Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Uciekajacy plyn chlodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Uciekajacy plyn chlodniczy

    Nie jest to piekno w czystej postaci tego slowa, ale na prawde i szczerze maja cos fajnego i intrygujacego w sobie. Wygladaja tez troche po amerykansku.

    Ps. byly i czarne?
    Ps2. piekny kolor masz na Octavce. Wyglada genialnie!!

  • #2
    [O1] Uciekajacy plyn chlodniczy

    Pare istotnych faktow:

    Pojawia mi sie maslo pod korkiem, zdaza sie na bagnecie tez wyciagnac. Zauwazylem to tuz po montazu LPG 1,5 roku wstecz. Jezdze odcinki 22 km wiec niedogrzania nie ma.

    Objawow typu przegrzewanie, bable w zbiorniczku, smrod benzyny w oleju brak. Poziom oleju spada w tempie szklanki/1000km, chlodziwa nie przybywa.

    Niedawno wymienialem rozrzad. Po wymianie pojawilo sie piszczenie na zimnym. Wymieniono napinacz rozrzadu, piszczenie ustalo. Aczkolwiek nie do konca, co jakis czas znow jakies piski sie pojawiaja, zrzucenie wielorowkowca nie pomaga.

    Ostatnio wlaczyla sie syrena - malo chlodziwa. Na podnosniku wszedzie sucho, wycieku zadnego brak.
    Plynu wczesniej nie ubywalo wcale, krotko po zmianie rozrzadu sprawdzalem plyn, pozniej sie nie interesowalem. Jakies 3 tys km. temu.

    I teraz nie wiem.... skoro pojawiaja sie te popiskiwania, mysle o zmianie pompy... mam zalorzona ruville.

    Jakies inne sugestie ????
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz


    • #3
      nie wiem czy w takim razie problemem jest pisk dochodzący z okolic rozrządu czy ubywający płyn. jesli chodzi o rozrząd to może kwestia jego ułożenia się, czasem moze sie zdarzyc ze cos zapiszczy w początkowym okresie.
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz


      • #4
        Masło pod korkiem jest efektem wycieku płynu chłodniczego do oleju. Albo uszczelka pod głowicą przepuszcza, albo chłodnica oleju. Pierwsze sprawdziłbym chłodnicę oleju, bo taniej.
        Pozdrawiam.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez djtomi2
          Masło pod korkiem jest efektem wycieku płynu chłodniczego do oleju. Albo uszczelka pod głowicą przepuszcza, albo chłodnica oleju. Pierwsze sprawdziłbym chłodnicę oleju, bo taniej.
          Pozdrawiam.
          tak się składa, że w okresie zimowym, jak auto jeżdzi na krótkich trasach to masełko może wystąpić. Wiec odrazu nie ma co straszyć uszczelką, głowica itp. W ex 1,6 + lpg też masełko miałem - najwiecej go było przy castrolu, a najmniej jak zalałem Totala - prawie wcale. Wiec w moim przypadku olej odgrywał w masełku role...
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz


          • #6
            zgadzam się z piotrek_os o tej porze roku na krótkich odcinkach moze byc takie zjawisko i wcale nie musi to swiadczyć o tym ze to uszczelka głowica itp sa przypadki gdzie nie ma tych obajwów a własnie wina jest uszczelka czy sama głowica. to tylko typowe objawy czesto spotykane, ale nie jest to regułą.
            zsolpyw, upewnij sie czy nie masz nigdzie wycieku na zewnątrz, połączenia wszelakie, okolice chłodnicy, nagrzewnicy lub same te urządzenia, moze jak cos sie rozgrzeje to puszcza lub jak jest zimne to cieknie. a dopiero poźniej drogą eliminacji(ew. próba olejowa) kierowac sie w strone głowicy czy uszczelki
            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

            Auto Detailing: Dream Car Studio
            (znajdź również na fb)

            Komentarz


            • #7
              Re: Uciekajacy plyn chlodniczy

              Zamieszczone przez zsolpyw
              ... Poziom oleju spada w tempie szklanki/1000km, chlodziwa nie przybywa...
              Nie miało być czasem odwrotnie, chłodziwa ubywa a oleju nie przybywa ? Ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami, płyn chłodniczy czysty, klarowny ?
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz


              • #8
                Ubywa oleju i chlodziwa. Plyn czystym klarowny. Zaniepokoilo mnie, ze po odkreceniu korka oleju na pracujacym goracym silniku, jest takie pulsowanie, tuz po odkreceniu wychodzi jakby para.
                Moze ma tak byc ??
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz


