[O1] Biały dym z układu wydechowego i brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    #2
    [O1] Biały dym z układu wydechowego i brak mocy

    Witam. Dziś wracając do domu, zaczęły się z z autem dziać dziwne rzeczy. Po naciśnięciu pedału gazu auto w ogóle nie reagowało, aż obroty silnika spadły do 900 RPM, i na takich obrotach można było się toczyć. Zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie po jakimś czasie, auto zaczęło jechać jednak nie na długo gdzie objawiał się ten sam problem. Autko zholowane do domu. Odpalam wciskam gaz i kręci do 5000 RPM żeby nagle zacząć mulić i jakoś dziwnie turkotać, i nagle gaśnie. CHciałbym zaznaczyć, że od ok dwóch tygodni auto stopniowo traciło moc, obwiniałem turbinę ale teraz to już kompletnie nie mam pomysłów co to może być. Podpiałem do vag-com, wyskoczył bład
    16485 - mass air flow sensor (g70) implausible signal
    czyli tak jakby coś z przepływką .Pomóżcie dobrzy ludzie bo nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      brak mocy moze zaczać sie od notlaufa dobrze było by zrobić logi. wtedy bedzie wiadomo co i jak. różne moga byc przyczyny. moze byc problem z przepływka. trubo jakos słychac ?

      [ Dodano: Sob 08 Lut, 14 19:54 ]
      mozna by zwrocić uwage dodtkowo na wtryski i świece. no i czy ten biały dym jest ciagle? czy jak na wolnych obrotach pracuje tez? bo moze byc tez upg lub głowica. płynu ci nie ubywa?
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • WarFan
        Classic
        • 2010
        • 37

        #4
        Płynu nie ubywa, biały dym jest jak próbuję go wkręcić na obroty a silnik p prostu nie daje rady na jałowym biegu. Na wolnych obrotach pracuje równo tylko nie wchodzi na obroty. Turbiny nie słychać

        Komentarz

        • witachu
          L&K
          • 2011
          • 1319

          #5
          to chyba warto do niej zajrzeć. porób jeszcze logi. ale jak dymi przy próbie wejscia na obroty to mozliwe ze padła. nie było jej wczesniej słychac jakis podejrzanych dzwiekow?
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz

          • WarFan
            Classic
            • 2010
            • 37

            #6
            Właśnie nic nie było słychać. Jakiś miesiąc temu, czyściłem zawór N75, EGR, i sprawdzałem działanie gruszki, wszystko pięknie chodziło, auto miało dobrego buta. Auto przez dwa tygodnie traciło na mocy aż w końcu padło dzisiaj. Myślicie że może to być turbina ? Przez padnięta turbinę nie można wcale jeździć samochodem ?

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Masz hu... paliwo albo przestawia ci początek wtrysku. Latem miałem a4 na pompie, prawie gasła - galareta w całym układzie zasilania była + zapach rozpuszczalnika.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • witachu
                L&K
                • 2011
                • 1319

                #8
                to moze własnie wtryski lub swiece. podepnij komputer
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz

                • WarFan
                  Classic
                  • 2010
                  • 37

                  #9
                  Dzisiaj rano odpiąłem jeden z zaworów, steruje on chyba przepływem powietrza. Po odpięciu autem można jeździć, tylko że brak mu mocy. Załączam zdjęcie tego zaworu, nie wiem jak się on nazywa. Może to on jest winowajcą ?

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #10
                    To N239 steruje klapką gaszącą.
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • WarFan
                      Classic
                      • 2010
                      • 37

                      #11
                      Czyli w takim razie ten zaworek może być przyczyną problemów? Odłaczałem też przewód z akumulatora VAC, i wtedy też silnik działa. Po załozeniu, silnik pracuje ok 5 sekund po czym zacyzna się tak jakby dusić. Na obrazku widać ten akumulator:

                      Komentarz

                      • lookashECL
                        Rider
                        • 2009
                        • 416
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        Bardzo prawdopodobne, ze klapka się zamyka i dusi silnik. Odłącz zawór i podnieś klapkę i ją zablokuj. Wtedy odpal silnik i zobacz co się dzieje.
                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                        Komentarz

                        • mobi65
                          Rider
                          • 2009
                          • 291

                          #13
                          zamien mniejscami zaworek n18 z n75 i sie przejedz autem

                          Komentarz

                          • WarFan
                            Classic
                            • 2010
                            • 37

                            #14
                            Problem rozwiązany. Źródłem problemów okazał się elektrozawór N239. Wymieniłem na nowy i autko śmiga tak jak wcześniej. Dziękuję za zainteresowanie problemem.

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              Czyli trafiony zatopiony :-)
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              Pracuję...