Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Samoistne odkrecanie felg - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Samoistne odkrecanie felg - pytanie

    Doszły do mnie aerotwiny boscha dedykowane niby do octavii.
    Dłuższa skacze jakby byla za długa. A krótsza - jej końcówka okolo 1cm nie przylega do szyby co powoduje zostawienie smugi przez wycieraczke, a przy szybszej jezdzie pewnie skakanie.

    Pytanie, czy mozna cos z tym zrobic i uratować to czy wypierdzielic na śmietnik? Bo juz szkoda mi nerwow. Dodam ze długości pasują do tych prawidlowych.


    #edit
    Próbowałem przekładać strony, przeginać ramie i kombinowałem na różne sposoby. Gówno totalne. Posiedzą w samochodzie dzień/dwa, może coś się ułoży, jeśli nie to idą w śmietnik.

    #edit2
    W czasie jazdy wszystko smiga jak należy oprócz tej wystajacej części bo przez to zostaja male bryzgi wody po stronie pasazera. Podniose ramię, jesli to nie pomoże to po prostu upierdole tą wystajaca część xd Duża juz tak nie skacze - mam nadzieje ze czas zrobi swoje z gumą i wszystko się ładnie ułoży. A już się bałem że kupa będzie..

    Ps. Podczas zabawy z wycieraczkami wypadła mi sprężyna ze środka i z 5 minutowej wymiany zrobiła się pół godzinna walka Na szczęście wepchnalem ja z powrotem.. nie polecam nikomu

  • #2
    Samoistne odkrecanie felg - pytanie

    Na wiosnę zmienilem komplet kół ze stalowych R15 zimowek na aluminiowe R16 letnie. Wszystko fajnie jednak po paru dniach poczulem lekkie bicie z tylu. Narastalo wiec sie przyjrzalem. Bylem przerazony, zgubilem jedną ze szpilek a reszta praktycznie byla luzna. Sprawdzilem reszte kol i z tylu byly luzne. Zglupialem, czy sam dokrecilem czy nie. No nic dokrecilem i zapomnialem o sprawie. Co jakis czas sprawdzalem czy sie nie odkrecaja , bylo spoko. Dziasiaj znowu zmiana opon razem z felgami. Tym razem w warsztacie bo byla tez zmiana opon na feldze na nowe. Po 6 kilometrach czuje jakby delikatne pukanie, wychodze sprawdzam i znowu to samo, poluznione ale jeszcze nie na tyle ze felga mocno latala. I sie zastanawiam, mam pecha i goscio nie dokrecil czy cos mam zwalone z gwintami w bebnach? Dodam ze nie mam szpilek innych, zawsze te same szpilki. Podobno inne sa do alusow a inne do stalowek? Auto kupione z aluskami w salonie, szpilki oryginalne. Qrcze moze byc ze jakies luzne gwinty sie zrobily i dopiero skakanie po kluczy pomaga?

    Komentarz


    • #3
      aro333, na 99% masz nieodpowiednie śruby do kół
      Masz stożki czy kule?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Hmmm na 75 procent sa to kule.Szpilki oryginalne nie zmieniane. Doczytalem ze do alu i stalek w VW sa takie same czyli kuliste

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli dzieje Ci się tak po wymianie opon z zimowych na letnie i na odwrót to zmień wulkanizatora, albo sam sprawdzaj sobie dokręcenie śrub.

          Ja zawsze po wymianie opon dokręcam sam śruby przy kołach, bo chce mieć 100% pewności. No i oczywiście jak przejadę parę kilometrów to też powtórnie sprawdzam dokręcenie śrub, bo nie chciałbym aby jakieś koło mnie wyprzedziło :-)

          Komentarz


          • #6
            ja zmieniam sam koła

            ale miałem trochę inny przypadek, ze przy wolnym jechaniu i skrętach coś jakby "pytało",
            pojechałem na stację diagnostyczną to koleś zwalił to na klocki hamulcowe, które były na wykończeniu (nie zgodziłem się z nim!) i znowu nic, ale wyszło na parkingu jak podszedłem do koła i 4 na 5 śrubek było luźnych! dokręciłem i spokój

            rada jak przedmówcy - sprawdzaj śruby
            Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez chelbek
              ja zmieniam sam koła
              a wywazasz je co roku?
              czy zakładasz jak leci :?: :wink:
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz


              • #8
                U mnie po wymianie nakleili mia naklejkę na radio że po 50 km mam sprawdzić czy koła są dokręcone.

                Kiedyś wyjechałem z serwisu ASO, coś mi puka i puka z przodu, wracam na serwis i mówię do gościa, że coś puka, zawołał mistrza, wsiadł, przejechał się ze mną kawałek, kazał się zatrzymać i dać mu klucz do kół (pomyślałem pewnie mi zaraz przyj...bie :lol: ), podchodzi do koła i dokręca, dwóch szpilek już nie był :shock: :|
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz


                • #9
                  100 % zle sruby ! i nic nie da naklejanie smiesznych naklejek ,tylko odpowiednie sruby do felg ! tak jak wyzej kolega napisał ,jezeli masz nie orginalne felgi to musisz miec do niech sruby ! stozek albo półkóle, i tylko daltego luzuja ci sie śruby ! wyczujesz to wkladajac palec w otwor na srube w feldze ,pod palcem bedziesz czul czy gniazdo jest w ksztalcie stozka czy polokragle i takie musisz miec sruby , i zmien tego wulkanizatora do w razie czego on sie do niczego nie przyzna, a po drugie , bylem w kilku warsztatach wulkanizatorskich i w zadnych z nich nikt nie dociagal srub DYNAMOMETREM ,wszyscy dokrecali na sile kluczem udarowym !!! po takim dociagnieciu masz bankowy problem na drodze w razie wymiany kola ! nastepna sprawa jest to ze zaden z nich nie czyscil piast ! niczym nie posmarowane,po zimie na bank ciezko bedzie zdjac taka felge , i nie pozwolcie zeby jakis pan Gieniu specjalista smarowal wam sruby smarem !!! oczyscic z rdzy i wkrecic ,zadnych smarow !
                  antyradar Escort Redline

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X