Kolego, jeżeli trzęsienie budą następuje tak ok. 60 - 80 km/h i w granicach obrotów silnika tak ok. 2 000 i wzwyż to bym podjechał do dobrego mechanika lub osoby która się zna na tym, na sprawdzenie pompo wtryskiwaczy, jest parę tematów na tym forum odnośnie podobnych objawów i najczęściej powodem był przegub lub właśnie pompo wtryskiwacz.
Mocowanie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej /odmy/
Zwiń
X
-
Mocowanie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej /odmy/
Witam.
Mam następujące pytanie : Jak mocowany jest wspomniany już przewód , na dole przy skrzyni korbowej, czy na foto.nr 7 zamieszczonej w tym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38518, poniżej złącza elektrycznego to jest to? Jeżeli tak, to stosowany jest tam oring /34,2x3/ ?
Jednostka napędowa to oczywiście BFQ z alternatywnym źródłem zasilania.. w związku z tym mało jest to widoczne z zewnątrz a dostęp jest utrudniony.
Na pewno gdybym zdemontował kolektor to nie byłoby tego pytania.
Tak więc jeżeli ktoś przerabiał ten temat to bardzo proszę o oświecenie... ponieważ zbliża się konieczność wymiany /odmy/
Pozdrawiam.
-
-
Zamieszczone przez logan_xNa fotce nr 7 jest wtryskiwacz :wink:
Góra pokrywy zaworów w BFQ wygląda inaczej, natomiast sam przewód wygląda tak http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2772# na dolnym końcu ma wkładkę metalową a więc można założyć iż wchodzi do wewnątrz a na zewnętrznym obwodzie wspomniany oring.
Mocowanie góry /powyżej harmonii/ jet oczywiste opaska metalowa , a na dole?
Fotki do których odsyłasz nie pokazują tego detalu, oglądałem to wcześniej bardzo wnikliwie..
Jak widzisz moje pytanie jest merytorycznie zasadne ,tym bardziej iż na płycie dolnej znalazłem jak by połówkę takiej metalowej spinki i dół silnika jest lekko spocony.
Chciałem logistycznie przygotować się do wymiany, ale improwizacja jest bardzo edukacyjna i przydatna...
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RemarkZamieszczone przez logan_xNa fotce nr 7 jest wtryskiwacz :wink:
Obudowa bagnetu jest wciskana do otworu w bloku, wiec pewnie z odma będzie tak samo.
Znalazłem lepszą fotkę, jest jeszcze zabezpieczenie.
Oring pewnie będziesz kupował w ASO, przy okazji możesz zapytać czy potrzeba coś więcej aby wymienić odmę.
Komentarz
-
-
Oring pewnie będziesz kupował w ASO, przy okazji możesz zapytać czy potrzeba coś więcej aby wymienić odmę.
ASO - tylko gdy muszę /generowanie kosztów/ w związku z tym iż posiadam w swojej „flocie” rodzinno-służbowej kilka autek z różnymi jednostkami napędowymi nie ogarniam całkowicie jednego modelu , choć z mechaniką jestem związany przez całe dorosłe życie ostatnio jak by mniej „inwazyjnie”
Ale owszem pytałem telefonicznie w dwóch ASO i jeżeli Masz do wydania 300 zł. , to witają uprzejmie /przewód + robocizna/ natomiast w przyzwoitym zakładzie robocizna do 50 zł. + przewód/zamiennik/a oring to mniej niż tanio np. w sklepie z uszczelnieniami technicznymi we Wrocławiu przy ul. Trzebnickiej 9.
Ja wymieniłem to samodzielnie, ponieważ chciałem wiedzieć co w trawie piszczy a trochę z przekory...I tak jest to operacja dla średnio zaawansowanych , czas ok.1 godz. - mnie zajęło to dokładnie 45 minut, miejsce może być pod domem o ile pogoda na to pozwala , choć ja bardziej pewnie czuję się w garażu..
Upierdliwość całej operacji umiarkowana , pod warunkiem zdemontowania pompy powietrza wraz z wspornikiem i odpięciu listwy wtrysków gazowych , bo inaczej to blado to widzę.
I tu można popatrzyć w tym wątku:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38518, fot.1
Następnie a może najpierw / ja obejrzałem to po fakcie/ zapoznać się fotkami które zamieścił powyżej logan_x
Są to świetne obrazki gdzie widać cały przewód odpowietrzenia /odmę/ i pierwsze co się rzuca w oczy to brak pompy powietrza ,a więc wymontowanie jej jest jak najbardziej wskazane, następnie samo zabezpieczenie /drut / który lepiej aby się nie zgubił i o to właśnie pytałem. A to co znalazłem u siebie na płycie to fragment jakiegoś zabezpieczenia ot widocznie komuś się zgubiło, ja podejrzewałem iż jest to zabezpieczenie od tego przewodu.
Tak więc jest to do zrobienia przy odrobinie wyobraźni , oczywiście potrzebny jest przewód odpowietrzenia może być zamiennik i oring 34,2x 3 a zabezpieczenie trzyma przewód odpowietrzenia za widoczny na zdjęciach kołnierz.
Poniżej fotki / słaba jakość / wymienionego delikwenta po przebiegu 210 tys.km :
Wnioski: słaby punkt tego przewodu to "harmonia" która ma kompensować zmiany termiczne i mechaniczne natomiast dół przewodu / z wkładką / blaszaną degeneruje temperatura i mało prawdopodobne aby wyszedł w całości, ale bez obaw jeżeli jakaś drobina wpadnie do środka to poleży sobie trochę... w misce olejowej. Na pewno dobrze byłoby obejrzeć cały przewód np. przy wymianie świec zapłonowych.
Dziękuję i pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz