Problem z odpaleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • benolinho
    Classic
    • 2017
    • 2

    Problem z odpaleniem

    Trzeba zrobić logi dynamiczne. Tak czy inaczej samo czyszczenie może nie wystarczyć, turbina do wymiany albo do regeneracji, ale szukaj profesjonalistów z wyważarką a nie z młotkiem i dłutem.
  • benolinho
    Classic
    • 2014
    • 3

    #2
    Problem z odpaleniem

    Witam, mam następujący problem: podczas uruchamiania silnika zapala się ikona podrzewania świec ale zaraz tuż jej po zgaśnięciu nie słychać charakterystycznego "PYK" oznaczającego że zakończył się proces podgrzewania wcześniej samochód zaraz po tym dźwięku zapalał teraz muszę "piłować" kilka razy żeby odpalił co może być przyczyną; nadmienię tylko że problem pojawił się dopiero teraz przy sporych mrozach pozdrawiam

    Skoda Octavia 1 1997, 1.9 TDI

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      benolinho, a szukajki kolega użył? Możliwe przyczyny, że diesel słabo pali:
      1. Aku na wykończeniu
      2. Świece na wykończeniu
      3. Rozrusznik na wykończeniu
      4. Walnięty bezpiecznik świec
      5. Walnięty przekaźnik świec
      6. Walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego.
      7. Zły kąt wtrysku

      Myślę, że nie muszę wyjaśniać jak sprawdzić poszczególne punkty.

      [ Dodano: Pią 24 Sty, 14 23:31 ]
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • petras
        Ambiente
        • 2008
        • 171
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        i ja się podepnę pod temat, motorownia ALH, po nocnym postoju przy obecnych temperaturach trzeba pokręcić jakieś 5s aby odpalił i z początku chodzi trochę kulawo...
        sprawdzony czujnik temp- jest ok,
        kąt wtrysku był 48, przestawiony na 54 i efektu poprawy brak - wiem że powinien być w granicach 51, ale weź to ustaw
        sprawdzone logi, czysto, dawka rozruchowa zmieniana z podstawowej na różne kombinacje i efektu brak
        kąt w grupie 4 też zmieniany - efektu brak
        grzanie świec - bez wpływu na jednokrotne czy dwukrotne grzanie - ustawione na 7s
        świece wymienione 2 lata temu więc uważam że są ok

        auto jak odpali to bez problemu odpala za każdym razem...
        jest pęcherzyk powietrza w przewodzi z filtra do pompki, wielkości 1,5cm....może mieć wpływ na odpalanie

        co jeszcze ogarniać? grzebać przy ustawieniu kąta czy uzbroić się w cierpliwość?

        chyba że ktoś może podać wartości adaptacji w grupach od 1 do 5 oraz w grupie 12 ? orginał to 32768?

        Komentarz

        • buldoggg
          Rider
          • 2014
          • 347
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          A moim zdaniem jak przed takimi mrozami auto odpalało bez problemu to w takie mrozy winna jest ON (gówno polskie) tak tak gówno panowie i tyle w temacie

          Komentarz

          • benolinho
            Classic
            • 2014
            • 3

            #6
            akumulator odpada prawie nówka- pół roku, kątami wtrysku się nie bawiłem ale co do reszty ma ktoś schemat przekaźników i który odpowiada za te świece żarowe i dzięki za dotychczasową odpowiedź

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              benolinho, w O1 za świece odpowiada przekaźnik 103. Przekaźniki masz po lewej stronie nad pedałami. Musisz zdjąć taką kratkę plastikową, trzyma się na dwóch Torxach T20 o ile się nie mylę, ale głowy nie dam :wink:
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Zamieszczone przez benolinho
                akumulator odpada prawie nówka- pół roku, kątami wtrysku się nie bawiłem ale co do reszty ma ktoś schemat przekaźników i który odpowiada za te świece żarowe i dzięki za dotychczasową odpowiedź
                Zacznij od sprawdzenia świec żarowych, ich sprawność to podstawa w takie mrozy. Cóż z tego jak aku będzie nówka skoro nie będzie miał czym podgrzać silnika.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • buldoggg
                  Rider
                  • 2014
                  • 347
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  wymień świece jak już nie pamiętasz kiedy to robiłeś ostatnio....

                  Komentarz

                  • benolinho
                    Classic
                    • 2014
                    • 3

                    #10
                    okey dzięki, świece nowe zamówiłem się facet zdziwił w sklepie jak mu powiedziałem że 6 lat były nie wymieniane a teraz inne pytanie lepiej wykręcać je na ciepłym czy zimnym silniku?

                    Komentarz

                    • petras
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 171
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      benolinho, świece wymieniaj na zimnym, nie są one dokręcany dużym momentem więc powinno pójść lekko, dla pewności zlałbym przed wymianą świece jakimś penetratorem...

                      u ciebie wytrzymały 6 lat a u mnie 9 lat i wymieniałem je nie dla tego że nie grzały - bo grzały wszystkie tak jak powinny ale z racji wieku i przebiegu czas był już na nie - a nie lubię kiedy pewnego pięknego ranka nie mogę odpalić samochodu

                      Komentarz

                      • buldoggg
                        Rider
                        • 2014
                        • 347
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Ja ostatnio wymieniałem świece które wytrzymały 9.5 roku(wymieniłem bo już bez przesady oczywiście beru GN 855

                        Komentarz

                        • krzychuuu80
                          Drive
                          • 2013
                          • 93

                          #13
                          a sprawdzałeś czy nie ma bąbelków powietrza w tym przeźroczystym wężyku przy filtrze paliwa ??? ja kupiłem nowy akumulator, wymieniłem nowe świece(okazało się że jedna była spalona więc się należało tak czy tak) w następnym tygodniu jadę żeby wymienił szczotki rozrusznika, ale wczoraj zapaliłem auto (niech się grzeje a ja dolewałem płyn do spryskiwacza) i się okazało że z paliwem idą bąbelki powietrza - w czasie jazdy nie było czuć że coś jest nie tak - i dzisiaj z ciekawości poszedłem zobaczyć i okazało się że jest w wężyku bąbel powietrza więc ukłąd się zapowietrza no to jazda to mechanika i stwierdził że do wymiany jest ten plastik co jest na filtrze paliwa, w grudniu był wymieniany filtr paliwa więc mógł się uszkodzić
                          i mam pytanie jak ten plastik się nazywa chyba jakiś zaworek z tego co mówił mechanik, ale chcę znac "fachową: nazwę tej części

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            krzychuuu80, Takie bąbelki w przewodzie są w wielu autach i nie ma problemu z odpaleniem samochodu. To co Ty chcesz wymienić to jest zawór zwrotny i ma numer oryginału 1J0127247A. Ale może warto zmienić same oringi - 1J0198247?
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • krzychuuu80
                              Drive
                              • 2013
                              • 93

                              #15
                              no tego nie wiem czy cały wymieniać czy tylko oringi ale mówił że często po wymianie filtra tak się dzieje

                              Komentarz

                              Pracuję...