[O1] Zapowietrzenie układu paliwowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg.ko
    Drive
    • 2014
    • 59

    [O1] Zapowietrzenie układu paliwowego

    cezary 70, maksiu, również witamy. Zadowoleni jesteśmy bardzo. Było kapitalnie, a teraz.... :?: Teraz właśnie wybieramy si e na zakupy, bo rzeczywistośc wyje jak stara szafa i woła żeby wrzucic coś do lodówki :lol:
    Texas, zmieniłeś auto na "inne" w rubryczce. Czyżby ominęła mnie zmiana wozidła u Ciebie :?:
  • rafiki
    RS
    • 2012
    • 15975
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O1] Zapowietrzenie układu paliwowego

    Wczoraj razem z kolegą cezary 70 sprawdzaliśmy świece żarowe w moim AGR, bo autko kiepsko odpala po chłodnej (od 0 w dół) nocy. Na świecach iskra się pojawia, ale nie w tym rzecz. Po odpięciu listwy, sprawdzeniu i podłączeniu z powrotem silnik zachowuje się jakby zapowietrzał się układ paliwowy. Co ciekawe dzieje się tak tylko do pewnego momentu (dokąd silnik nie będzie miał 60-kilku - 70 stopni). Jaka może być przyczyna? Paliwo świeżo zalane na full, filtr paliwa wymieniony niecały miesiąc temu, od tego czasu jedno tankowanie zaraz po zapaleniu się rezerwy. Jakieś pomysły co do przyczyny takiego stanu i ewentualne rozwiązania problemu?
    رافال
    Spoty
    Cause freedom is a lonely road

    Komentarz

    • banshee12
      Drive
      • 2013
      • 61

      #3
      Domyślam się, że chodzi o silnik AGR?
      Zacząłbym od wymontowania i wyczyszczenia smoka w zbiorniku paliwa, a także zaworków zwrotnych w tym że ustrojstwie. To najczęstsza usterka pojawiania się powietrza w układzie. Ewentualnie inna nieszczelność wliczając pompę wtryskową.
      Zakładam również, że powietrze jest widoczne w przewodzie paliwowym pod maską????

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #4
        banshee12, tak, AGR. Czy powietrze jest widoczne w przewodzie pod maską nie sprawdzałem, bo nie miałem kiedy zaglądać pod maskę. Sprawdzę później, jak silnik dobrze wystygnie. Moje umiejętności w mechanice samochodowej są, delikatnie mówiąc, niewielkie więc ile mechanik mógłby (w rozsądnych granicach) zawołać za takie czyszczenie?
        I czy mogło mieć to związek z odpięciem listwy od świec? Bo wcześniej (od wymiany filtra) było ok, aż do sprawdzania świec.
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          Jeżeli faktycznie wina jest po stronie układu paliwowego to warto za filtrem założyc wężyki przeźroczyste, to bardzo ułatwia szukanie nieśzczelności . Przeglądamy wszyskie połączenia do samej pompy. Czasem warto założyc zaworek zwrotny by nie cofało się paliwo ale po wężykach łatwo zauważysz czy się zapowietrza. Przyczyny może byc wiele od samej pompy która puszcza ,poprzez uszczeknienia które kurczą sie i twardnieja przy niskich temperaturach aż do pękniętych przewodów i wody w paliwie

          Komentarz

          • banshee12
            Drive
            • 2013
            • 61

            #6
            Jeśli przed wymianą było ok, to jedyny problem leży w filtrze.
            Czasem są wadliwe i przepuszczają powietrze np. gniazdem zaworu podgrzewacza paliwa. Są tam 2 o-ringi.
            AGR ma 1 wężyk zasilający przezroczysty więc tylko obserwować.
            Zanim gdziekolwiek pojedziesz zobacz czy jest powietrze, czy nie.

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              banshee12, przed wymianą też się zapowietrzał, ale to dlatego, że odstawiałem furę na konserwację podwozia i miałem już tylko 1 litr paliwa, bo nie chciałem odstawić zalanego na full. Zatankowałem, wymieniłem filtr i do wczoraj było dobrze. Nie chce mi się wierzyć żeby zdjęcie zasilania ze świec mogło mieć na to wpływ. Aha, i ten i poprzedni filtr to produkt BOSCHa
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • banshee12
                Drive
                • 2013
                • 61

                #8
                Zasilanie świec nie ma nic do rzeczy.
                Powiedz jeszcze jedno. Czy jak zatankujesz do pełna jest lepiej niż gdy masz poniżej połowy zbiornika paliwa?

                Komentarz

                • rafiki
                  RS
                  • 2012
                  • 15975
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  banshee12, nie widzę żadnej różnicy zależnej od ilości paliwa.
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road

                  Komentarz

                  • banshee12
                    Drive
                    • 2013
                    • 61

                    #10
                    W takim razie sprawdź najpierw występowanie powietrza w weżyku.

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      A jak się te objawy przedstawiają??
                      Czy musisz sporo zakręcić żeby załapał?? I nie załapuje od razu tylko na początku przerywa i dymi na biało??
                      Ogólnie przyczyn tego, że diesel słabo pali może być co najmniej kilka
                      - zasyfiony zbiornik i pompę w zbiorniku
                      - zasyfione przewody
                      - nieszczelny układ paliwowy który się zapowietrza
                      - zużyte wtryski
                      - pandięte świece żarowe
                      - filtr paliwa kaput
                      - słaby rozrusznik
                      - słaba bateria
                      - ogólne zużycie silnika

                      Zacząć od sprawdzenia instalacji paliwowej. Sprawdzenie, czyszczenie i usunięcie ew. usterek w zakresie nieszczelności to koszty ok. 200-300pln.

