Zmiana silnika w z 1.9tdi 90km na 1.9tdi arl 150km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wespazjan_1
    Classic
    • 2014
    • 2

    Zmiana silnika w z 1.9tdi 90km na 1.9tdi arl 150km

    Na gwarancji nie przejdzie, trzeba przygotowac sie na wymiane 2 amortyzatorow.
  • Duracell
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Zmiana silnika w z 1.9tdi 90km na 1.9tdi arl 150km

    Witam!
    Jak w temacie. Posiadam 90 konną O1 1.9 tdi, jednak planuję w najbliższym czasie swap na 1.9 tdi (ARL) 150 kucy. Ktoś ktoś może to już za sobą?
    Jako taką listę przygotowawczą zrobiłem, jednak nie chcę się niczym zaskoczyć. Moglibyście napisać co tam trzeba pozmieniać?

    Pozdrawiam!

    PS. Wybaczcie za brak przywitania w odpowiednim temacie, jednak postanowiłem to odłożyć na trochę dalszy termin... Tzn. chciałbym przywitać się z większą stajnią w profilu

    Komentarz

    • Black.Jack
      Ambiente
      • 2010
      • 101

      #3
      masz tak zniszczony silnik ze chcesz robić koniecznie swapa ja na twoim miejscu wolałbym wymienic podzespoły silnika takie jak turbo,wtryski ,ic , ,pompe ,zrobić program i sprzegło i nie kompinować ze swapem ,duzo mocnych alh jeżdzi i nawet dają
      rade
      sporo róznych tematów jest o alh tak wiec dobrze to przemyśl
      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

      Komentarz

      • Duracell
        Classic
        • 2013
        • 6

        #4
        Dziękuję za odpowiedź, jednak wymiana silnika jest już pewna Stary już mocno wyekspoloatowany, nowy w dobrym stanie i okazyjnej cenie. Wszystko załatwione, zostaje tylko kwestia samego przeszczepu i głównie na pomocy w tym temacie mi zależy
        Panowie, no na prawdę nikt z całej obecnej tu ekipy się w to nie bawił?
        Będę na prawdę bardzo wdzięczny za pomoc!

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Duracell, zapytaj kolegę ROBAL_26 . robił swapa z ATD na ARL. bardzo dobrze, że robisz zmianę motorowni, bo ALH to padaka jakich mało :evil: . poza tym silniki VP mają potencjał do ok. 200KM, PD o jakieś 50KM więcej. jak masz "dawcę organów" w całości, to nie zapomnij o hamplach, bo tego potwora trzeba będzie jakoś zatrzymać, a ALH ma słabiutkie spowalniacze :wink: w związku z tym że to nadal będzie diesel, to unikniesz sporo kłopotów z kablami, licznikami itd. powodzenia w modzeniu
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            jak mnie tak wywołują to sam napiszę , Duracell, robiłem swap tylko u mnie on był dużo prostrzy jak u ciebie bo ja miałem PD-ka i kupa elementów pasowała , i pod względem elektryczny i napędowym , zapewne masz skrzynię u siebie 5 biegową a ARL posiada 6biegową , 2mass nie pozwoli założyć ci obecnej skrzyni , co do dolotu to ori IC zimą to będzie jak cie mogę ale latem nie wytrzyma i będzie kich , także to również do przemyślenia ,dobrze by było abyś miał jak pisze Tony065, kompletnego dawcę że przekładasz wszystko co pod maską i sio ale zapewne tak nie będzie
            gdyby coś to pisz może coś będę w stanie pomóc .ok


            [ Dodano: Czw 19 Gru, 13 06:43 ]
            a i z heblami pomyśl bo seryjne to będzie kicha jak coś to masz w podpisie link , zajrzyj .
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • Duracell
              Classic
              • 2013
              • 6

              #7
              Noo, wielkie dzięki za odpowiedzi

              Spokojna głowa, będę miał do dyspozycji całego Leona z silnikiem ARL, więc nie jest tak źle
              Pytanie co trzeba z niego wyciągnąć żeby wszystko ładnie chodziło w Octavii?

              Komentarz

              • bosss19
                Rider
                • 2013
                • 664

                #8
                Dokładnie hamulce też trzeba wymienić.Bo w ALH to słabiutkie są.A co do swapa to wydaje mi sie że te rzeczy są potrzebne na pewno:

                - kompletny silnik z skrzynią ARL
                - wybierak 6 z linkami,
                - gałka zmiany biegów 6 bieg
                - orurowanie do IC, chłodnic, klimy,
                - wiązka elektryczna silnika + komputer ARL,
                - zegary
                - wydech ARL
                - pompę paliwa,

                Czy półosie będą pasować seryjne z ALH?

                Jak czegoś zapomniałem to proszę mnie poprawić i dopisać.
                Sprzedam http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=5167784
                dla OCP rabacik

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  bosss19, półosie lepiej od ARLa , a wydech nie koniecznie , u mnie pasował bez problemu czyli u Duracell, powinien również chyba że ma przykręcany do turbiny jak w SDI na prostokątną flansze .

                  [ Dodano: Czw 19 Gru, 13 17:38 ]
                  licznik również stary powinien pasować.
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • bosss19
                    Rider
                    • 2013
                    • 664

                    #10
                    Tak właśnie myślałem że trzeba bedzię od ARL założyć.Co do wydechu to chyba trzeba założyć od ARL bo wydaje mi się że jest przykręcony tak jak w SDI.Przynajmniej ja kiedyś tak miałem w ALH.
                    Sprzedam http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=5167784
                    dla OCP rabacik

                    Komentarz

                    • dzony
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 111

                      #11
                      nie to żebym się czepiał słówek ale w SDI nie ma turbiny ;] chodziło Wam pewnie o AGR. co do wydechu to będzie pasował na 100% mam turbo ARL w ALH i wszystko p&p. Półosie też na pewno trzeba zmienić bo w skrzyni 6b są inne chyba że zostawiasz skrzynię 5b to nie...
                      "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                      176Km 343Nm
                      hamulce 312mm przód i 256mm tył

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        dzony, dzięki za poprawienie , co do skrzyni to tak jak pisałem wyżej nie pozwoli 2mass z ARLa na włożenie 5b a szkoda wymieniać mocniejszego 2massa na słabszego ze względu na skrzynię .
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        Pracuję...