Wymiana tulei i sworznia na wahaczu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gomad
    Classic
    • 2015
    • 2

    Wymiana tulei i sworznia na wahaczu

    Texas to skim mam pić i kto powie (piotrkiem pij niechce) :evil:

    [ Dodano: Sob 06 Wrz, 14 13:13 ]
    Ja mam propozycję jak nie ma transportu na działkę to mnie może u Piotrka tam dojeżdża na dwóch nogach
  • gulek
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Wymiana tulei i sworznia na wahaczu

    Witam. Dzisiaj postanowiłem wymienić tuleje i sworznie na przednich dwóch wahaczach. I podczas wymiany dostrzegłem pewną rzecz i postanowiłem zapytać się Was co o tym sądzicie, do rzeczy:

    1. Pierwsza sprawa Wyciągam jedną z tulei z opakowania, przyglądam się jej i widzę, że ma z jednej strony zieloną kropkę. Wyciągam drugą i ma takie same oznaczenie z jednej strony. Co ono oznacza?? Informacja, którą stroną wciskać...?


    1a. Drugie pytanie co do tulei. Nie posiadam prasy, więc używałem imadła aby wcisnąć tuleję w wahacz. Na "sucho" nie dało rady, więc popsikałem silikonem i weszło w miarę bez problemu. Ale później jak przemyślałem sprawę, to czy ta tuleja nie będzie mi się przemieszczać przez ten silikon, wiadomo woda to nie jest więc nie odparuje od tak...

    2. Druga sprawa. Przyglądam się obu zamontowanym wahaczom. I stwierdzam, że z obu stron mam jednakowy wahacz... Który, lewy czy prawy? Nie wiem. I Was chciałbym się o to zapytać. Jakby nie patrząc lewy i jak i prawy wahacz można zamontować po obu stronach. Wystarczy je obrócić o 180 stopni i praktycznie mamy to samo oprócz jednego szczegółu, rantów, ujścia blachy, końców sprasowanej blachy. Nie wiem jak to nazwać.

    2a. Zdjęcie 1 przedstawia lewy przedni wahacz i ranty blachy są skierowane ku górze:



    2b. Zdjęcie 2 prawy przedni wahacz, ranty ku dole:



    I tu pytanie, czy poprzedni właściciel dał ciała i zamontował dwa jednakowe wahacze, czy to normalne zjawisko w octavi??

    Komentarz

    • Damian-jg
      Ambiente
      • 2008
      • 229

      #3
      Ad1) Nie ma znaczenia. Ta tuleja jest symetryczna.
      Ad1a) Tuleje się smaruje przed włożeniem i nie będzie sie przemieszczać.
      Ad2) Wahacz jest jeden na obydwie strony. Ale załóż tak jak jest pewnie jest fabrycznie, chociaż to nie ma znaczenia. Tylko musisz tuleje dużą wprasować odpowiednio, najlepiej zaznacz sobie jak jest stara
      FIAT Service

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        gulek, duża tuleja ma oznaczenie strzałką do przodu, lub najlepiej zakładać pełne, wtedy nie ma znaczenie
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • chelbek
          Drive
          • 2009
          • 54

          #5
          dobrze że u mnie mechanik to wymianił

          jakbyś mocno potrzebował moge się podpytać przy okazji
          Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

          Komentarz

          Pracuję...