Zamieszczone przez r2r
[O1] Pas przedni - demontaż.
Zwiń
X
-
[O1] Pas przedni - demontaż.
Witam! Temat wydaje się prosty ale wolę mieć pewność. Czy ktoś demontował pas przedni w O1 97 rok (przed liftem - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). Tzn co tak naprawdę trzeba zdemonotować żeby wymienić sam pas przedni (czyt. bez chłodnic itp). Pytam ponieważ mój prawdopodobnie był prostowany i jest w opłakanym stanie (lampy za nisko zamek kiepsko łapie itd). Z góry dziękuję za odpowiedź!
-
-
Dzisiaj robiłem pas no i powiodło się także jestem zadowolony a jakby ktoś potrzebował to żeby zdjąć pas należy:
- zdjąć spojler dolny (jest na zatrzaski ale delikatnie żeby nie pourywać!),
- odkręcić lampy - każda lampa trzyma sie na trzech TORX'ach 25 a kierunek przykręcony jest śrubą 7 zwykłą,
- zdjąć listwę ozdobną ze zderzaka i odkręcić płaskowniki po boku - każdy ma 2 śruby 10 zwykłe a od drugiej strony do podłużnic przyspawana jest nakrętka :P u mnie się pourywały i miałem troche zabawy
- odkręcić 3 śruby z góry zderzaka, no i po prawej stronie pod atrapą halogenu jest przykręcony jedną śrubą czujnik temperatury także też należy go odkręcić
- ponadto zderzak trzyma się na 3 x TORX'ach wkręconych w nadkole które też trzeba wykręcić (2 strony - 6 x TORX 25)
- największą niespodziankę miałem przy wzmocnieniu zderzaka - są tam dwie śruby do których dostęp jest prosty - zwykłe 13 i dwie śruby w otworach wzmocnienia do których trzeba jakąś przedłużkę z kluczem nasadowym 13 ja nie miałem akurat nasadowej 13 i był niemały problem :P jechać i kupić cud że 2 autka pod domem
- po tym zostaje nam odkręcić poduszki chłodnicy - jest ich po 2 na każdą stronę - łącznie 8 śrub zwykłych 10.
Trzeba pamiętać żeby podłożyć coś pod chłodnicę po ona trzyma sie na poduszkach a gdy je wykręcimy to już tylko na pasie. Gdy wykręcimy 4 ostatnie śruby 10 które od góry trzymają pas nic nie trzyma chłodnicy więc trzeba ją czymś podłożyć. Także roboty troche ale człowiek z efektu taki zadowolony
Komentarz
-
Komentarz