                      Komentarz

                      • rafiki
                        RS
                        • 2012
                        • 15975
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        kazik4x4, objawy są takie, że na moim przekaźniku (obecnie w AXR kolegi cezary 70) musiałem ze 3-4 razy grzać świece żeby załapał po góra 2 obrotach na rozruszniku. Z rozmowy z kolegą dowiedziałem się, że na moim przekaźniku jego octavka bardzo ciężko odpaliła (bardzo długo grzała świece). Filtr paliwa wymieniony miesiąc temu, akumulator, alternator i rozrusznik, wtryski ok (na ciepłym pali na dotyk). Ale temat nie dotyczy kwestii odpalania, bo jak widzę to z przekaźnikiem jest coś nie halo. Kwestia tego, że się zapowietrzył nie wiem czemu.

                        [ Dodano: Pon 16 Gru, 13 03:52 ]
                        banshee12, przed chwilą patrzyłem. Silnik ma ledwo powyżej 50 stopni, nie widać pęcherzyków powietrza w tym wężyku między filtrem paliwa a silnikiem, ale słychać, że jest gdzieś lekko zapowietrzony. Obroty zaraz po odpaleniu wahają się 900-1000 rpm.

                        EDIT:
                        Chyba przy świetle ledowej latarki źle widziałem. Patrzyłem kilka minut temu po przejechaniu +/- 15 km i widać dużo drobnych pęcherzyków powietrza.
                        رافال
                        Spoty
                        Cause freedom is a lonely road

                        Komentarz

                        • pekool
                          Rider
                          • 2012
                          • 321
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          pecherzyk powietrza najlatwiej zauwazyc po dluzszym postoju. U mnie ten pecherzyk czasem sie pojawia i wtedy po odpaleniu zimnego silnika dymek siwo niebieski leci z rury, a na cieplym na dotyk. Filtr paliwa i zaworek zwrotny wymienialem w listopadzie. DGW powiedzial mi zebym sie tym nie przejmowal. Mimo pojawiajacego sie pecherzyka auto przy -16 stpniach pali lepiej jak przy +30
                          pekool

                          Komentarz

                          • rafiki
                            RS
                            • 2012
                            • 15975
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            pekool, u mnie jak odpali to puści lekko siwy dymek, potem jak odpuści po tym zapowietrzeniu to też lekki dymek. Filtr wymieniony w 2. połowie listopada.
                            رافال
                            Spoty
                            Cause freedom is a lonely road

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Zamieszczone przez kazik4x4
                              zasyfiony zbiornik i pompę w zbiorniku
                              Mała uwaga.... AGR nie ma pompy w zbiorniku :wink:
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • alxxx
                                RS
                                • 2010
                                • 1823
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                #16
                                Ilość tych pęcherzyków powietrza jest względna... sprawdzić ale bardzo się nie sugerować, bo nieraz leci tego dużo a auto nie ma z niczym problemów. Sprawdź ten filtr jeszcze raz czy tam masz szczelne wszystko. Sam zmieniałeś filtr? dobrze to poskładane? Ewentualnie spróbuj zaworku zwrotnego..
                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                Komentarz

                                • rafiki
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 15975
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  alxxx, filtr wymieniał mi mechanik. O co kaman z tym zaworkiem zwrotnym?
                                  رافال
                                  Spoty
                                  Cause freedom is a lonely road

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rafiki
                                    O co kaman z tym zaworkiem zwrotnym?
                                    Zakładasz na przewód paliwowy zaworek zwrotny żeby paliwo do baku się nie cofało.
                                    Przykładowy:

                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • rafiki
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 15975
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      filtr paliwa wymieniony wczoraj, bo zasysał lewe powietrze, ale to nie rozwiązało całkowicie problemu. Dzisiaj VCDS pokazał to (jeśli idzie o silnik):

                                      Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
                                      Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76

                                      VIN: TMBCG21U632695583 Mileage: 203530km/126467miles
                                      -------------------------------------------------------------------------------
                                      Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.lbl
                                      Part No: 038 906 012 F
                                      Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3331
                                      Coding: 00002
                                      Shop #: WSC 31480
                                      VCID: 132FCEE84E51
                                      TMBCG21U632695583 SKZ7Z0B1540082

                                      1 Fault Found:
                                      17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
                                      P1145 - 35-10 - - - Intermittent
                                      Readiness: N/A

                                      [ Dodano: Pią 20 Gru, 13 18:44 ]
                                      Na zimnym silniku (np. po nocy) obroty zaraz po odpaleniu skaczą kilka razy z +/- 900 na 1200, muszę dać dużo gazu (+/- 3000 rpm) żeby nie zgasł przy ruszaniu. Po ruszeniu auto na 1 i 2 biegu robi "kangurki", czyli silnik dostaje niewłaściwą mieszankę powietrzno-paliwową. Od 1700-1800 rpm idzie równo, ale słabiej niż przed wystąpieniem problemu. Na 3 lub wyższym biegu jest ok - żadnych "kangurków", ale np. po redukcji z 3 na 2 znowu się dusi. W przezroczystym wężyku idącym od filtra paliwa nadal widać bąbelki.
                                      Czy jedyną przyczyną może być uszkodzona przepływka? Co konkretnie oznacza błąd pokazany przez VCDS?
                                      رافال
                                      Spoty
                                      Cause freedom is a lonely road

                                      Komentarz

                                      Pracuję...