[O1] Dziwna praca silnika AXR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    [O1] Dziwna praca silnika AXR

    Mnie pasuje dowolny termin.

    1. gadula007 - piątek 17.10.2014
    2. klarusy - sobota 18.10.2014
    3. piotrex
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Dziwna praca silnika AXR

    Cześć,

    Dziś przy okazji wymiany termostatu to i owo jeszcze posprawdzałem w samochodzie, zaniepokoił mnie dziwny dźwięk wydobywający się spod pokrywy zaworów, załączam dwa filmiki i logi z 013 i 023. Na zagrzanym silniku auto też jakby tak dziwnie chodziło, jakby jakąś nieszczelność miał (bieg jałowy) - chociaż to może złudzenie bo stało w garażu. Nadmienię, że auto jeździ normalnie, pali normalnie itd tylko to klepanie pod pokrywą jakby z drugiego PD... Dzięki za opinie w temacie!

    Zimy silnik:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7CePJ-3zSkg[/youtube]

    Temp Robocza:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U2BsJvj599Q[/youtube]

    Tak schodzi z obrotów na zimnym po przegazowaniu do 1500-1700 obr:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Ib-1JEEYlA[/youtube]

    Log (10 - 013)
    Log (11 - 023)
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      Jaki przebieg auta? Może to być koniec któreś szklanki...
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        180kkm ori, jeździło na LL :?
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          No to raczej masz odpowiedź.
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            DGW, pójdzie rozrząd to i pokrywa w górę i kontrola wałka i szklanek.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • Majcheer
              Classic
              • 2012
              • 8

              #7
              Mam ten sam silnik AXR i nie mogę nigdzie znaleść jakiegoś zdjęcia gdzie jest termostat. Może jakaś mała podpowiedź lub ktoś wklei zdjęcie? Pod alternatorem?

              Komentarz

              • blind_walker
                RS
                • 2010
                • 4533
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                alxxx, u nas był podobny dźwięk w oII, tak jak pisze DGW, w naszym przypadku, szklanka przedziurawiona na wylot. Wałek też został wymieniony.
                mkII 20VT (600h worked)
                Roooooomster

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Majcheer, przyjedź - wymienimy Nie no.. masz tak za akumulatorem podciśnienia. leć sobie po dolnym wężu od chłodnicy i trafisz.

                  blind_walker, nie pocieszyłeś :?
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Szklanki i wałek do kontroli... masz wprawne ucho i powinienes sie cieszyc ze dosc wczesnie zareagowałes.
                    Niestety ta usterka nie jest widoczna w logach. Choc BiP wyglada na podwyzszony.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • blind_walker
                      RS
                      • 2010
                      • 4533
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      alxxx, na jakim oleju jeździłeś? Od samego początku na jednym?

                      Zamieszczone przez alxxx
                      blind_walker, nie pocieszyłeś :?
                      Wałek wyglądał tak, trzecia krzywka od lewej:
                      mkII 20VT (600h worked)
                      Roooooomster

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        blind_walker, auto jeździło na LL cały czas.

                        Zamieszczone przez przemik
                        masz wprawne ucho i powinienes sie cieszyc ze dosc wczesnie zareagowałes.
                        a niektórzy to nazywają przewrażliwieniem :twisted:

                        Zobaczymy co będzie jak pokrywa pójdzie w górę, mam nadzieję że wałek będzie ok. Przy okazji się zastanawiam czy pompek miejscami nie zmienić, ale to znowu uszczelki nowe trzeba?
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • blind_walker
                          RS
                          • 2010
                          • 4533
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez alxxx
                          auto jeździło na LL cały czas.
                          To przy okazji zrób płukankę i lej już normalny olej.
                          mkII 20VT (600h worked)
                          Roooooomster

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            blind_walker, Sam LL to nie problem.. tylko co ile się go zmienia to jest problem, jakby go każdy zmieniał co max 15tyś to by autka latały.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • blind_walker
                              RS
                              • 2010
                              • 4533
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              alxxx, z tym "lej już normalny olej" chodziło mi właśnie, żebyś zmieniał co 10-15kkm.
                              mkII 20VT (600h worked)
                              Roooooomster

                              Komentarz

                              • alxxx
                                RS
                                • 2010
                                • 1823
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                #16
                                blind_walker, ja zmieniem a octavia z AXR niedawno kupiona
                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                Komentarz

                                • Majcheer
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 8

                                  #17
                                  Dzięki za wcześniejszą odpowiedź. Pytanie przy okazji: po lekkim dodaniu lub puszczeniu gazu slychać lekkie cyknięcia raczej cztery. Nie jest to dwumas bez sprzęgla tak samo. Mechanik mówił ,że to normalne dla pd,że niby odcina paliwo.Też tak macie? Normalnie przy pracy silnika nic nie slychać

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Majcheer, zrób komplet logów to coś Ci się rozjaśni jak motor chodzi
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • Majcheer
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 8

                                      #19
                                      No więc bylem dzis u kolegi ktory sie na tym zna i zajmuje. Pompki silnik i turbo wszystko ok. Diagnoza... dwumas... i zabolalo

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2487
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Majcheer
                                        dwumas... i zabolalo
                                        bo się wstawia 1-mase i nie boli :diabelski_usmiech
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • alxxx
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1823
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                          #21
                                          Wracając do tematu, niespodziewanka... Szklanki i wałek pod pokrywą jak z fabryki :shock: Więc co się tłucze?
                                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                          Komentarz

                                          • samtech84
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 988
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            A jak kółko na wałku rozrządu? One też czasem lubią wydawać nieprzyjemne dźwięki.

                                            Komentarz

                                            • alxxx
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1823
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                              #23
                                              Kółko w najlepszym porządku k sprawa zostanie zawieszona chyba..
                                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                              Komentarz

                                              • przemik
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1610

                                                #24
                                                Jezdzij. Przy okazji sprawdz puche filtra powietrza ... czy tam wszystko szczelne i dobrze się trzyma.
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz

                                                • alxxx
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1823
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                  #25
                                                  przemik, podpis pod nickiem masz elegancki k

                                                  Zamieszczone przez przemik
                                                  Jezdzij. Przy okazji sprawdz puche filtra powietrza ... czy tam wszystko szczelne i dobrze się trzyma.
                                                  obudowa filtra jest ok. Pisałeś wcześniej o Bipach.. no nie są małe, ale jakoś na Bipy to patrzę z przymróżeniem oka.. nieraz wysokie a silnik chodzi super, nieraz niskie a silnik szrot. Już bardziej coś korekcje mówią... ale każde auto to osobny przypadek i nawet głupi kąt synchronizacji to też co auto to inne ustawienie..
                                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...