytanie co może być przyczyną takiego wyniku i niemożliwości zejścia poniżej 5 l/100km, ostatnio jescze widziałem filmik na YT że podobno przy chipie na 175 koni można spalić 3,8l a czytałem gdzieś jeszcze że przy jeździe na autostradzie spaliła komuś 4,5
    Nie chcę jej zmieniać bo to dobry samochód ale już się zastanawiam nad tym a to źle wróży w moim przypadku, wiec proszę o pomoc, znawców tematu i tych co jeżdżą autami z tym silnikiem o pomoc bo może Wy wiecie w czym problem...
    Z góry dziękuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam Piotrek

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez Kingu
      wiem że termostat się najprawdopodobniej zawiesza...
      pewnie to też ma znaczenie....

      Zamieszczone przez Kingu
      jeżdżę już na zimówkach
      tutaj też trzeba toszeczke dodać paliwa...

      I suma sumarum mam odpowiedz na te kilka setek :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Za chwile beda oddawac paliwo. 4,5l po autostradzie, a dodal ktos z jaka predkoscia ile wiecej od 70km/h.

        Termostat wymienic, to pewne. Cisnienie... hmm ja tam nigdy mniej niz 2,5 z tylu nie mam
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Kingu
          Drive
          • 2013
          • 74

          #5
          Zamówiłem już termostat i go wymienię i zobaczę jak to będzie wyglądało. Koła też napompuję inaczej tzn. wzorcowo i zobaczymy jaki to da efekt...

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2323
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Kingu, pamiętaj iż masz ASZ-ta a to jest motorek na pompowtryskach a nie na pompie wtryskowej , silniki z pompowtryskami biorę deczko więcej paliwka ale ich kultura pracy i elastyczność oraz moce jakie można z nich uzyskać są przyzwoite , także jak będziesz miał 6-6,5l na 100km to będzie ok , ja jak miałem ATD-ka to latem 7-7,5 a zimą to 1l więcej , zależy również od nogi kierownika
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • Kingu
              Drive
              • 2013
              • 74

              #7
              To że spalanie zależy od nogi to ja wiem tylko dziwi mnie fakt że jadąc 100 km/h na tempomacie na 6 biegu spalanie nie spadnie poniżej 5,2l/100km.
              Jak miałem b5fl to przy silniku AVF czasem w mieście pokazywał mi śr 11/100km ale jak jechałem spokojnie palił mniej niż Skoda, wiec się da...
              Zastanawia mnie ten stan rzeczy...
              I już myślę o Focusie 2 (tfu tfu) a nie chciałbym zmieniać Skodzinki z tego powodu :/

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2323
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Kingu, obyś gorzej nie żałował .
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • slodkii
                  Classic
                  • 2013
                  • 11

                  #9
                  Jeżdżę Octavią 1,9 ASZ z 2004 roku, kombi, także z 6biegową skrzynią, do Gdańska mam jakieś 30kilometrów i dojeżdżam praktycznie codziennie(od strony Kolbud, jeżeli ktoś jest z okolic i zna tereny), ogółem mówiąc trasą tego nazwać nie można, drogi są kręte i dziurawe, często się przyspiesza i hamuje. Jeżdżę jeszcze na oponach letnich. Komputer pokazuje podczas dojazdów do miasta między 4,4 a 4,7 w zależności jaki jest ruch i jak cisnę, na powrocie do domu zawsze trochę więcej, 5,3-5,6, pewnie jest to spowodowane tym, że do domu mam trochę pod górkę Podczas tankowania jak obliczam to wychodzi średnio 5,2 z tym że nie korzystam z tempomatu(bo go zwyczajnie nie mam) i jeżdżę kiepskimi drogami Dodam że raczej staram się jeździć oszczędnie, po to mam diesla

                  Komentarz

                  • Kingu
                    Drive
                    • 2013
                    • 74

                    #10
                    Właśnie, nie żałowałem że kupiłem Focusa 2 miałem go chyba z 8 miesięcy 2006 rok 1,6 tdci 109 koni, palił tyle co nic, 3,8-4,5 w trasie w mieście 7,5 max. heh 4 lata minęło a dalej mam sentyment do tego jak się prowadził i ile palił, sprzedałem go padał mu DPF i dwumasa...
                    Dlatego wole 1,9 TDI który już kilkanaście przerobiłem i wiem że pompowtryski mają bardzo dużą zaletę a mianowicie błyskawiczna reakcje na GAZ i że te silniki nie trzymają mocy, tzn. jak ma 130 koni na papierze to mają po 135-145 km i to do mnie przemawia a najbardziej to że nie mają DPFu

                    Komentarz

                    • Mariusz87
                      L&K
                      • 2011
                      • 1286
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...007745#1170173
                      moje stare auto
                      jest scout

                      Komentarz

                      Pracuję...