Podczas dzisiejszej jazdy pojawił się mały problem z moją Octavią. Model RS 1gen. Jazda praktycznie cały czas 140km/h naciśnięcie na hamulec i brak mocnego hamowania i czuć że samochód ściąga delikatnie w prawą stronę, pedał normalna twardość chociaż nie czuje za dobrze samochodu podczas tego hamowania . Słychać z prawej strony z przodu dziwny dźwięk jakby szurania który przenosi się trochę na układ kierowniczy . Klocki sprawdzane . Nie zużyte. Zauważam też ten obiaw tylko i wyłącznie wtedy gdy pada deszcz śnieg ogólnie gdy jest wilgotno. Tarcze ATE PD nacinane + klocki ATE. Po mocnieszym naciśnieci i odpuszczeniu pedału oraz ponownym jego naciśnięciu moc w hamulcach wraca. Czy ktoś się orientuje co może być powodem tego. Na tym zestawie zrobione może 20k
mazurmsc89 problem pojawił ci się dopiero teraz ? czy miałeś tak cały czas ?
problem pojawił się jakiś miesiąc temu też w momencie gdy było wilgotno tylko wtedy samochód ciągnęło na prawą stronę i też jakby hamulce ogólnie były słabsze. Odpuszczałem hamulec ponownie naciskałem i było ok. Teraz ten problem stał się bardziej odczuwalny bo jak wspomniałem samochód jakby nie hamuje i słychać szuranie w prawym kole. Dźwięk przypomina jakby jazde po sfrezowanym asfalcie. Nie mam zamiaru jeździć z tym problemem bo jednak coś może się stać a w tym miesiąc mam jeszcze do zrobienia jakies 2-3tys kilometrów
mazurmsc89 zacznij od zmiany płynu hamulcowego i porządniego odpowietrzenia
a co mu to ma niby dać ? zmiana płynu - nic nie zaszkodzi, ani też nie pomoże (objawy się nie bardzo zgadzają)
odpowietrzenie (bez sensu, szkoda roboty - objawy zupełnie nie takie)
ja bym dokładnie przyjrzał się zaciskowi prawemu - wyjąć klocki, delikatnie podpompować pedałem - obejrzeć osłony tłoczków pod kątem uszkodzeń - wcisnąć tłoczek/ki, powtórzyć - skontrolować ruch tłoczka/ków, w przypadku wątpliwości - zacisk wymontować i przełozyc na nowej reperaturce
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
mattyah4x4 jak to nic na to nie wskazuje? przeciez opisał że pierwsze naciśnięcie hamulca nic dopiero przy drugim zaczyna hamować - to nie są objawy zapowietrzenia? poza tym zaczeło się przy wilgotnej pogodzie a jak wiadomo płyn jest higroskopijny. Ja zawsze zaczynam od najprostrzych rzeczy aby je wykluczyć na początku jak nic się nie zmieni trzeba zajrzeć do zacisków...
"urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]
problem pojawił się jakiś miesiąc temu też w momencie gdy było wilgotno tylko wtedy samochód ciągnęło na prawą stronę i też jakby hamulce ogólnie były słabsze. Odpuszczałem hamulec ponownie naciskałem i było ok.
jest?
"urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]
A nie jest to spowodowane zabrudzeniem tarcz syfem z drogi (sól, błoto, etc.). Już gdzieś pisałem, że przy pierwszym hamowaniu miałem podobne objawy. Drugie i kolejne hamowanie ok.
przeciez opisał że pierwsze naciśnięcie hamulca nic dopiero przy drugim zaczyna hamować
:roll:
pokaż mi gdzie on coś takiego napisał... nie napisał, że pierwsze naciśnięcie to "nic" - napisał jedynie, ze po mocniejszym naciśnięciu i odpuszczeniu następne hamowanie jest już lepsze/normalne - gdzie masz tam informację, że pierwsze hamowanie nie daje "nic" albo pedał wpada w podłogę ????
miałeś kiedyś zapowietrzony układ ?
[ Dodano: Sro 12 Lut, 14 14:23 ]
Zamieszczone przez kabanos
A nie jest to spowodowane zabrudzeniem tarcz syfem z drogi (sól, błoto, etc.).
ale wtedy byłoby to symetryczne i nie byłoby ściągania w prawo (a takie autor zgłasza"...
niezależnie od dźwięków (szurania) - które kolega zgłasza tylko po jednej stronie - ściąganie w prawo przy hamowaniu może być spowodowane dwoma rzeczami:
w przypadku 1. auto podczas jazdy na wprost (bez hamowania) powinno ściągać w lewo, a przy hamowaniu w prawo - dodatkowo lewy zacisk powinien się grzać na trasie (wszystko łatwo sprawdzić) - mało prawdopodobne IMO
w przypadku 2. auto będzie ściągać tylko przy hamowaniu, z jakiś przyczyn prawy zacisk hamuje lepiej/mocniej niż lewy (przyczyn może być wiele - nierówne zużycie klocków/tarcz, usterka w pracy jednego z zaciskow itp.)
pojechać do obojętnie jakiej SKP i za parę złotych sprawdzić hamowanie na rolkach - wszystko wyjdzie, od tego bym zaczął diagnostykę
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
mattyah4x4 ja osobiśnie nie miałem bo nie dopuszczam do takich sytuacji ale jechałem takim autem i właśnie tak było że pierwsze wciśnięcie było słabe a po drugim było juz dobrze odpowietrzyłem i przeszło...
mazurmsc89 napisał że słabe a ja napisałem że nic - nie przesadzaj i nie łap mnie za słówka.
chce chłopakowi pomóc a to mi się pierwsze nasuneło na myśl więc napisałem i nadal widzę sens w mojej wypowiedzi nie musisz się z nią zgadzać i mazurmsc89 też nie musi robić tego co ja sugeruję to jest forum! Skoro masz taki dystans do siebie to mniej go i troche dla innych..
mattyah4x4 pozdrawiam Cię serdecznie i skończmy już ten OT
"urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]
a wracając do konkretów. W sobote jadę na SKP sprawdzę co i jak. rozbiorę hamulce z przodu. Zamówiony już nowy płyn hamulcowy motula tak dla zasady. Przejeździłęm już rok na starym a bylo parę mocnych hamowań na autobanie.
Poinformuję o wszystkim na forum. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie
Przypomniało mi się również to że jeżdżąc po mieście w suche dni do np 50km/h wydawało mi się że muszę mocniej jakby wciskać hamulec bo samochód słabiej hamuje.
[ Dodano: Pią 21 Lut, 14 17:45 ]
A więc po zabawie z hamulcami i dogłębnym sprawdzeniu całego układu winą były tylko i wyłącznie klocki na których w ogóle nie skupiłem uwagi. Można w nich było się dosłownie przejrzeć takie lustro z nich powstało
Komentarz