[O1] Pas przedni - demontaż.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prodmg
    Classic
    • 2016
    • 15

    [O1] Pas przedni - demontaż.

    Zamieszczone przez r2r
    będę sobie fundował więcej takich leniwych wieczorków, z żoną lub bez.
    szczerze życzę A gdyby zdjęć było za dużo do przesłania to zapraszam (Helusia czeka )
  • prodmg
    Drive
    • 2013
    • 59

    #2
    [O1] Pas przedni - demontaż.

    Witam! Temat wydaje się prosty ale wolę mieć pewność. Czy ktoś demontował pas przedni w O1 97 rok (przed liftem - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). Tzn co tak naprawdę trzeba zdemonotować żeby wymienić sam pas przedni (czyt. bez chłodnic itp). Pytam ponieważ mój prawdopodobnie był prostowany i jest w opłakanym stanie (lampy za nisko zamek kiepsko łapie itd). Z góry dziękuję za odpowiedź!

    Komentarz

    • Damian-jg
      Ambiente
      • 2008
      • 229

      #3
      Demontujesz:
      -listwa zderzaka
      -zderzak
      -przednie wzmocnienie
      -lampy
      - odkręcasz poduszki chłodnicy
      - chyba intercooler
      No i juz masz pas przedni na wierzchu.
      FIAT Service

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Nie masz IC w benzynie ( w tdi też go się nie odkręca). Może wystarczy sama regulacja wzmocnieniem czołowym , lampami, zamkiem :?:
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • prodmg
          Drive
          • 2013
          • 59

          #5
          Dzisiaj robiłem pas no i powiodło się także jestem zadowolony a jakby ktoś potrzebował to żeby zdjąć pas należy:
          - zdjąć spojler dolny (jest na zatrzaski ale delikatnie żeby nie pourywać!),
          - odkręcić lampy - każda lampa trzyma sie na trzech TORX'ach 25 a kierunek przykręcony jest śrubą 7 zwykłą,
          - zdjąć listwę ozdobną ze zderzaka i odkręcić płaskowniki po boku - każdy ma 2 śruby 10 zwykłe a od drugiej strony do podłużnic przyspawana jest nakrętka :P u mnie się pourywały i miałem troche zabawy
          - odkręcić 3 śruby z góry zderzaka, no i po prawej stronie pod atrapą halogenu jest przykręcony jedną śrubą czujnik temperatury także też należy go odkręcić
          - ponadto zderzak trzyma się na 3 x TORX'ach wkręconych w nadkole które też trzeba wykręcić (2 strony - 6 x TORX 25)
          - największą niespodziankę miałem przy wzmocnieniu zderzaka - są tam dwie śruby do których dostęp jest prosty - zwykłe 13 i dwie śruby w otworach wzmocnienia do których trzeba jakąś przedłużkę z kluczem nasadowym 13 ja nie miałem akurat nasadowej 13 i był niemały problem :P jechać i kupić cud że 2 autka pod domem
          - po tym zostaje nam odkręcić poduszki chłodnicy - jest ich po 2 na każdą stronę - łącznie 8 śrub zwykłych 10.

          Trzeba pamiętać żeby podłożyć coś pod chłodnicę po ona trzyma sie na poduszkach a gdy je wykręcimy to już tylko na pasie. Gdy wykręcimy 4 ostatnie śruby 10 które od góry trzymają pas nic nie trzyma chłodnicy więc trzeba ją czymś podłożyć. Także roboty troche ale człowiek z efektu taki zadowolony

          Komentarz

          Pracuję...