                • #9
                  Z tego co ja kojaże to na nagrzanym i uruchomionym silniku jak odkręcę korek wlewku oleju to właśnie tak pulsuje i leci para. U mnie masło pod korkiem zbiera się już od jesieni aż do wiosny :szeroki_usmiech W lato nie mam tego problemu.
                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie wiem jaka jest norma zużycia oleju przez ten silnik, ale szklanka /około 2 setki/ to moim zdaniem trochę za dużo. Odnośnie płynu chłodniczego, można podjechać do jakiegoś mechanika, który ma możliwość sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym i będziesz wiedział czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. W silnikach benzynowych takie sprawdzenie daj w miarę wiarygodny wynik. Nie jest przypadkiem tak że płyn Ci gdzieś przecieka i kapie na gorący silnik i od razu odparowuje ? Nie masz gdzieś na silniku takiego białego osadu od odparowanego płynu ? Jako że masz LPG to gdzieś na forum jest jak komuś płyn uciekał przez jakieś trójnik, na LPG się słabo kumam także nie podpowiem dokładnie.
                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                    ------------------------------------------------------

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez zsolpyw
                      Moze ma tak byc ??
                      tak.
                      dobrze poszukaj wycieków na zewnątrz a na koniec zostaw głowice z uszczelką.
                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                      (znajdź również na fb)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez zsolpyw
                        Na podnosniku wszedzie sucho, wycieku zadnego brak.
                        Jeżeli sprawdziłeś wszystkie połączenia w ukłądzie chłodzenia to sprawdź w miarę możliwości jak wygląda chłodnica. Z czasem potrafi rdzewieć u samego dołu a później puszcza płyn chłodzący.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zużycie oleju wg producenta to może być nawet 1l/1000km. Co do ubytku płynu zacząłbym od wymiany korka od zbiorniczka wyrównawczego. Miałem podobny przypadek i po wymianie wszystko jak ręką odjął tylko że polecam wymianę na ori koszt ok 60 zł.

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz


                          • #14
                            Jeszcze posprawdzam to lepiej, odkrece kolo, oslony i do gory.

                            Niepokoi mnie skojarzenie faktow popiskiwania z rozrzadu i ubytku tego plynu.

                            Waham sie nad wymiana pompy, moze jest szczelona i popuszcza.
                            To bylby szczyt niefartu, zmienialem napinacz po wymianie rozrzadu, moze pompa tez walnieta jest :|
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz


                            • #15
                              zsolpyw, a nie wymieniałeś pompy z resztą rozrządu??

                              филип
                              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                              Komentarz


                              • #16
                                Wszystko bylo zmienione. Jak pisalem, po wymianie bylo piszczenie na zminym. Zmieniono napinak, ustalo. ale czasem jeszcze jakies pisniecia sa slyszalne. Wiec skoro uciekl plyn, to zastanawiam sie czy pompa tez nie jest walnieta.

                                [ Dodano: Wto 14 Sty, 14 16:39 ]
                                Bawilem sie dzisiaj w macanko wezy :szeroki_usmiech sa miekie wiec ok.

                                Natomiast zastanowilo mnie co innego - po skonczonej jezdzie zostawilem wlaczony silnik. weze miekie i mocno cieple. Natomiast chlodnica ... zimna. zeby bylo ciekawiej, poczekalem pare minut, chlodnica sie nie nagrzala, za to zalaczyl sie wiatrak. Po co wiatrak sie wlacza jak chlodnica zimna ????

                                Nadmienie ze temp ok, wskazowka zawsze w pionie.
                                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                Jeżdżę w blasku
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                Komentarz


                                • #17
                                  Może macałeś chłodnice od klimy? :szeroki_usmiech
                                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    czasem płyn ucieka w miejscu wtrysku gazu do silnika, ostatnio byłem na przeglądzie gwarancyjnym innym autem i to właśnie tam stwierdzono

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      piszczeć może Ci także sprzęgło klimatyzacji jeśli tak owa posiadasz, i ja przyznam, iż mam taki sam problem jak Ty z płynem chłodniczym płyn ucieka szybko (miałem wyciek lecz naprawiłem) działało 2 dni a później nowu płyn ucieka, lecz oleju nie przybywa nie kopci na biało, ale mazi mam sporo pod korkiem i zrobiłem separator na odmie.. mnie martwi tyle, że w tym zbiorniczku separatora zbiera sie dość dużo wody ( mam nadzieje, że z oleju lub paliwa) ale obstawiam uszczelke.. pozdr będę pisał jak znajdę cos innego.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X