w dniu dzisiejszym miałem wymieniane łożysko przednie ( FAG ) oraz końcówkę drążka kierowniczego , na koniec oczywiście ustawienie geometrii .
Niestety podczas jazdy powyżej 40km ( brak gazu i hamowania , zwykle toczenie samochodu ) drga mi kierownica . Testowałem również przy hamowaniu lub skręcaniu efekt - brak drgań kierownicy .
Czy ktoś ma pomysł co to może być ?
Powodów może być kilka. Co do łożyska to jeżeli źle wciśnięte to będzie bicie (kto ci to robił?). Jednak fachowiec ustawiając zbieżność powinien na rzutniku zauważyć bicie. po samej wymianie końcówki nie spotkałem się z biciem koła. Prozaiczne putanie, czy jest dokręcona nakrętka z półosi?
ja też robiłem hamulce wraz z mechanikiem który ma spore doświadczenie i po robieniu myślałem że się rozplącze. Hamulce niecałe 4 K przelotu i po zmianie łożysk bicie takie że przy wyhamowywaniu samochodu ze 120 kierownice tak szarpało że strach było jeździć szybciej ... wkurwiony na mechanika bo obstawiałem że przy ściąganiu bieżni łożyska zbyt mocno poczęstował pastę młotkiem już się zastanawiałem jaką kupować oczywiście do tego dochodziły bu od razu nowe łożyska. Postanowiłem rozebrać jeszcze raz tarcze i wymyć wszytko na lusterko benzyną ekstrakcją (choć i tak nic tam nie było). po poskładaniu było tylko troszeczku lepiej.
Po protu tarcze potrzebują ułożyć się do nowego położenia i już jest OK. jak masz czas to wyczyść na błysk i trochę odczekaj ... będzie dobrze !!
Komentarz